1394/3/8 - 13 : 27
کد خبر: 3229
استاندار آذربايجان غربي:
دولت يازدهم درياچه اروميه را از مسئله سياسي به اجتماعي تبديل کرد
احرارنيوز: استاندار آذربايجان غربي گفت: موضوع درياچه اروميه در دولت تدبير و اميد از يك مسئله امنيتي به يك موضوع اجتماعي و فرهنگي تبديل شده است.

به گزارش احرارنيوز، به نقل از استانداري آذربايجان غربي، قربانعلي سعادت پنجشنبه شب در بخش پانل تخصصي سومين نشست فرهنگي و اجتماعي طرح احياي درياچه اروميه در بوكان، خاطرنشان كرد: مسئله درياچه اروميه كه در گذشته نگاه امنيتي به آن وجود داشت، امروز تبديل به يك موضوع اجتماعي و فرهنگي شده و دولت تدبير و اميد، مشاركت مردمي را اصلي ترين عامل احياي اين درياچه مي‌داند.

وي اظهارداشت: در سال هاي ?? و ??، كه دوران پرآبي درياچه اروميه بود، عمده اقدامات ما در جهت جلوگيري از بوجود آمدن سيل در هنگام بارش باران و مديريت آبهاي سطحي بود اما امروز شاهد هستيم كه عواملي مانند توسعه بي رويه كشاورزي سنتي و عدم مديريت صحيح منابع آب در استان، وضعيت كنوني درياچه را موجب شده است.

اعتبارات خوبي براي احياي درياچه اروميه مصوب شده است

سعادت به توجه ويژه رئيس جمهور و دولت تدبير و اميد به بحث احياي درياچه اروميه نيز اشاره كرد و گفت: رياست جمهور و دولت تدبير و اميد، احياي درياچه اروميه را يك اولويت مي داند و اين امر را از نخستين روزهاي آغاز به کار خود نشان داده است بطوريكه روحاني، دراولين جلسه هيئت دولت، دستور تشكيل ستاد احياي درياچه اروميه را صادر نمود و احياي اين درياچه جزو اولين مصوبه هاي دولت تدبير و اميد بود، همه اينها نشان از عزم راسخ دولت يازدهم بر نجات اين درياچه دارد.

وي ادامه داد: دولت حتي در شرايطي كه با محدويت‌هاي اعتباري مواجه بود، اعتبارات خوبي را براي احياي درياچه اروميه تصويب كرد.

سعادت در ادامه با اشاره به برگزاري نشست‌هاي فرهنگي و اجتماعي طرح احياي درياچه اروميه در شهرستان هاي مختلف استان، افزود: برگزاري نشست فرهنگي و اجتماعي درياچه اروميه در شهرستانهاي مهاباد، نقده و امروز نيز در بوكان، نشانگر جديت مسئولان استاني و تلاش آنها براي حل ريشه اي مساله درياچه اروميه است و اميدواريم با مشاركت مردم بويژه كشاورزان، بتوانيم درياچه اروميه را به شرايط پرآبي خود بازگردانيم.

نمي خواهيم از قبل احياي درياچه اروميه، حتي يك نفر بيكار شود

وي خاطرنشان كرد: ما نمي خواهيم از قبل احياي درياچه اروميه، حتي يك نفر بيكار شود چرا كه اگر بحث خشك شدن درياچه اروميه هم پيش نمي آمد، الگوي كشت و الگوي آبياري سنتي در اراضي كشاورزي بايد تغيير پيدا مي‌كرد.

استاندار آذربايجان غربي، توسعه شيوه آبياري‌ نوين در اراضي را از اساسي‌ترين عوامل در پيشبرد برنامه‌هاي احياي درياچه اروميه عنوان كرد و گفت: خوشبختانه مردم و كشاورزان استقبال خوبي از برنامه هاي احياي درياچه اروميه داشته اند و اميدواريم با تداوم اين همكاري ها، بتوانيم اراضي كشاورزي حاشيه درياچه اروميه را به سيستم هاي آبياري نوين مجهز کنيم.

سعادت اضافه كرد: آذربايجان‌غربي ظرفيت و پتانسيل خوبي در زمينه تبديل کشاورزي سنتي به مدرن و مكانيزه دارد و بايد با استفاده و حمايت از مردم و کشاورزان و بخش خصوصي استان بتوانيم براي پياده‌سازي الگوي کشاورزي پايدار اقدام کنيم.

ايجاد اشتغال جايگزين از مهمترين برنامه‌هاي ستاد احياي درياچه اروميه

وي، ايجاد اشتغال جايگزين و توجه به معيشت روستاييان در استان را از ديگر برنامه‌هاي مهم ستاد احياي درياچه اروميه عنوان كرد و افزود: استحصال پتاس از نمک درياچه اروميه از مهم‌ترين پروژه‌هاي مربوط به برنامه اشتغال جايگزين در آذربايجان‌غربي است كه در همين راستا تفاهم نامه‌اي را با يک شرکت سرمايه گذار داخلي منعقد كرده ايم.

سعادت اضافه كرد: همچنين در تلاش هستيم با توسعه تجارت مرزي و ايجاد بازارچه هاي مرزي در استان، به اشتغال و معيشت روستاييان و مرزنشينان استان كمك كنيم.

وي، ايجاد مناطق ويژه اقتصادي و گسترش و توسعه شركتهاي دانش بنيان در استان را از ديگر برنامه‌ها براي توانمندسازي جوانان و دانشجويان براي ورود به بازار كار عنوان كرد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 1 + 9

  آخرین اخبار
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.