احرار: شهردار تبريز با تأکيد بر لزوم کار شبانهروزي و بدون وقفه مديران، اعلام کرد: هيچگونه کوتاهي در خدمت به مردم و رفع مشکلات شهري پذيرفته نيست.
يعقوب هوشيار در جلسه با مديران شهرداري اظهار کرد: مديران شهرداري بايد به صورت مداوم و مستمر نظارت و پيگيريهاي خود را انجام دهند و به هيچ عنوان اجازه ندهند مشکلات شهروندان حلنشده باقي بماند.
وي افزود: شعار شهر بيدار است را شهروندان قبول کرده اند و مديران شهرداري به کار شبانه روزي بايد عادت کنند.
وي در اين رابطه گفت: طبق نظرسنجي صورت گرفته مردم از فعاليت هاي شبانه روزي مطلع هستند و از اجراي شبانه روزي پروژه هاي عمراني و خدماتي استقبال شده است.
شهردار تبريز با اشاره به حساسيت ويژه خود در قبال مشکلاتي نظير تکديگري در سطح شهر، تأکيد کرد: نبايد هيچ فردي به عنوان متکدي در خيابانها و معابر عمومي ديده شود.
وي اعلام کرد: مديران مناطق شهرداري بايد بهطور مستمر و شبانهروزي وضعيت شهر را بررسي کنند و از هر گونه رفتار غيرقانوني در سطح شهر جلوگيري کنند.
وي با اظهار اينکه تکديگري نه تنها تصوير ناخوشايندي از تبريز به نمايش ميگذارد، بلکه موجب ايجاد نارضايتي در ميان شهروندان ميشود از تمام مديران خواست تا در اين زمينه حساسيت بيشتري به خرج دهند و در صورت مشاهده چنين مشکلاتي، فوراً اقدام کنند چرا که يکي از معيارهاي ارزيابي عملکرد مديران جمع آوري متکديان است.
هوشيار در بخش ديگري از سخنان خود به ساختوسازهاي غيرمجاز اشاره کرد و افزود: ساخت و ساز غير مجاز خط قرمز شهرداري است.
وي تأکيد کرد: اين گونه فعاليتها ميتواند به نظم و زيبايي شهري آسيب برساند و بايد تخريب اين ساخت و سازها با قاطعيت و سرعت ادامه يابد.
وي همچنين به لزوم برخورد جدي با مفسدين مالي در درون شهرداري اشاره کرد و گفت: افرادي که در داخل شهرداري اقدام به فساد ميکنند، نه تنها به سيستم آسيب ميزنند، بلکه اعتماد مردم را نيز از بين ميبرند. بايد با اين افراد بدون هيچگونه مماشاتي برخورد شود.
شهردار تبريز با اشاره به حساسيت سيستم حمل و نقل شهري، اظهار کرد: با توجه به استفاده روزانه بيش از ??? هزار شهروند از اتوبوس، سيستم اتوبوسراني شهر نيازمند توجه و نظارت بيشتري است و هرگونه اختلال در اين سيستم ميتواند موجب نارضايتي عمومي شود.
وي از مديران شهرداري خواست که به طور جدي مشکلات اتوبوسها را پيگيري کنند و خدماترساني به شهروندان در اين بخش را بهبود بخشند تا مردم احساس راحتي و رضايت بيشتري داشته باشند.
وي همچنين بر اهميت اطلاعرساني شفاف و به موقع در خصوص عملکرد شهرداري تأکيد کرد. وي گفت: مردم حق دارند از تمام اقدامات شهرداري آگاه شوند و بايد اين اطلاعات بهصورت منظم و دقيق در اختيار آنها قرار گيرد.
به گفته وي، اطلاعرساني صحيح و به موقع نه تنها به افزايش اعتماد مردم به مديريت شهري کمک ميکند، بلکه باعث ايجاد ارتباط نزديک ميان شهرداري و شهروندان خواهد شد.