1394/05/29 - 8 : 25
کد خبر: 5352
مدير عامل شرکت توزيع نيروي برق آذربايجان شرقي:
واردات بي‌رويه کولرهاي گازي غيراستاندارد موجب افزايش مصرف برق شده است
احرار نيوز: مدير عامل شرکت توزيع نيروي برق آذربايجان شرقي با انتقاد از استفاده از کولرهاي گازي غير استاندارد گفت: واردات بي‌رويه کولرهاي گازي غير استاندارد موجب افزايش مصرف برق مي‌شود.

به گزارش احرار نيوز، يوسف سرافراز در نشست خبري، با تاکيد بر اهميت رسالت خبرنگاران اظهار داشت: خبرنگاران رسالت انتقال به موقع و صحيح اطلاعات را به عهده دارند و چشمان بيناي جامعه هستند و گسترش آگاهي در جامعه بر عهده خبرنگاران هستند و مسئولان را به دنبال پاسخگويي مي‌کشانند نه پاسخ سازي.

وي ادامه داد: حضور خبرنگاران در جامعه زمينه‌ساز توسعه جامعه است و حضور خبرنگاران يک موهبت گرانقدر مي‌باشد و معتقد هستيم که خبرنگاران همکاران ما کارکنان و مديران دولتي هستند.

سرافراز با بيان اينکه شرکت توزيع نيروي برق آذربايجان‌شرقي در 18 نواحي تابعه دفتر دارد گفت: اين شرکت خدمات شبانه روزي و برق رساني را بر عهده دارد ولي مردم اکثرا از فعاليت‌هاي صورت گرفته در اين حوزه بي‌اطلاع يا کم اطلاع هستند.

وي تاکيد کرد: شرکت‌هاي توزيع نيروي برق ويترين شرکت‌هاي برق شناخته مي‌شود و گام‌هاي بلندي برداشته‌ايم تا دولت الکترونيک توسعه يافته و مراجعات مستقيم مردم کاهش يابد.

مدير عامل شرکت توزيع نيروي برق آذربايجان شرقي خاطر نشان کرد:بار اصلي تمام مصارف برقي بر عهده خطوط  فشار قوي است که  13 هزار کيلومتر بوده و طول فشار ضعيف 9 هزار و 73 کيلومتر است.

وي بيان کرد: تعداد پست‌هاي توزيع زميني و هوايي 15 هزار و 708 دستگاه است و 765 هزار مورد تعداد مشترکان در تمام زمينه‌ها است.

سرافراز با بيان اينکه ميزان مصرف انرژي يکي از مهم‌ترين مولفه‌هاي نشان دهنده توسعه است، گفت: مصرف خانگي 30 درصد و مصرف عمومي 6.5 درصد کشاورزي 23 درصد و بخش صنعتي 29 درصد و ساير مصارف 6 درصد و روشنايي معابر عمومي 5 درصد است.

تمام روستاهاي بالاي 20 خانوار استان از نعمت برق برخوردار هستند

وي اظهار داشت: تمام روستاهاي بالاي 20 خانوار استان از نعمت برق برخوردار هستند و روستاهاي در مسير هم که تعداد خانوار کمتري نيز دارند برق دارند و روستاهايي که سکونت فصلي دارند و يا جمعيت کمتري دارند بدون برق هستند.

مدير عامل شرکت توزيع نيروي برق آذربايجان‌شرقي بيان کرد: 55 هزار مگاوات ظرفيت منصوبه نيروگاه‌هاي استان است و هر ساله 5 تا 6 هزار مگاوات بايد بر ظرفيت نيروگاه‌ها افزوده شود.

وي يادآور شد:  اوج مصرف امسال از شب به روز منتقل شده که اين امر به علت استفاده از سيستم‌هاي سرمايشي است امسال رشد 4 درصدي را در ساعات اوج مصرفي شاهد هستيم.

