1394/3/7 - 04 : 58
کد خبر: 3210
سعيدي خطاب به مسئولان:
واگذاري نيروگاه تبريز را متوقف کنيد
احرارنيوز:نماينده مردم تبريز، آذرشهر و اسکو در مجلس شوراي اسلامي، از مسئولان خواست با توجه به اينکه شرايط واگذاري نيروگاه تبريز به بخش خصوصي مهيا نيست، اين واگذاري را متوقف کنند.

به گزارش احرارنيوز به نقل از ايسنا، محمداسماعيل سعيدي داظهار کرد: نيروگاه تبريز بر مبناي قانون برنامه توسعه و اصل 44 به بخش خصوصي واگذار مي شود که اين واگذاري از بابت رد ديون بوده و سازمان تامين اجتماعي و بانک صادرات براي اين امر انتخاب شده اند.

وي با بيان اينکه هر دو ارگان بانک صادرات و تامين اجتماعي نه خصوصي هستند و نه دولتي، ادامه داد: با توجه به اهميت نيروگاه تبريز و اينکه نيروگاه بخش عمومي محسوب مي شود، بدون شک واگذاري آن به اين دو ارگان مشکلات زيادي را ايجاد مي کند.

وي يادآور شد: بنده در دولت گذشته با رييس جمهور صحبت کرده و از وي خواستم تا در خصوص واگذاري اين نيروگاه تجديد نظر کند که خوشبختانه در دولت گذشته اين واگذاري متوقف شد ولي با گذشت زمان مجددا بحث واگذاري نيروگاه مطرح شده و روند واگذاري به دو ارگان ذکر شده از سر گرفته شده است.

سعيدي با اشاره به اعتراض شديد خود به اين واگذاري اضافه کرد: ما به رئيس جمهور، وزير نيرو و سازمان خصوصي‌سازي نامه نوشته و تاکيد کرديم که اين واگذاري نبايد اتفاق بيافتد چون اين دو ارگان نمي توانند توانايي اداره نيروگاه را داشته باشند.

وي يادآور شد: با توجه به اينکه نيروگاه تبريز فعلا متولي مشخصي ندارد در شرايط خوبي واقع نشده است، براي نمونه چندي پيش يکي از تجهيزات نيروگاه دچار مشکل شد و قطعه اي به ارزش 120 ميليارد ريال بايد براي ادامه کار نيروگاه خريداري مي شد که اين قطعه در گمرک جنوب بلاتکليف مانده بود، چون نه وزارت نيرو مسئوليت آن را قبول مي کرد و نه بانک صادرات و تامين اجتماعي!، لذا بنده به اين قضيه ورود کردم و مبلغ مورد نظر را از وزير نيرو گفتم تا اين قطعه خريداري شده و به نيروگاه برسد.

وي با تاکيد بر اينکه در شرايط فعلي هيچ کس بار مسئوليت نيروگاه تبريز را بر عهده نمي گيرد، تاکيد کرد: خواسته ما از مسئولان امر اين است که واگذاري نيروگاه را همانند نيروگاه‌هاي سهند و بناب متوقف کنند چون هيچ کدام از دو ارگان مشخص شده، توان اداره نيروگاه را ندارند.

نماينده مردم تبريز، آذرشهر و اسکو، با اشاره به نگراني هايي که براي کارکنان و کارگران اين مجموعه ايجاد شده است، گفت: اين واگذاري بدون شک مشکلات زيادي را براي مجموعه کارکنان اين مجموعه ايجاد مي کند و ما از مسئولان مي خواهيم تا مهيا شدن شرايط مناسب واگذاري نيروگاه تبريز را متوقف کنند.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 4 + 2

  آخرین اخبار
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.