1394/3/6 - 14 : 40
کد خبر: 3199
هواداران فوتبال خواستار شدند؛
برگزاري يادواره مقصود بايرامي/ فوتبال اردبيل مديون ورزشکار اخلاق
احرارنيوز:هواداران فوتبال اردبيل با تاکيد بر لزوم توجه به چهره هاي ماندگار ورزش اين استان، خواستار برگزاري يادواره مرحوم مقصود بايرامي از فوتباليستهاي حرفه اي و با اخلاق اردبيل پس از ?? سال شدند.

، به گزازرش احرارنيوز، جمعي از هواداران و علاقمندان به ورزش اين استان با يادآوري افتخار آفريني هاي فوتبال اردبيل در سالهاي نه چندان دور ارزشگذاري به بازيکنان قديمي اردبيل را مورد تاکيد قرار دادند.

اين افراد از مسئولان ورزش استان اردبيل به دليل کم توجهي به ورزشکاران پيشکسوت اردبيل به ويژه فوتباليستهاي قديمي اين استان که در ادوار مختلف براي اين منطقه افتخار کسب کرده بودند، انتقاد کرده و متذکر شدند که مسئولان ورزش استان نبايد فراموشکار باشند.

يکي از طرفداران فوتبال اردبيل در اين خصوص طي گفتگو با خبرنگار مهر خواستار برگزاري يادواره مرحوم مقصود بايرامي به عنوان وزشکار نمونه و با اخلاق در اردبيل شد و اين اقدام را باب فتحي براي ساير رشته هاي ورزشي افتخارآفرين اردبيل دانست..

فوتبال اردبيل مديون مقصود بايرامي

اکبر نادري افزود: بسياري از ورزشکاران و فوتباليستهاي اين استان همچون مرحوم بايرامي سالها با گذشتن از جان و مال خود براي آوازه اردبيل افتخار آفريده اند، اما امروز نامي از اين بازيکنان و ورزشکاران نبوده و کاري در شان و به منظور زنده نگهداشتن ياد و خاطره آنها از سوي مسئولان انجام نشده است.

وي با تاکيد بر اينکه آوازه امروز فوتبال اردبيل مديون تلاشهاي بازيکناني نظير مقصود بايرامي است، ادامه داد: تاکنون در حق اين فوتباليست با اخلاق اقدامي که بتواند گوشه اي از تلاشهاي وي را جبران کند، انجام نگرفته است.

اين طرفدار فوتبال اردبيل تاکيد کرد که بسياري از علاقمندان فوتبال اردبيل حاضر هستند در اين خصوص و با حمايت دستگاه هاي ورزشي يادواره مرحوم بايرامي را همزمان با ?? آذر سالگرد اين فوتباليست خوشنام برگزار کنند.

برگزاري يادواره مرحوم مقصود بايرامي تاکنون در اردبيل برگزار نشده اما مسئولان مرتبط با فوتبال و ورزش اين استان طي سالهاي اخير رقابتهاي فوتبال بنام اين ورزشکار را برگزار کرده اند.

اما علاقمندان به فوتبال استان اردبيل اين برنامه را به تنهايي در شان بازيکن قديمي فوتبال اردبيل ندانسته و بر لزوم معرفي اين بازيکن نمونه براي توسعه روح سالم ورزش در جامعه و الگوسازي براي جوانان و نوجوانان تاکيد مي کنند.

نکته اي که در صورت تحقق مي تواند فارغ از ارزشگذاري و انگيزه دهي به پيشکسوتان ورزشي، تاثيرات مثبتي را به لحاظ فرهنگي و اجتماعي داشته باشد.

رئيس هيئت فوتبال استان اردبيل در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام آمادگي نسبت به برگزاري اين يادواره حتي با محوريت خود هواداران و همبازيان اين بازيکن گفت: بايرامي از فوتباليستهاي بنام استان هم از لحاظ فني و هم اخلاقي در فوتبال کشور سرآمد بود.

امسال يادواره مناسبي برگزار مي کنيم

صمد نوتاش با بيان اينکه ياد و خاطره اين مرحوم با فوتبال اردبيل و آذربايجان شرقي عجين شده است، ادامه داد: برگزاري هرگونه يادواره و پاسداشتي بنام فوتباليستهاي سابق و پيشکسوت کار پسنديده و ماندگاري است.

وي گراميداشت ياد و خاطره بايرامي را پاسداشت فوتبال کشور دانست و بيان داشت: برگزاري يادواره مرحوم بايرامي مي تواند در تقويم سالانه هيئت فوتبال استان اردبيل ثبت شود و ما اين مهم را در اولويت قرار خواهيم داد.

رئيس هيئت فوتبال استان تاکيد کرد که براين اساس در بيستمين سالگرد اين ورزشکار اخلاق و نمونه تلاش مي کنيم که در آذرماه امسال يادواره اي در شان آن مرحوم برگزار کنيم.