مدير عامل شرکت توزيع نيروي برق آذربايجان‌شرقي بيان کرد: افزايش تعداد انشعاب، برق رساني به روستاهاي بي‌برق و عدم رعايت الگوي مصرف موجب افزايش مصرف برق مي‌شود و اين در حالي است که ميانگين مصرف برق 3 برابر ميانگين مصرف جهاني است.

وي تاکيد کرد: استفاده از کولرهاي آبي موجب افزايش ميزان مصرف برق مي‌شوند و از طرف ديگر با استفاده از روش‌هاي ساده مانند استفاده از سايبانها مي‌توان مصرف برق را کاهش داد.

مدير عامل شرکت توزيع نيروي برق آذربايجان شرقي با انتقاد از استفاده از کولرهاي گازي غير استاندارد گفت: واردات بي‌رويه کولرهاي گازي غير استاندارد موجب افزايش مصرف برق مي‌شود و البته در زمينه استفاده از لامپ‌هاي کم مصرف نيز زياده روي مي‌شود و يک سوم لامپ‌هاي کم مصرف نصب شده معمولا اضافي هستند.

وي در ادامه سخنان خود با اشاره به ميزان توليد برق در استان و کشور گفت: 7 هزار مگاوات ظرفيت منصوبه در ابتداي انقلاب بوده که به توليد فعلي 55 هزار مگاوات رسيده‌ايم و ساده‌ترين ابزار برق رساني را در ابتداي انقلاب از خارج وارد مي‌کرديم و اين در حالي است که امروز در توليد تجهيزات و تکنولوژي‌هاي جديد به حد مطلوبي رسيده‌ايم.

مدير عامل شرکت توزيع نيروي برق آذربايجان‌شرقي خاطر نشان کرد: از ابتداي آغاز فعاليت دولت تدبير و اميد در استان کابل کشي فشار ضعيف 92 هزار متر صورت گرفته و فشار متوسط نيز حدود 44 هزار متر بوده و کابل کشي فشار متوسط هوايي نيز 644 هزار و 839 متر است.

وي يادآور شد: احداث پست ساختماني توزيع برق 21 دستگاه مي‌باشد و انشعابات نصب شده نيز بيش از 67 هزار انشعاب است و به 55 روستا نيز برق رساني شده و 20 هزار چراغ در معابر عمومي نصب شده‌ است.

بهره‌برداري از 88 پروژه برق‌رساني در هفته دولت

سرافراز گفت: 88 پروژه برق در نقاط مختلف استان با 19 ميليارد تومان در هفته دولت به بهره‌برداري خواهد رسيد که 39 پروژه مربوط به روستاها بوده و به 15 روستا برق رساني جديد و مجدد مي‌شود.

وي يادآور شد: ساختمان اداري برق اهر که در زلزله ورزقان آسيب ديده بود در هفته دولت با اعتبار 2 ميليارد تومان افتتاح مي‌شود.

مدير عامل شرکت توزيع نيروي برق آذربايجان شرقي يادآور شد: بهره‌برداري از کارگاه توليد تير چراغ برق به تعداد 3 کارگاه در هفته دولت به بهره‌برداري خواهد رسيد و آزمايشگاه مجهزي نيز به بهره‌برداري خواهد رسيد.

وي به تفاهم‌نامه تحقيقاتي با دانشگاه‌هاي مختلف استان اشاره کرد و افزود: تمامي سازمان‌هاي آموزشي مي‌توانند از امکانات آموزشي شرکت توزيع برق استان استفاده کنند.

سرافراز با بيان اينکه پرداخت قبوض برق از طريق شماره تلفن 1520 به مشترکان سفارش مي‌شود گفت: اين شيوه پرداخت براي اولين بار در کشور در آذربايجان‌شرقي راه‌اندازي شده و بهترين و سريع‌ترين و نيز کم هزينه‌ترين روش پرداخت قبوض است.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 4 + 1

  آخرین اخبار
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
تشکيل کميته ويژه براي اجراي پروژه استراتژيک جاده جلفا- کلاله
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.