1394/3/22 - 12 : 10
کد خبر: 3418
گزارش
پرواز به مقصد تبريز، سفر زميني به اردبيل
احرارنيوز:با گذشت بيش از دو دهه از استان شدن اردبيل همچنان بخشي از پروازهاي مديران و مسئولاني که قصد سفر به اردبيل را دارند به مقصد فرودگاه تبريز انجام شده و آنها به صورت زميني وارد اردبيل مي‌شوند.

در حالي اين درد بي‌درمان در سال‌هاي اخير مداوا نشده که در دو ماه اخير بسياري از وزرا، معاونان رئيس جمهور که به مقصد اردبيل سفر داشتند مجبور شدند به دليل کنسلي پروازها و نامناسب بودن ساعات پرواز از طريق فرودگاه تبريز سفرشان را انجام داده و به صورت زميني با طي کردن بيش از 2.5 ساعت راه و خستگي از اين سفر زميني به اردبيل آمده و دوباره همين پروسه را در برگشت طي کنند.

مشکل لاعلاجي که در سال‌هاي اخير هيچ استاندار و مسئولي براي آن راهکاري عملي نينديشيدند و فقط در شعار از افزايش پروازهاي فرودگاه اردبيل سخن به ميان آوردند که بخشي از اين وعده‌ها نيز تاکنون عملياتي نشده است.

جالب اينجاست که گاه خود مديران استاني نيز گرفتار اين درد بي‌درمان هستند که اردبيل يک پرواز مناسب و در زماني که به درد بخورد ندارد به طوري که سفرهاي هوايي استان اردبيل از ساعاتي آغاز مي‌شود که رفت و برگشت و انجام امور براي هر اردبيلي در پايتخت و بازگشتشان همواره با مشکلاتي جدي روبه‌رو است.

ساعات پروازهاي فرودگاه اردبيل آن هم در صورت برقراري پرواز ، کنسل نشدن و تاخير نبودن اين پروازها به گونه‌اي است که يک مدير، مسئول ، سرمايه‌گذار و يا فرد عادي که بخواهد به امور اداري خود رسيده و دوباره در همان روز به زادگاه خود برگردد امکان‌پذير نيست و اين جاي تاسف دارد که با گذشت دو دهه از استان شدن اردبيل همچنان بخشي از پروازهاي اردبيل و مسافران آن به مقصد فرودگاه تبريز انجام مي‌شود و مسافران هوايي مجبور هستند دو ساعت را زميني طي کنند تا به اردبيل برسند.

در اين باب گلايه‌هاي متعددي را از سوي مردم استان اردبيل ، وزرا، معاونان و مسئولاني که به مقصد اردبيل سفر مي‌کنند اما مجبور هستند از طريق فرودگاه استان‌هاي همجوار سفر هوايي کرده و زميني وارد اردبيل شوند کاملا اين گلايه‌ها و ناراحتي‌ها  مشهود است به طوري که بايد به آنها حق داد که فرودگاه اردبيل يک پرواز درست و حسابي در اولين ساعات صبح و آخرين ساعات روز ندارد که رفت و برگشت يک نفر براي انجام کار اداري و يا سفر اضطراري تضمين شود.

در اين باب به سراغ مديرکل فرودگاه‌‌هاي استان اردبيل رفتيم و پاي صحبت‌هاي ميرفخرالدين هاشمي نشستيم تا توضيحات او را بشنويم.

مديرکل فرودگاه‌‌هاي استان اردبيل گفت: فرودگاه اردبيل هيچ مشکلي در برقراري پروازهاي متعدد ندارد و اين کار آژانس‌ها و شرکت‌هاي هواپيمايي است که بايد تلاش کنند تا پروازها با ساعات متفاوت را در فرودگاه اردبيل داير کنند.

