احرار: مديرکل تأمين اجتماعي آذربايجانشرقي گفت: در راستاي بهينه سازي فرآيندها با رويکرد کاهش مراجعه، افزايش رضايتمندي بيمهشدگان و توسعه خدمات ديجيتال، فرايند پرداخت کمک هزينه ازدواج غيرحضوري شد.
جعفر سمساري، روز دوشنبه در گفت و گويي اعلام کرد: با توجه به فراهم شدن زمينه اخذ اطلاعات ازدواج بيمهشدگان از سازمان ثبت احوال کشور، پرداخت کمک هزينه ازدواج به عنوان اولين سرويس بدون نياز به اخذ درخواست و بررسي توسط واحدهاي اجرايي و کاملا غيرحضوري راهاندازي شد که بر اين اساس شناسايي بيمهشدگان حائز شرايط و تمامي فرآيندهاي مربوط به پرداخت کمک هزينه ازدواج، از طريق سامانه متمرکز تعهدات کوتاه مدت، براي واجدان شرايط که داراي شماره حساب و شماره تلفن همراه معتبر در سيستم باشند، به صورت هوشمند و بدون نياز به مراجعه بيمهشده انجام مي شود.
مدير کل تأمين اجتماعي استان، خاطرنشان کرد: علاوه بر شيوه فوق، امکان ثبت اطلاعات مربوط به ازدواج توسط بيمهشده از طريق سامانه خدمات غيرحضوري به نشاني اينترنتي eservices.tamin.ir فراهم است که در اين روش نيز تمامي فرآيندهاي اجرايي به طور هوشمند و بدون نياز به مراجعه حضوري بيمهشده انجام مي شود.
سمساري گفت: افرادي که باوجود تکميل اطلاعات، شماره حساب و شماره تلفن همراه در سامانه خدمات غيرحضوري، در پايان ماه مربوطه، پيامک ثبت کمک هزينه ازدواج را دريافت نميکنند، ميتوانند از طريق مراجعه به آدرس اينترنتي مذکور از علت عدم دريافت کمک مذکور مطلع و در صورت اعتراض با «ثبت درخواست پشتيباني» و بارگذاري تصاوير عقدنامه و صفحه ازدواج شناسنامه از طريق منوي «افزودن تصاوير جديد» نسبت به ارائه درخواست و پيگيري هاي مربوطه اقدام کنند.