1403/05/06 - 14 : 46
کد خبر: 50241
رييس دانشگاه هنر اسلامي تبريز خبر داد،
برگزاري دوره مهـارت افزايي و توانمنـدسازي دانشـجويان شاهـد و ايثارگر در دانشگاه هنر اسلامي تبريز
احرار:رييس دانشگاه هنر اسلامي تبريز از برگزاري دوره مهـارت افزايي و توانمنـدسازي دانشـجويان شاهـد و ايثارگر کشور در مرداد ماه سال جاري و در دانشگاه هنر اسلامي تبريز خبرداد.

به گزارش احرار، سجاد پاکزاد  در نشست خبري با اصحاب رسانه با بيان اينکه  30  کارگاه کار آفريني در اولين دوره طرح ملي مهارت افزايي دانشجويان شاهدو ايثارگر برگزار مي شود اظهار کرد :  حدود 360 دانشجوي  ايثارگر و شاهد از سراسر کشور در 23 رشته در اين دوره  حضور خواهند داشت.

وي افزود : از اين تعداد 155 نفر دانشجوي پسر و 205 نفر دانشجوي دختر هستند و احتمال افزايش تعداد دانشجويان شرکت کننده تا 400 نفر وجود دارد .

وي با اشاره به اينکه پذيرش دانشجويان پسر از روز چهارشنبه 10 مرداد ماه آغاز خواهد شد گفت: مراسم افتتاحيه اين دوره روز پنج شنبه ساعت 2 الي 4 بعد از ظهر خواهد بود که از روز جمعه 12 مرداد ماه کلاسها آغاز خواهد شد و تايم کلاسها نيز از ساعت 8 الي 16 پيش بيني شده است 

او  اختتاميه دوره پسران را ساعت 5 الي 7 بعد از ظهر  روز پنج شنبه 18 مرداد ماه اعلام کرد .

 پاکزاد به  استقبال بيشتر دختران دانشجو نسبت به پسران اشاره و بيان کرد : دختران دانشجو  نيز در 23 رشته ثبت نام کرده اند  و  آغاز پذيرش دختران در روز 19 مرداد ماه  خواهد بود.

وي ادامه داد : روز شنبه 20 مرداد از سااعت  2 الي4   بعد از ظهر  افتتاحيه دوره دختران شروع خواهدشد  و شنبه 27 مرداد ماه  نيز از ساعت  5 الي7  بعد از ظهر  اختتاميه دوره دختران برگزار خواهد شد.

وي ادامه داد: در پايان دوره به شرکت کنندگان گواهي معتبر حضور در کارگاه ها داده مي شود.

پاکزاد با بيان اينکه در طول دوره از مسئولان وزارت علوم حضور خواهند دشت  گفت : ما  با افتخار اين دوره را برگزار مي کنيم و  به خانواده ايثارگر و شاهد خدمت  خواهيم  کرد و  و در نظر داريم دبيرخانه دائمي  اين  رويداد را در تبريز داشته باشيم و در سالهاي آينده نيز  بتوانيم اين دوره ها را برگزار کنيم.

رييس دانشگاه هنر اسلامي تبريز همچنين  به برنامه هاي جنبي اين رويداد اشاره کرد و گفت : در طول برگزاري اين رويداد ، بازديد از موزه هاي شهر تبريز و اماکن تاريخي سطح شهر تبريز  ، حضور در گلزار شهدا  و مزار حاج آقا آل هاشم و همچنين اردوي سياحتي به روستاي کندوان تدارک ديده شده است .

او با بيان اينکه آموختن هنر به عنوان يک امر مهارتي و ذوقي در کارگاه ها ميسر مي شود افزود : در دانشگاه هنر اسلامي تبري کارگاه هاي متنوعي  برگزار مي شود که در سطح کشور کم نظير هستند و برگزاري اين کارگاه ها  و بهره مندي از اساتيد برجسته باعث شده اند که دانشجوي دانشگاه هنر اسلامي تبريز  از منظر مهارتي در سطح بالايي قرار داشته  باشد و قادر باشد که کارگاه کار آفريني تشکيل دهد و در آن به فعاليت بپردازد.

 سجاد پاکزاد گفت : در دانشگاه هنر اسلامي تبريز در حال حاضر ما 90 کارگاه داريم و  در اين کارگاه ها  302 دانشجو در حال فعاليت هستند و  ساير دانشجويان نيز به صورت کار آموزي توانند در اين کارگاه ها حضور داشته باشند و از مرحله ايده تا تهيه مواد اوليه ، تکنولوژي توليد و طراحي و  موضوع توليد و بسته بندي و تبليغات  و فروش همه مراحل را خود دانشجويان انجام مي دهند.

