1394/3/9 - 13 : 15
کد خبر: 3233
رييس شوراي عالي استان‌ها تاکيد کرد:
لزوم نگاه مشترک استان‌ها به بحران درياچه اروميه
احرارنيوز:رييس شوراي عالي استان ها اعلام کرد که اگر مشکلي در يکي از استان ها پيش بيايد، ديگر استان ها نيز بايد در برطرف کردن آن مشارکت کنند.

غلامرضا بصيري پور، در ششمين همايش روساي شوراهاي اسلامي استان‌هاي کشور در تبريز، مردم تبريز و آذربايجان را پرچمدار مبارزه در دوره هاي مختلف دانست و گفت: مردم غيور تبريز، قهرماناني همچون ستارخان و باقرخان به اين کشور تقديم کرده اند و درعرصه دفاع مقدس نيزسرداران آذربايجاني مانند شهيد باکري، تجلايي و ياغچيان، همواره در خط مقدم مبارزه بوده اند. تمام اينها در کنار وجود شاعر بزرگ تبريز و ايران و علامه هاي نامي، دليل ارادت ما به اين شهر و استان است.

وي در ادامه به بحث شوراها پرداخت و افزود: در بحث شوراها، دو بحث شورا باوري و خودباوري وجود دارد که اگرتفکر شورا باوري نهادينه شود، شوراياري نيز محقق مي گردد.

بصيري پور، تبريز را نماد شورا باوري و شورا ياري خواند و گفت: مشارکت و تعاملي که بين شورا، شهرداري و ديگر نهادهاي تبريز وجود دارد، اين شهر را به الگويي در زمينه تعامل و همدلي تبديل کرده است.

وي ادامه داد: لازم مي دانم که از شوراها بخواهم اطلاعات و خواسته هاي خود را به صورت مرتب به شوراي عالي استان ها گزارش دهند تا در تصميم گيري ها به اين موارد توجه شود و اين خود نوعي برقراي پيوند بين شورا و مردم است.

وي همچنين به نقش شوراها در ايجاد وحدت ملي اشاره و خاطرنشان کرد: در سالي که به نام همدلي و همزباني دولت و ملت ناميده شده است، شورا مي تواند ارتباط بين دولت و مردم را تقويت کند.

بصيري پور با عنوان اين مطلب که شوراها بايد از هرگونه تضاد برحذر باشند، تصريح کرد: ذات شورا به گونه اي است که هيچ گونه تعارضي را نمي پذيرد. در عين حال بايد با فراهم کردن سازو کارهاي لازم، سخن شوراها را به گوش مديران دولت برسانيم.

رييس شوراي عالي استان ها در بخش ديگري از سخنان خود به موضوع درياچه اروميه اشاره کرد و گفت: اگر مشکلي براي يکي از استان ها پيش بيايد، ديگر استان ها بايد به آن، به شکل موضوعي مشترک نگاه کنند و براي برطرف کردن آن همت به خرج دهند؛ مانند مسئله درياچه اروميه که به صورت يک معضل ملي مطرح است و هر استاني در هر زمينه اي که مي تواند، بايد در راستاي برطرف کردن آن مشارکت کند.

وي با بيان حمايت شوراها از شهرداري ها تاکيد کرد: تعامل بين شورا ها و شهرداري ها، هميشه سازنده و موثر بوده است و اميدواريم از اين تعامل بالايي که بين شوراي عالي استان ها وجود دارد، نهايت بهره را در راستاي پيشرفت شهرها و روستاه و در نهايت کشور عزيزمان ببريم.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 5 + 9

  آخرین اخبار
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.