1394/06/21 - 13 : 35
کد خبر: 5673
در خطبه‌هاي نماز جمعه:
انتقاد شديد ائمه جمعه سراسر کشور از ‌تخريب شوراي نگهبان
احرار خبر: ائمه جمعه سراسر کشور ‌با انتقاد شديد از تخريب شوراي نگهبان توسط برخي جريانات سياسي تاکيد کردند:‌ گروه‌هايي ‌مي‌خواهند ‌کانديداهايي را مطرح کنند که شرايط انتخابات را ندارند‌ لذا هجمه به شوراي نگهبان را آغاز کرده‌اند.‌

به گزارش احرار نيوز، ائمه جمعه سراسر کشور امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه با انتقاد شديد از تخريب شوراي نگهبان توسط برخي افراد داخلي تاکيد کردند: متأسفانه برخي از گروه‌ها و جريان‌هاي سياسي و شخصيت‌ها در آستانه دو انتخابات مهم خبرگان رهبري و مجلس شوراي اسلامي و هماهنگي با دشمنان تابلودار نظام هجمه گسترده‌اي عليه شوراي نگهبان آغاز کرده‌اند و سعي در خدشه‌دار کردن اين نهاد و تضعيف جايگاه قانوني شوراي نگهبان دارند.

ائمه جمعه سراسر کشور ضمن هشدار شديد به اين عده اعلام کردند: آنها خود بهتر مي‌دانند شوراي نگهبان همواره مورد حمايت امام و همچنين رهبر انقلاب بوده و ‌کساني که داعيه پيروي از خط امام دارند نبايد نسبت به وظايف قانوني شوراي نگهبان بهانه‌تراشي کنند، البته آنها درصددند با فضاسازي کاذب و توهين و نسبت دروغ دادن به اين نهاد مقدس حاشيه امني براي خود ايجاد کنند اما از ‌نظارت دقيق و تيزبيني شوراي نگهبان پنهان نيستند. گزيده‌اي از سخنراني امروز نماز جمعه‌ به شرح زير است.

*‌نظارت استصوابي حق قانوني شوراي نگهبان است‌

امام جمعه تبريز در خطبه‌‌هاي نماز جمعه امروز تبريز‌ با بيان اينکه يک عده تلاش مي‌کنند وانمود کنند که با اين مذاکرات هسته‌اي ديگر استکبارستيزي در ايران به پايان رسيده‌است، گفت: کساني که محبت استکبار را در قلب خود دارند خيري در وجود آنها نيست. ‌

آيت‌الله محسن مجتهد شبستري ‌با اشاره به بيانات مقام عظماي ولايت در ديدار با اقشاري از مردم اظهار داشت: در روزهاي اخير يک عده چه قلمي و چه زبانا تلاش کردند با عبارت‌هاي مختلف نظارت استصوابي شوراي نگهبان( تاييد صلاحيت کانديداها) را زير سئوال ببرند، اما دريغ از اين مسئله که نظارت استصوابي قانونا و شرعا بر عهده شوراي نگهبان است.

خطيب جمعه تبريز با اشاره به اينکه طبق اصل 98 قانون اساسي نظارت بر همه انتخابات بر عهده شوراي نگهبان است، افزود: نمي‌توان با کانديداهاي فله‌اي انتخابات برگزار کرد و در تمام کشورهاي دنيا مرکزي براي بررسي صلاحيت کانديداها وجود دارد و در اين طبق قانون اساسي اين موضوع بر عهده شوراي نگهبان است.

آيت‌الله شبستري در بخش ديگري به فرمايشات رهبري درباره شوراي نگهبان اشاره کرد و گفت: شوراي نگهبان چشم بيناي نظام در انتخابات است و در همه دنيا، چنين نهادي با اسم‌ها و عناوين متفاوت وجود دارد و نظارت شوراي نگهبان در انتخابات، استصوابي و مؤثر است و اين نظارت بخشي از همان حق‌الناس است و بايد آن را رعايت و حفظ کرد.

نماينده ولي فقيه در آذربايجان‌شرقي در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: در سال‌هاي اخير مذاکرات هسته‌اي مطرح و انجام شد يک عده تلاش مي‌کنند وانمود کنند که با اين مذاکرات استکبارستيزي از ايران برچيده شود و طبق نظام سلطه پيش رويم.

وي تصريح کرد: يک عده با قلم‌ها و زبانا تلاش مي‌کنند چهره بدتر از ابليسِ شيطان بزرگ آمريکا را فرشته نجات جلوه دهند، گفت: حتي اين عده ذوق‌زده شده معتقد هستند ايران مي‌تواند ژاندارم منطقه به جاي عربستان و ترکيه باشد.

عضو خبرگان رهبري نسبت به تلاش و نفوذ آمريکايي‌ها با مذاکرات هشدار داد و تأکيد کرد: به ما فقط در قضيه هسته‌اي آن هم به دلايل مشخص و اعلام شده از سوي مقام عظماي ولايت اجازه مذاکره داده شده‌است و در عرصه‌هاي ديگر اجازه مذاکره با آمريکا را نداريم و هرگز اجازه نخواهيم‌داد.