ميرفخرالدين هاشمي ادامه داد: ما به تعداد حداقل چهار پرواز در حال حاضر از فرودگاه اردبيل به مقصد تهران و بالعکس انجام مي‌دهيم که هواپيما فوکر بوده و ظرفيت آنها با احتساب رفت و برگشت 210 نفر است  ولي اين فرودگاه آمادگي دارد بيشتر از اين پروازها را به مقصد اردبيل و حتي ساير مناطق برقرار کند.

 وي با اعلام اينکه ما حتي براي برقراري پرواز به مقصد ترکيه و کشورهاي حوزه خليج فارس، آذربايجان و آسياي ميانه ظرفيت برقراري پروازها را داريم افزود: فرودگاه اردبيل هيچ مشکل و نارسايي در اين زمينه ندارد و ما با تمام توان آمادگي برقراري پروازها را به صورت 24 ساعته و شبانه‌روزي داريم.

مديرکل فرودگاه‌‌هاي استان اردبيل بيان کرد : اين فرودگاه با تجهيز کامل به سيستم روشنايي و کمک ناوبري پيشرفته مي‌تواند به فرودگاه شبانه‌روزي تبديل شود به شرط آنکه ساير مجموعه‌ها نيز ما را در اين زمينه ياري کند.

هاشمي در مورد برقراري پرواز در ساعت اوليه صبح و نيز ساعات پاياني روز براي راحتي مسافران تصريح کرد: ما نيز قبول داريم به دليل برقرار نبودن اين پروازها  در مسير اردبيل – تهران بسياري از مسافران، سرمايه‌گذاران گردشگران، مسئولان، وزرا و حتي معاونان رئيس جمهور با مشکلاتي مواجه هستند اما اين تقصير فرودگاه اردبيل نيست بلکه آماده نبودن شرکت‌هاي هواپيمايي براي برقراري پرواز در اين ساعات است.

وي ضرروت برقراري پرواز در طول شبانه‌روز را بسيار ضروري و حياتي اعلام کرد و گفت: با شرکت تهران گشت طلايي براي افزايش دو پرواز چارتري در مسير اردبيل – تهران به توافق رسيديم و مقرر شد روزهاي سه شنبه و جمعه اين پروازها انجام شود.

اما در سال‌هاي گذشته و تعدادي از استانداران وقت خبر از راه‌اندازي شرکت هواپيمايي مستقل به نام سبلان اير را داده بودند که اين شرکت مي‌توانست با خريد هواپيماها و استقرار آن در اردبيل در اولين ساعات بامداد پروازهاي خود را داير کرده و در آخرين ساعات شبانه‌روز نيز پروازهاي خود را به مقصد اردبيل انجام دهد تا با استقرار در اردبيل امکان بهره‌برداري از اين فضا و امکانات فراهم مي‌شد که تاکنون اين وعده عملياتي نشده و اين شرکت که تنها شکل‌گيري آن روي کاغذ مانده به انجام نرسيده است.

به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل، نکته قابل توجه در برقراري پروازهاي در ساعات نامناسب به مقصد اردبيل و بالعکس حتي جذب توريسم، گردشگر و سرمايه‌گذاران را نيز با مشکلي جدي روبه‌رو کرده که انتظار مي‌رود مسئولان امر هر چه سريع‌تر به ويژه در نيمه اول  سال تدبيري بينديشند تا اين سفرها در اول صبح و آخر شب انجام شده و بخشي از مشکلات و نارسايي‌ها برطرف شود تا بار ديگر در پرواز به مقصد تبريز مسئولان کشوري و سفر زميني به اردبيل دچار شرمندگي نشويم که در همين چند مدت اخير نمونه‌هايي را از اين سفر را مي‌توان سفر زميني ستاري معاون علمي و فناوري رئيس جمهور، معاونين رئيس سازمان جهاد کشاورزي و .... نام برد که از طريق فرودگاه تبريز انجام شده است.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 6 + 6

  آخرین اخبار
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
تشکيل کميته ويژه براي اجراي پروژه استراتژيک جاده جلفا- کلاله
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.