احرار خبر: استاندار آذربايجانشرقي با اشاره به ساخت و سازهاي غيرمجاز صورت گرفته در روستاي تاريخ کندوان گفت: تا آخر شهريور ماه فرصت ميدهيم بناهاي غيرمجاز به تدريج تخليه شود تا در اول مهرماه نيز اقدام به تخريب شوند.
به گزارش احرار خبر، اسماعيل جبارزاده در جلسه شوراي برنامهريزي استان اظهار داشت: با توجه به اينکه در سال 2018 تبريز به عنوان شهر نمونه گردشگري انتخاب شده بايد همه جوانب امر را براي اين رويداد آماده کنيم که زيباسازي چهره روستاي تاريخي کندوان از جمله آنها است.
وي افزود: بايد تمام حدود 40 فنداسيون و اراضي داراي ساخت و ساز غيرمجاز بدون دريافت وجه به افراد واگذار شود تا در روستاي کندوان از ساخت و سازهاي غيرمجاز که بافت تاريخي روستا را به هم زدهاند پاک شده و در سال 95 احداث آغاز شود.
اين مسئول تأکيد کرد: به افرادي که حکم دادستاني را تمکين کنند به عنوان مشوق وام احداث تعلق گيرد و به هيچ وجه بخشدار منطقه اجازه ندهد در منطقه ممنوعه ساخت و سازي صورت گيرد و به تدريج تا آخر شهريور بناهاي غيرمجاز تخليه شود تا در اول مهر ماه 95 نيز اقدام به تخريب شوند.
استاندار آذربايجانشرقي تبيين کرد: اگر در مسئولان اراده لازم موجود بوده و مصمم به اجرايي کردن تصميمات باشند مردم نيز همراهيهاي لازم را صورت خواهند داد اما اگر متوجه سستي و غيرجدي بودن متوليان باشند قطعا تمکين لازم را صورت نخواهند داد.
اين مسئول تشريح کرد: براي تحقق اقتصاد مقاومتي سند توسعهاي که در استان تنظيم شده دقيقا مطابق با محورهاي اصول اقتصاد مقاومتي بوده و اجراي اين برنامه بر اساس حضور موثر بخش خصوصي مورد تاکيد است.
تأکيد بر تسريع در اجراي احداث راهآهن تبريز- بازرگان- قارص
جبارزاده عنوان داشت: در مورد احداث راهآهن تبريز- بازرگان که سال آغاز مذاکرات آن از 89 بوده، بايد فردي مسئول پيگيري اخذ مجوز دارايي باشد تا ماشينآلات و تجهيزات اصلي سرمايهگذار ورود يافته و عمليات احداث آغاز شود.
وي توضيح داد: اميدوارم سال 95 سال اوج فعاليت شرکت ترکي براي احداث بزرگراه باشد و باز هم تاکيد ميکنم تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي در سايه مديريت جهادي و پيگيري مجدانه امور است.
استاندار آذربايجانشرقي خاطرنشان کرد: در رابطه با مطالعات راهآهن تبريز- بازرگان- قارص ايدههايي مطرح شده و ميتوان اتوبان تبريز ـ بازرگان را طوري طراحي کرد که از وسط اين اتوبان ريلي هم طراحي و احداث شود.
اين مسئول همچنين گفت: احداث راهآهن ميانه ـ تبريز از سال 76 آغاز شده و تا قطعه دهم ادامه داشت اما در دولتهاي نهم و دهم متوقف شد و درصد پيشرفت پروژه بسيار پايين بود و مورد بيمهري قرار گرفت و ما با اين اعتبارات محدود بخش عمدهاي از منابع را متمرکز اين پروژه کرديم.
جبارزاده افزود: دوست داريم پروژههايي که در محدوده استانها اجرا ميشود اختياراتش به استانها تفويض شوند، چراکه مديران ما اشراف کامل را به پروژهها را ندارند که بايد اين اختيارات بازگردانده شود.
وي ادامه داد: در رابطه با فرودگاه بينالمللي تبريز با توجه به عدم چابکي مشهود وزارت راه و شهرسازي نبايد منتظر انتخاب مشاور خارجي توسط تهران باشيم و با برقراري ارتباطات لازم مهندسان مشاور مربوطه را تعيين و عقد قرارداد کنند.
استاندار آذربايجانشرقي گفت: با توجه به اينکه فرودگاه بينالمللي تبريز تبديل به هاب پستي منطقه شمالغرب کشور شده است، آماده ارائه خدمات پستي و کارگو براي کل صادرکنندگان کشور است.
وي با اشاره به اتمام نوسازي يکهزار و 800 ناوگان بار بر لزوم بازسازي هرچه سريعتر 2 هزار و 200 دستگاه ديگر تاکيد کرد و گفت: در نظر داريم تبريز به عنوان مرکز ساخت طلا و جواهر به خصوص در زمينه صنايع دستي نقره تبديل شود