وي خاطر نشان کرد: آمريکا انتظار دارد ايران اسلامي بعد از برجام از ارزش‌هاي اسلامي، پايبندي به احکام اسلامي و حمايت از نيروهاي مقاومت دست بردارد در حالي که اين امر غيرممکن است.

*به فضل الهي چيزي به نام رژيم صهيونيستي در منطقه وجود نخواهد داشت

امام جمعه زنجان در خطبه‎هاي نماز جمعه اين شهر گفت: به فضل الهي چيزي به نام رژيم صهيونيستي در منطقه وجود نخواهد داشت.

‌آيت‎الله شيخ علي خاتمي ‌‌بيانات مقام معظم رهبري را در خصوص جنايت‎هاي آمريکا و رژيم غاصب صهيونيستي را بهترين، محکم‎ترين، قاطع‎ترين و حکيمانه‎ترين سخنان عنوان کرد و افزود: از ديدگاه مقام معظم رهبري حوادث شهريور ماه در سال‎هاي مختلف حوادث عبرت‎آموزي است که نبايد در خاطره مردم ايران کمرنگ شود چرا که اگر مردم از اين خاطرات باز بمانند در شناخت راه حال و آينده کشور دچار خطا مي‎شوند.

‌وي در پايان با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در جمع اقشار مختلف ادامه داد: از ديدگاه مقام معظم رهبري برخي صهيونيست‎ها گفته‎اند با توجه به انجام مذاکره،25 سال از دغدغه ايران آسوده شديم، اما ما به آنها مي‎گوييم شما 25 سال آينده را اصولا نخواهيد ديد و به فضل الهي چيزي به نام رژيم صهيونيستي در منطقه وجود نخواهد داشت.

*آمريکا در بين ملت ايران وثوقي ندارد

امام جمعه اردبيل در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر اردبيل گفت: آمريکا هيچ وثوقي در بين ملت ايران ندارد به طوري که تمام پل‌هاي پشت سرش را خراب کرده‌‍است.

‌آيت‌الله سيدحسن عاملي با اشاره به فرمايشات اخير مقام معظم رهبري در مورد عدم گفت‌و‌گو با آمريکا در غير موضوع هسته‌اي اظهار کرد: با اينکه اصل جواز ارتباط و مذاکره با تمام کشورهاست ولي آمريکا همه پل‌هاي وثوق را از بين برده‌است.

وي تصريح کرد: آمريکا با يک دست آشتي مي‌کند و با دست ديگر خيانت، آنها رفع تحريم همزمان را دبه کردند و درصدد وضع تحريم‌هاي شديدتر و قدرتمندتر با بهانه حقوق بشر و همکاري با تروريسم و توليد موشک‌هاي پيشرفته هستند.

نماينده مردم استان در مجلس خبرگان رهبري گفت: آنها مي‌گويند که چارچوب تحريم‌ها حفظ مي‌شود، بعضي از آنها به ايران لبخند مي‌زنند و بعضي ديگر مصوبه تحريم تهيه مي‌کنند.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 9 + 4

  آخرین اخبار
برخورد صاعقه در جلفا جان مرد 50 ساله را گرفت
سد نهند تبريز سرريز شد
تقويت روابط عمومي يک ضرورت است/ رونمايي از نسخه جديد سايت نظام مهندسي استان
دوران تحصيل دانشجويان سابقه کار مي شود
بيانيه هيات رييسه شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي آذربايجان شرقي
جشنواره 26 آذربايجان شرقي الگويي براي سال هاي آتي خواهد بود
حمل زباله بر روي اتومبيل باز هم حادثه آفريد/ شهروندان از باکس‌هاي زباله استفاده کنند
مناطق 6 و 7 تبريز به بافت ارزشمند شهر تبديل مي‌شود
نتايج قطعي انتخابات در حوزه تبريز، آذرشهر و اسکو مشخص شد
فعاليت مدارس سه حوزه انتخابيه آذربايجان شرقي، فردا با 2 ساعت تاخير
  پربازدیدترین اخبار
مناطق 6 و 7 تبريز به بافت ارزشمند شهر تبديل مي‌شود
نتايج قطعي انتخابات در حوزه تبريز، آذرشهر و اسکو مشخص شد
تاسيس انجمن اسلامي دانشجوبان آرمانخواه تبريز
جشنواره 26 آذربايجان شرقي الگويي براي سال هاي آتي خواهد بود
حمل زباله بر روي اتومبيل باز هم حادثه آفريد/ شهروندان از باکس‌هاي زباله استفاده کنند
بيانيه هيات رييسه شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي آذربايجان شرقي
برخورد صاعقه در جلفا جان مرد 50 ساله را گرفت
تقويت روابط عمومي يک ضرورت است/ رونمايي از نسخه جديد سايت نظام مهندسي استان
دوران تحصيل دانشجويان سابقه کار مي شود
سد نهند تبريز سرريز شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.