1394/05/19 - 7 : 51
کد خبر: 5185
استاندار آذربايجان‌شرقي:
حضور نمايندگان ويژه دولت در استان‌ها در طول ايام هفته دولت
احرار نيوز: استاندار آذربايجان‌شرقي با تاکيد بر اين که مسئولان بايد در مقابل مردم پاسخگو باشند، گفت: دولت علاقه‌مند است مردم مطالبه‌گر باشند، از اين رو فرهنگ مطالبه‌گري و روحيه پاسخگويي مسئولان بايد ارتقا يابد.

به گزارش احرار نيوز به نقل از روابط عمومي استانداري آذربايجان‌شرقي، اسماعيل جبارزاده در نخستين جلسه ستاد سياست‌گذاري و بزرگداشت هفته دولت در آذربايجان‌شرقي، با اشاره به نقش رسانه‌ها به ويژه صدا و سيما در ترويج فرهنگ مطالبه‌گري در جامعه، اظهار داشت: اگر مردم مطالبه‌گر نباشند مسئولان تحرک لازم و کافي را نخواهد داشت، بنابراين نبايد روحيه طلبکاري را در مردم از بين ببريم.

وي با تاکيد بر بحث‌هاي دوطرفه بين نخبگان و مسئولان، گفت: دستگاه‌هاي ما عملکرد قابل دفاعي دارند که بايد فرصتي ايجاد شود تا عملکرد خود را ارائه کنند.

جبارزاده افزود: در دو سال گذشته رويکرد مديريت استان نسبت به رسانه‌ها تغيير کرده و هيچ مديري حق شکايت از رسانه‌ها را نداشته است.

وي با اشاره به اهميت آگاهي مسئولان از نظرات مردم، بر استفاده از روش‌هاي علمي در انجام نظرسنجي‌هاي مختلف در جامعه تاکيد کرد.

استاندار آذربايجان‌شرقي در ادامه با اشاره به شيوه‌نامه ابلاغي از سوي وزارت کشور در خصوص ويژه برنامه‌هاي هفته دولت، از رويکرد اجتماعي، جامعه‌محور و تعاملي دولت در اين زمينه خبر داد و گفت: هفته دولت فرصت مغتنمي براي به دست آوردن نظرات مردم و باز کردن مسير دو طرفه دولت- ملت است.

وي با تاکيد بر اين که برنامه‌هاي هفته دولت بايد اقناعي و باورپذير باشد، افزود: تزريق روحيه اميد و نشاط در جامعه، تقويت ارتباط با نخبگان و اقشار مختلف، نگاه به جلو و آينده‌نگري و تقويت پاسخگويي در برابر انتظارات ملت با نگاهي مبتکرانه و خلاقانه از جمله اولويت‌هاي هفته دولت در سال جاري است.

جبارزاده بر استفاده از همه ظرفيت‌هاي رسانه‌اي به ويژه ظرفيت‌هاي مغفول در جهت اطلاع‌رساني از دستاوردهاي دولت تاکيد کرد و گفت: استفاده از ظرفيت نخبگان، انجمن‌هاي غيردولتي و اقشار مرجع جامعه در برنامه‌هاي هفته دولت ضروري است.

وي با اشاره به حمايت‌هاي رهبر معظم انقلاب از دولت تدبير و اميد، خاطرنشان کرد: رويکرد برنامه‌هاي هفته دولت ذيل شعار سال طراحي شده و اين شعار بايد در همه برنامه‌ها مورد بهره‌برداري قرار گيرد.

استاندار آذربايجان شرقي همچنين با تاکيد بر ارائه آمار فعاليت‌هاي دولت و پيشرفت حوزه‌هاي مختلف، تصريح کرد: با توجه به ارايه برخي گزارش‌هاي غيرواقع در گذشته، بايد هماهنگي‌هاي لازم صورت گيرد تا گزارش دستگاه‌هاي مختلف مورد تاييد سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان قرار گيرد.

وي از حضور نمايندگان ويژه دولت در استان‌ها در طول ايام هفته دولت خبر داد و گفت: بايد از اين فرصت براي حل مشکلات استاني استفاده کنيم.

معاون سياسي و امنيتي استاندار آذربايجان شرقي هم در اين جلسه تاکيد کرد: با توجه به شرايط جديد کشور و موفقيت دولت در مذاکرات هسته‌اي و اميدي که نسبت به آينده در بين مردم ايجاد شده هفته دولت فرصت خوبي براي انعکاس اقدامات دستگاه‌هاي دولتي است.

سعيد شبستري با اشاره به نقش موثر رسانه‌ها به ويژه صدا و سيما به عنوان پل ارتباطي بين مردم و مسئولان، افزود: حضور فعال در عرصه اطلاع‌رساني از خدمات دولت و استفاده از ظرفيت‌هاي مختلف رسانه‌هاي مکتوب و فضاي مجازي ضروري است.

پورمهدي، معاون هماهنگي امور عمراني استاندار هم با اشاره به رويکرد متفاوت برنامه‌هاي هفته دولت در سال جاري، گفت: در اين هفته مسئولان بايد خود را در مقابل مردم پاسخگو بدانند که متاسفانه هنوز اين روحيه در بين برخي از مديران استان وجود ندارد.

مديرکل روابط عمومي استانداري و دبير ستاد بزرگداشت هفته دولت در آذربايجان شرقي هم از تشکيل کميته‌هاي ده‌گانه اين ستاد شامل کميته‌هاي هماهنگي امور عمراني، ارزيابي و تدوين عملکرد، فضاسازي خبري و اطلاع‌رساني، فرهنگي اجتماعي، سياسي و تشکل‌ها، پشتيباني و اجرايي، رسانه‌اي، تبليغات و فضاسازي شهري، امور بانوان و امور روستايي خبر داد.

جواد آهنگري افزود: انتشار گزارش عملکرد دستگاه‌هاي اجرايي، افتتاح و کلنگ‌زني پروژه‌هاي عمراني، ديدارهاي عمومي مسئولان با مردم، ديدار با خانواده‌هاي شهداي دولت و بيان عملکرد دولت توسط استاندار و فرمانداران استان از جمله برنامه‌هاي هفته دولت در سال جاري است.

در ادامه اين نشست هر يک از اعضاي ستاد بزرگداشت هفته دولت به بيان نظرات خود در خصوص برنامه‌هاي اين هفته پرداختند.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 5 + 9

  آخرین اخبار
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
تشکيل کميته ويژه براي اجراي پروژه استراتژيک جاده جلفا- کلاله
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.