1394/3/22 - 09 : 21
کد خبر: 3414
نماينده مردم تبريز در مجلس:
ساز ازدواج با يک بنر تبليغاتي کوک نمي‌شود
احرارنيوز:نماينده مردم تبريز در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه ساز ازدواج با يک بنر تبليغاتي کوک نمي‌شود، خواستار فرهنگ‌سازي و رفع مشکلات در اين خصوص شد.

به گزارش احرارنيوز  به نقل از دفتر رسانه‌اي نماينده مردم تبريز در مجلس، اسماعيل سعيدي اظهار کرد: شرايط گوناگوني دست به دست هم داده تا سن ازدواج در کشور افزايش يابد، به طوري که اولويت‌هاي خانواده‌ها و حتي معيار دختران و پسراني که در آستانه تشکيل خانواده هستند نيز تغيير کرده است.

وي ادامه داد: در واقع از سال‌هاي گذشته تا امروز، اولويت نخست دختران جوان ادامه تحصيل و پس از آن يافتن کار است، بنابراين طي کردن اين مراحل يعني دست يافتن به تحصيلات عاليه و از سوي ديگر يافتن شغل مناسب و پس از آن تازه به فکر ازدواج افتادن، سن ازدواج را به آستانه 30 سالگي مي‌‌رساند.

نماينده مردم تبريز در مجلس شوراي اسلامي افزود: از طرفي نبود شرايط ازدواج آسان نيز موجب شده تا شرايط مناسب در جامعه کنوني براي ازدواج و تمايل افراد به ازدواج از بين برود، بنابراين بررسي سن ازدواج جوانان ايراني در چند دهه اخير و عوامل دخيل در آن نشان مي‌دهد سن ازدواج روندي صعودي را طي کرده است.

اين مسئول تبيين کرد: در حال حاضر بايد شرايط به گونه‌اي باشد که يک جوان در سنين پس از بلوغ از نظر عقلي و عاطفي توانايي ازدواج و اداره خانواده جديد را داشته باشد ضمن اينکه امکانات مالي نيز بايد براي او فراهم باشد اما هم‌اکنون‌ يک جوان سال‌ها پس از بلوغ و ادامه تحصيل تازه به دنبال شغل يا تامين مسکن مي‌رود و در چنين شرايطي، طولاني شدن و افزايش سن ازدواج را ايجاد مي‌کند.
نماينده مردم تبريز در مجلس تصريح کرد: اما اگر عامل اقتصاد را کنار بگذاريم، يکي از عواملي که موجب شده سن ازدواج بالا برود، مسائل فرهنگي است و تبعات بسيار بدي که عدم توجه به مسائل فرهنگي دارد رفته رفته موجب شده که جوانان تمايلي به ازدواج نداشته باشند و در سنيني که نياز به ازدواج دارند 18 تا 30 سالگي است به فکر ازدواج نيستند .

اين مسئول اضافه کرد: از طرفي در حال حاضر حداقل بين 15 تا 20 ميليون نفر از مردم ما در زير خط فقر زندگي مي‌کنند و دريافتي آنها پايين است، در اين شرايط چطور يک فرد مي‌تواند با اين گراني و مشکلاتي که پيش رو دارد، ازدواج کند .

سعيدي توضيح داد: يکي از عمده‌ترين مسائلي که موجب شد تا سن ازدواج بالا برود، هزينه‌هاي ازدواج است و ما سال گذشته در کميسيون اجتماعي مجلس طرحي را تصويب کرديم که طبق آن به دولت اجازه برداشت 500 ميليون دلار از منابع ارزي را داديم تا اين اعتبار در اختيار بانک‌هاي عامل قرار گيرد و وام‌هاي بدون بهره براي حل مشکل ازدواج جوانان ارائه شود تا بخشي از مشکلات جوانان حل شود .

وي در پايان يادآور شد: خوشبختانه اين طرح مورد تاييد شوراي نگهبان نيز قرار گرفت و قرار بود از سال گذشته اجرايي شود اما متاسفانه دموکراسي عريض و طويل حاکم در دولت مانع اجراي اين طرح شده است و ما انتظار داشتيم که اين موضوع براي حل مشکل ازدواج جوانان اجرا شود.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 5 + 7

  آخرین اخبار
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
تشکيل کميته ويژه براي اجراي پروژه استراتژيک جاده جلفا- کلاله
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.