 وي ادامه داد : موضوع مهمي که رهبري نيز بر آن تاکيد زياد دارند بحث اميد بخشي به جوانان است که اين امر با وجوداين کارگاه ها محقق مي شود چرا که  دانشجويان مي توانند در اين محيط و امکاناتي  که برايشان مهيا شده است  به توليد بپردازند و آزمون و خطا کنند و در آينده نيز افراد ديگري را در اين کارگاه ها بکار گيرند .

او  همچنين يکي از مهمترين مزيت هاي برگزاري اين کارگاه را اشتغال اين دانشجويان پس از ايام فراغت از تحصيل عنوان کرد و افزود :  دانشجوي اين دانشگاه پس از فارغ التحصيلي ديگر نگراني شغلي ندارد و مي تواند همين کارگاه را که در اين جا داشته در شهر خود به پا کند و شغل مناسبي را براي خود دست و پا کند .

وي به تجربه برگزاري دوره مهارت افزايي در منطقه محروم چالدران اشاره کرد و گفت : دانشگاه هنر اسلامي تبريز در زمينه کارآفريني ظرفيت بسيار زيادي دارد و ما از اين ظرفيت بايد استفاده کنيم و دوره مهارت افزايي در منطقه  چالدران با همکاري بنياد مستضعفان جهت  محروميت زدايي برگزار کرديم  و دانشجويان اين دانشگاه که متخصص امر توليد بودند  در منطقه محروم چالدران  به جوانان آن منطقه در جهت محرميت زدايي اموزش هاي لازم را دادند.

وي افزود : در شرايطي که توليد نياز به تجهيزات فراوان دارد اما توليد کار هنري بيشتر به جاي اينکه تجهيز محور باشد مهارت محور است و همين امر سبب شده است که بتوان با تجهيزات  کم يک کار ارزشمند هنري توليد کرد .

رييس دانشگاه هنر اسلامي همچنين تعداد رشته هاي موجود در اين دانشگاه را 7 رشته اعلام کرد و گفت : اين دانشگاه که يک دانشگاه تخصصي هنر است  و دانشجويان از سراسر کشور  در دانشکده هاي معماري و شهرسازي، چند رسانه اي ، هنرهاي کاربردي، فرشبافي ، هنرهاي صناعي ؛ فنرهاي تجسمي و هنرهاي طراحي  مشغول تحصيل هستند.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 2 + 3

  آخرین اخبار
برخورد با خودروهاي دود زا و فاقد معاينه فني در تبريز تشديد شود
نشست خبري رئيس‌جمهوري برگزار مي‌شود
نصب روزشمار بزرگترين مجموعه تئاتر و سينما در مرکز شهر/ زنگ نمايش «حيدر بابايه سلام» به صدا درآمد
ساماندهي اتباع خارجي در کشور آغاز مي شود
بار ناترازي برق در آذربايجان شرقي بر دوش توليد
طرح توسعه نيروگاه تبريز را با جديت پي گيري مي کنيم
تغيير ساعات کاري ناوگان اتوبوسراني تبريز از شنبه 17 شهريور
پابه‌رکاب شدن دختر دهه هفتادي با کاميونت‌هاي توليد تراکتورسازي
رئيس هيات بوکس آذربايجان شرقي به قتل رسيد
انفجار گاز شهري در تبريز 6 نفر را روانه بيمارستان کرد
  پربازدیدترین اخبار
بار ناترازي برق در آذربايجان شرقي بر دوش توليد
طرح توسعه نيروگاه تبريز را با جديت پي گيري مي کنيم
تغيير ساعات کاري ناوگان اتوبوسراني تبريز از شنبه 17 شهريور
ساماندهي اتباع خارجي در کشور آغاز مي شود
نصب روزشمار بزرگترين مجموعه تئاتر و سينما در مرکز شهر/ زنگ نمايش «حيدر بابايه سلام» به صدا درآمد
نشست خبري رئيس‌جمهوري برگزار مي‌شود
استاندار جديد آذربايجان شرقي زودتر معرفي شود
برخورد با خودروهاي دود زا و فاقد معاينه فني در تبريز تشديد شود
پروژه تقاطع غيرهمسطح حيدرآباد به پيشرفت 90 درصدي رسيد
مهاجم سابق تراکتور در مسير بازگشت به خانه؛ ستاره مغضوب استقلال در راه اصفهان
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.