1403/06/26 - 20 : 8
کد خبر: 51420
نخستين نشست خبري رئيس جمهور نهم؛
پزشکيان: چاره‌اي جز حل موضوع FATF نداريم/ چين شريک استراتژيک ما است
احرار: رئيس جمهور با بيان اينکه روزي که براي نشست خبري انتخاب شده خود به خود با نگاه ما همخواني دارد، گفت: هفته وحدت و با آنچه که ما دنبال آن هستيم همخواني دارد.

خستين نشست خبري مسعود پزشکيان رئيس جمهوري اسلامي ايران، لحظاتي قبل در سالن اجلاس سران کشورهاي اسلامي با مجري گري هادي حيدري و بيان نکاتي از سوي سيدمهدي طباطبايي معاون ارتباطات و اطلاع‌رساني دفتر رئيس جمهور آغاز شد.
مسعود پزشکيان در ابتداي نخستين نشست خبري خود در جايگاه رئيس جمهور نهم، طي سخناني اظهار کرد: سوال مي شد که چرا جلسه نمي گذاريد من مي گفتم بگذاريد يکسري کارها را انجام دهيم، بعد جلسه مي گذاريم.

هفته وحدت با آنچه که ما دنبال آن هستيم همخواني دارد
وي با بيان اينکه روزي که براي نشست خبري انتخاب شده خود به خود با نگاه ما همخواني دارد، گفت: هفته وحدت با آنچه که ما دنبال آن هستيم همخواني دارد. باور و اعتقاد بنده اين است همه کساني که در کشور زندگي مي کنند بر اساس توانمندي حق دارند و بايد در جايگاهي قرار بگيرند که که حق شان است، مستقل از قوميت و نژادي که دارند.
پزشکيان يادآور شد: رسول خدا که به مدينه آمد دعواها و اختلافات بين قبايل خيلي بود. همين قبايل که ??? سال با هم کشتار مي کردند گفتند که با هم پيمان برادري ببنديد. گفتند بيانش ساده است، اما اجراي آن ساده نيست. مسلمان برادر مسلمان است و همه يد واحد در برابر دشمنان هستند. پيامبر نگفت مؤمنان برادر هستند. پيامبر گفت همه برادر هستيد و در مقابل ديگران يد واحد هستيد؛ چرا بايد در کشور با هم اختلاف داشته و با هم دعوا کنيم.
رئيس جمهور تصريح کرد: هيچ عربي بر عجمي، هيچ سياهي بر سفيدي برتري ندارد، مگر بر تقوا. تقوا در ادبيات اعتقادي و نگاه من مدير يعني حرکت بدون خطا. حرکت بدون خطا در اقتصاد، مديريت و پزشکي هر کدام معناي خود را دارد. مومن و مسلمان حرف مستند مي زند که به سادگي تغيير نمي کند.

تلاش مي‌کنيم کمترين خطا را داشته باشيم
وي تاکيد کرد: مبناي کار خود را بر وفاق و وحدت گذاشتيم؛ البته کار سختي هست و الان گير دهيد مي توانيد چيزي پيدا کنيد که نقد شود. به دنبال آدم هايي گشتيم که تجربه و سابقه داشته باشند. جناح و دسته را دنبال نکرديم. از مجلس هم بابت همکاري قدرداني مي کنيم. رهبري نيز خيلي کمک کردند. روند کار را با اين نگاه ادامه مي دهيم؛ اين به معناي اين نيست که خطا نداريم بلکه تلاش مي کنيم کمترين خطا را داشته باشيم.

تردد آسان باعث تقويت نگاه و زبان مشترک مي‌شود
در ادامه نشست خبري، پزشکيان در پاسخ به پرسش خبرگزاري فارس مبني بر اينکه موانع طرح وي در زمينه راه‌اندازي اتحاديه کشورهاي اسلامي، اظهار کرد: واقعيت اين است که در جواني وقتي دانشگاه بودم اين موضوع در ذهنم بود که چرا نبايد ما مسلمانان با هم به شکلي در ارتباط و همکاري و همراهي باشيم که ديگر کشورها حسرت آن را بخورند؟ چرا کسي که در کشورهاي اسلامي است نتواند به راحتي ميان ديگر کشورهاي اسلامي تردد داشته باشد؟ اين امر به معناي زير سوال بردن امنيت و اقتدار و مرزها نيست اما همين تردد آسان باعث تقويت نگاه و زبان مشترک مي‌شود و بازار مشترک ايجاد مي‌کند و در برابر ديگران يک يد واحده مي‌شويم تا از حقوق مسلمانان دفاع کنيم. اگر جنگ و طمع را بگذاريم کنار مي‌توانيم با هم همراه باشيم و همه مسلمانان در يک جمع قرار گيرند.

بايد مسائل خود با دنيا از جمله FATF و برجام را حل کنيم 
وي همچنين در پاسخ به ادامه پرسش خبرگزاري فارس مبني بر برنامه دولت چهاردهم براي معيشت مردم، افزود: در گام اول بايد اختلافات داخلي را حل کنيم و اعتماد و اطمينان براي توليدکنندگان و سرمايه‌گذاران فراهم کنيم و به نوآوران و نخبگان فضا دهيم. مسائل خود با دنيا از جمله در زمينه FATF و برجام را حل کنيم تا کشور را به آن چشم‌اندازي که رهبري معظم انقلاب بيان کردند برسانيم. ما در اين زمينه بايد به يک نگاه مشترک، داشتن يک برنامه که همان سياست‌هاي کلي است و عملياتي کردن آن برنامه توجه کنيم که اين برنامه عملياتي هم در هر وزارتخانه‌اي بر اساس وظايفش در حال تدوين است.

