1394/04/25 - 9 : 38
کد خبر: 3875
جبارزاده:
احداث 5 نيروگاه بادي و سيکل ترکيبي براي توليد 3500 مگاوات برق در آذربايجان‌شرقي
احرار نيوز: استاندار آذربايجان‌شرقي از احداث پنج نيروگاه بادي و سيکل ترکيبي در پنج نقطه استان با مشارکت سرمايه‌گذار خارجي براي توليد 3 هزار و 500 مگاوات برق خبر داد و گفت: براي احداث اين نيروگاه‌ها بيش از 3 ميليارد دلار سرمايه‌گذاري مي‌شود.

به گزارش احرار نيوز به نقل از روابط عمومي استانداري آذربايجان‌شرقي، اسماعيل جبارزاده در جلسه‌اي که به منظور بررسي نحوه واگذاري زمين، زيرساخت‌ها و صدور مجوزهاي لازم براي آغاز عمليات ساخت پنج نيروگاه در استان برگزار شد، اظهار داشت: در سفر استاني هيئت دولت اعلام کرديم که مي‌خواهيم آذربايجان‌شرقي را به قطب توليد انرژي در کشور تبديل کنيم و رئيس جمهور نيز از اين موضوع استقبال کرد.
وي افزود: در اين راستا با يک سرمايه‌گذار خارجي در خصوص ساخت چند نيروگاه در استان به توافق رسيديم که در هفته‌هاي گذشته توانستيم مصوبه اين سرمايه‌گذاري را از وزارت نيرو اخذ کنيم و روز شنبه نيز مجوز شروع عمليات آن صادر شد.
استاندار آذربايجان شرقي اظهار داشت: بر اساس توافق صورت گرفته، شرکت سرمايه‌گذاري يونيت ترکيه دو نيروگاه بادي در شهرستان‌هاي اهر و سراب و سه نيروگاه سيکل ترکيبي در شهرستان‌هاي تبريز، ميانه و جلفا احداث مي‌کند.
وي ميزان اعتبار پيش‌بيني شده براي احداث اين نيروگاه‌ها را سه ميليارد دلار اعلام کرد و افزود: ظرفيت توليد اين نيروگاه‌ها در مجموع 3500 مگاوات است که نيروگاه‌هاي بادي در فاصله‌اي بسيار کوتاه و نيروگاه‌هاي سيکل ترکيبي در مدت 30 ماه از زمان شروع عمليات به تدريج وارد مدار خواهند شد.
جبارزاده خاطرنشان کرد: بخشي از برق توليدي اين نيروگاه در استان استفاده شده و بخش ديگري در مدار توزيع برق کشور قرار خواهد گرفت و امکان صادرات برق نيز وجود دارد.
وي از تاسيس چهار شرکت ايراني براي انجام عمليات اجرايي اين نيروگاه‌ها خبر داد و گفت: قدم بعدي در اين راستا، مکان‌يابي و صدور مجوزهاي زيست‌محيطي است که بايد در عرض دو هفته آينده انجام شود تا بتوانيم قرارداد نهايي را در وزارت نيرو به امضا برسانيم.
استاندار آذربايجان شرقي از شرکت‌هاي آب منطقه‌اي و گاز استان خواست در خصوص تامين آب و گاز مورد نياز براي احداث اين نيروگاه‌ها اقدامات لازم را انجام دهند.
وي به اهميت فوق‌العاده بالاي اين سرمايه‌گذاري اشاره کرد و گفت: بودجه دولتي استان در مقايسه با حجم اين سرمايه‌گذاري بسيار ناچيز است و اين نشان مي‌دهد که براي توسعه استان نمي‌توان منتظر بودجه دولتي بود.
جبارزاده اضافه کرد: همه مديران استان براي تحقق اين سرمايه‌گذاري متفق‌القول هستند و بنده شخصا مسايل مربوط به اين سرمايه‌گذاري را پيگيري خواهم کرد.
وي به توانمندي‌هاي شرکت سرمايه‌گذاري يونيت اشاره کرد و گفت: اين شرکت سابقه 35 سال فعاليت در ايران را دارد و قادر است ساخت همه اين نيروگاه‌ها را همزمان آغاز کند و قطعا در مدت زمان کوتاهي کار را به سرانجام خواهد رساند.
استاندار آذربايجان‌‌شرقي فرمانداران شهرستان‌هاي تبريز، اهر، سراب، ميانه و جلفا را مامور پيگيري مسايل مربوط به اين پروژه کرد و گفت: کميته‌اي متشکل از مديران مرتبط براي حمايت از اين سرمايه‌گذاري در شهرستان‌هاي ياد شده تشکيل شود.
در اين جلسه مديران عامل شرکت‌هاي برق منطقه‌اي، آب منطقه‌اي و گاز و مديران سازمان حفاظت محيط زيست و منابع طبيعي استان نظرات خود را در خصوص نحوه انجام عمليات اجرايي نيروگاه‌هاي بادي و سيکل ترکيبي توسط شرکت سرمايه‌گذاري يونيت ارائه کردند.
نماينده شرکت سرمايه‌گذاري يونيت نيز آمادگي کامل اين شرکت را براي آغاز عمليات احداث اين نيروگاه‌ها پس از صدور مجوزهاي لازم و انعقاد قرارداد نهايي با وزارت نيرو اعلام کرد.
 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 4 + 5

  آخرین اخبار
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
تشکيل کميته ويژه براي اجراي پروژه استراتژيک جاده جلفا- کلاله
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.