1394/04/24 - 9 : 20
کد خبر: 3858
مدير کل دفتر فني استانداري آذربايجان‌شرقي:
آذربايجان‌شرقي از نظر تعداد و اعتبار پروژه‌هاي عمراني در رتبه پنجم قرار دارد.
احرار نيوز: مديرکل دفتر فني استانداري آذربايجان‌شرقي گفت: آذربايجان‌شرقي از نظر تعداد پروژه‌هاي عمراني ملي و ميزان اعتبارات ملي در جايگاه پنجم کشوري قرار دارد.

به گزارش احرار نيوز، ناظم يونسي در جلسه شوراي فني استان اظهار داشت: از 31 استان کشور 10 استان به لحاظ حجم اعتبارات دريافتي در پروژه‌هاي ملي در رديف استان‌هاي عمده قرار مي‌گيرند که شامل آذربايجان‌شرقي، خوزستان، فارس، خراسان‌رضوي، اصفهان، سيستان و بلوچستان، کرمانشاه، کردستان، لرستان و تهران است.

وي افزود: در سال 92 تعداد 3 هزار و 112 موافقتنامه شرح عمليات طرح عمراني ملي مبادله شده و در چارچوب آنها اعتباري بالغ بر 537 هزار ميليارد ريال براي اجراي 6 هزار و 488 پروژه عمراني اختصاص يافته است که استان تهران با 696 پروژه داراي بيشترين تعداد پروژه‌هاي عمراني ملي در بين استان‌هاي کشور بوده و پس از آن استان فارس با 314 پروژه و خوزستان با 300 پروژه قرار دارند.

يونسي تصريح کرد: از لحاظ اعتباري بيشترين اعتبار مربوط به استان تهران با 46.9 هزار ميليارد ريال است و خوزستان با 37.3 هزار ميليارد ريال در رده بعدي قرار دارد.

اين مسئول ادامه داد: بر اساس بررسي‌هاي به عمل آمده در پايان سال 92 متوسط ميزان دستيابي به اهداف يک ساله 42.7 درصد است و استان فارس با دستيابي به 68.8 درصد از اهداف يک ساله نسبت به ساير استان‌هاي عمده داراي وضعيت بهتري است.

مديرکل دفتر فني استانداري آذربايجان‌شرقي خاطرنشان کرد: استان آذربايجان‌شرقي با دستيابي به 41.1 درصد از اهداف يک ساله پايين‌تر از متوسط کشوري قرار دارد.

وي اظهار داشت: آذربايجان‌شرقي با تحقق حدود 49.8 درصد از اهداف پيش‌بيني شده در ميان 10 استان عمده کشور در رديف چهارم قرار گرفته است.

يونسي با بيان اينکه متوسط زمان در نظر گرفته شده براي اتمام پروژه‌هاي جديد 2.6 سال است، اضافه کرد: براي به انجام رساندن پروژه‌هاي جديد آذربايجان‌شرقي 6.1 سال و استان‌هاي فارس، خراسان‌رضوي و سيستان و بلوچستان هر کدام يک سال در نظر گرفته شده که به ترتيب بيشترين و کم‌ترين زمان پيش‌بيني شده در بين استان‌هاي عمده است.

وي خاطرنشان کرد: ميانگين وزني مدت اجراي کل پروژه‌هاي عمراني آذربايجان‌شرقي 11.8 سال است که در ميان 10 استان عمده رتبه دوم را به خود اختصاص مي‌دهد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 4 + 5

  آخرین اخبار
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
تشکيل کميته ويژه براي اجراي پروژه استراتژيک جاده جلفا- کلاله
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.