چاره‌اي جز حل موضوع FATF نداريم
پزشکيان در پاسخ به پرسش خبرنگار روزنامه دنياي اقتصاد مبني بر اينکه دولت چهاردهم چطور مي‌تواند با رفع ناترازي‌ها به رفع فقر و بهبود اقتصاد کمک کند، پاسخ داد: چاره‌اي جز حل بحث اف اي تي اف نداريم. حتما در اين باره نامه‌اي به مجمع تشخيص مي‌نويسم تا اين مسئله دوباره در دستور کار اين مجمع قرار بگيرد تا بتوانيم حلش کنيم و بايد حلش کنيم.
وي ادامه داد: در سفر به عراق و اقليم کردستان و ساير شهرهاي عراق درباره انجام پروژه‌هاي مشترک به توافق رسيديم عين همين کار را مي‌توانيم با ساير همسايگان‌مان داشته باشيم.
رئيس‌جمهور تاکيد کرد: لازمه رشد اقتصادي ايجاد بازار آزاد براي انتقال سرمايه‌هاي خارجي به داخلي است، حتما بر مبناي حکمت و مصلحت اقدام مي‌کنيم.
پزشکيان در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار CCTV  چين ميني بر اينکه چين و ايران داراي روابط دوستانه بوده و در روابط سياسي و اقتصادي از هم حمايت مي کنند، ايران و چين هردو جزو سازمان شانگهاي و بريکس هستند، آينده روابط ايران و چين را چگونه ارزيابي مي کنيد، بيان کرد: در رابطه با چين هم تا حالا ارتباط خوبي داشتيم. بيشتر ارتباطات ما با چين و روسيه و کشورهاي همسايه است. کاري که چين در خصوص ميانجي گري بين ما و عربستان صعودي انجام داد براي حل اختلافات يک گام مثبت براي تقويت ارتباط هاي منطقه اي بود. موافقتنامه مشترک ?? ساله بين ايران و چين يکي از  جاهايي است که بايد متمرکز شده و اجرايي شود.

با چين يک شريک کاملا همراه و استراتژيک خواهيم بود
وي خاطرنشان کرد: من به عنوان رئيس جمهور مصمم هستم آنچه نوشته شده و قرار بود اجرايي شود عملياتي کنيم. راه هاي ارتباطي بين کشورهاي منطقه شکل گرفته و مي تواند هدف چين در دسترسي به بازار ما و ارتباط ما با چين را تکميل کند. ما شاهراه هايي را مي خواهيم ايجاد کنيم که در جاده ابريشم بود. ما با چين يک شريک کاملا همراه و استراتژيک خواهيم بود و آن را تقويت خواهيم کرد. تلاش مي کنيم آنچه نوشته شده را عملياتي کنيم و همکاري افزايش پيدا کند.
بيش از ??? خبرنگار، عکاس و تصويربردار داخلي و خارجي نخستين نشست خبري رئيس جمهور نهم را پوشش مي دهند.
انتهاي پيام/

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 2 + 9

  آخرین اخبار
بازديد خبرنگاران از کارخانه شير پگاه آذربايجان شرقي
صادرات ماهانه 500تن محصولات لبني به کشورهاي اوراسيا
ثبت عميق ترين گمانه اکتشافي شمالغرب کشور در مجتمع مس سونگون
800 برنامه همزمان با هفته دفاع مقدس در تبريز برگزار مي شود
دشمن به دنبال تضعيف اميد در جامعه است
توسعه صنعتي پذيرش شرکت توسعه صنعتي تراکتورسازي ايران در فرابورس
سالن ورزشي پارک دانش‌آموز به بهره‌برداري رسيد/ بهره‌برداري از ساختمان ورزش شهرداري همزمان با ميلاد پيامبر مهرباني‌ها
اولين دوره مسابقات قدرتي پرورش اندام در شهر اولين ها تبريز
ساعت شروع مدارس مانند پارسال است/ کمبود معلم داريم اما نيرو تامين مي‌شود
آغاز توزيع کارت‌هاي منزلت اجتماعي شهرداري تبريز/ شهروندان منتظر دريافت پيامک باشند
  پربازدیدترین اخبار
اولين دوره مسابقات قدرتي پرورش اندام در شهر اولين ها تبريز
بازديد خبرنگاران از کارخانه شير پگاه آذربايجان شرقي
آغاز توزيع کارت‌هاي منزلت اجتماعي شهرداري تبريز/ شهروندان منتظر دريافت پيامک باشند
سالن ورزشي پارک دانش‌آموز به بهره‌برداري رسيد/ بهره‌برداري از ساختمان ورزش شهرداري همزمان با ميلاد پيامبر مهرباني‌ها
ساعت شروع مدارس مانند پارسال است/ کمبود معلم داريم اما نيرو تامين مي‌شود
صادرات ماهانه 500تن محصولات لبني به کشورهاي اوراسيا
توسعه صنعتي پذيرش شرکت توسعه صنعتي تراکتورسازي ايران در فرابورس
ثبت عميق ترين گمانه اکتشافي شمالغرب کشور در مجتمع مس سونگون
800 برنامه همزمان با هفته دفاع مقدس در تبريز برگزار مي شود
دشمن به دنبال تضعيف اميد در جامعه است
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.