وي برگزاري مسابقات چند جانبه، برگزاري ديدار خيريه و.... را از برنامه هاي پيشنهادي ديگر براي برگزاري هرچه بهتر اين يادواره خبر داد.

در عين حال علاقمندان به فوتبال اردبيل و به اين بازيکن علاوه بر اين با گله مندي از شوراي شهر اردبيل تاکيد مي کنند که براي زنده نگه داشتن ياد و خاطره و ترويج الگوي مردانگي و اخلاق در بين نوجوانان و جوانان اعضا شورا معابري را براي نامگذاري اين بازيکن نمونه و ورزشکاران قديمي اردبيل در نظر بگيرد.

نامگذاري خيابان به نام بايرامي

يکي از هواداران فوتبال اين استان در اين خصوص با اشاره به نامگذاري هاي شخصيتها و افراد مختلف در کوچه و خيابانهاي جديدالاحداث شهر از سوي شوراي اردبيل متذکر شد: اينکه چرا تاکنون خيابان و يا بلواري بنام مرحوم بايرامي و افرادي از اين دست نامگذاري نشده سئوالي است که در ذهن تمام علاقمندان حک شده است.

سراج اميني ارزشگذاري به پيشکسوتان و سرمايه هاي واقعي ورزش را عاملي براي ترويج فرهنگ ورزش توام با اخلاق در جامعه دانست و ادامه داد: در اين راستا براي ارزشگذاري به مرحوم مقصود بايرامي به عنوان چهره ماندگار فوتبال اردبيل شوراي شهر اردبيل مي تواند خياباني را بنام وي نامگذاري کند تا ياد و خاطره اين ورزشکار هميشه در اذهان ماندگار شود.

وي با انتقاد از اينکه تاکنون اين اقدامات از سوي مسئولان ورزش اردبيل پيگيري و به سرانجام نرسيده است، متذکر شد: در استانهاي ديگر مي بينيم که چطور با قهرمانان خود برخورد مي کنند، مرحوم سيروس قايقران که هم دوره بايرامي بوده بايد نمونه اي از اين ارزشگذاري باشد.

اميني با اشاره به عملکرد مسئولان ورزش استان در اين خصوص يادآور شد: به نظر مي رسد در زمينه بحث هاي فرهنگي و اجتماعي ورزش اظهارات مديران ورزش شعارزده بوده و عملا اقدام موثري در اين زمينه ديده نمي شود.

شوراي شهر: پيشنهاد ايده آلي است، استقبال مي کنيم

در پاسخ به اين انتقادات نائب رئيس شوراي شهر اردبيل   بر نامگذاري معابر جديدالتاسيس اردبيل به نام ورزشکاران صاحب نام اردبيل تاکيد کرد که اين طرح و پيشنهاد ايده آلي است و بي شک شورا از آن استقبال مي کند.

سالار شاکر با بيان اينکه شورا آمادگي نامگذاري خيابان و معابر بنام ورزشکاران فقيد داراي مقبوليت عمومي را دارد، گفت: بايد اين طرح به کميسيون فرهنگي و اجتماعي شورا پيشنهاد گردد تا با بررسي در کميته نامگذاري معابر، اعمال نظر شود.

وي با تاکيد بر اينکه شورا ديد مثبتي به اينگونه طرحها دارد، متذکر شد: اعتقاد داريم اين طرحها علاوه بر مباحث ارزشگذاري به افرادي که براي ورزش استان تلاش کرده اند داراي کاردکردهاي فرهنگي و اجتماعي است و مي تواند در الگوگيري جوانان و نوجوانان موثر باشد.

نائب رئيس شوراي شهر اردبيل بحث توسعه ورزش توام با شاخصه هاي اخلاقي و رواج جوانمردي را از اهداف شوراي شهر دانست و اجراي اين طرح را در اين راستا تاثيرگذار خواند.

بخشي از زندگينامه ورزشکار اخلاق اردبيل

مرحوم مقصود بايرامي در بيست و ششم آبان ماه سال ???? در يک خانواده ورزش دوست ودر محله کوچه اسلامي اردبيل به دنيا آمد. او در دوران تحصيل ابتدايي با دنياي توپ گرد آشنا شد و همين آشنايي موجب آن گرديد که مرحوم بايرامي با تمام وجود عاشق فوتبال شود.

وي در سايه عشق و علاقه و با مدد گرفتن از هوش سرشار خود پله هاي ترقي و تعالي در فوتبال را به مرور طي کرد، با تيم ملوان که يک تيم محلي در کوچه اسلامي اردبيل بود رقابت در دنياي فوتبال را آغاز کرد و سپس پيراهن تيم صفوي را بر تن کرد.

در تيم صفوي به مرور مرحوم بايرامي توانايي هاي خود را نشان داد و به عنوان بازيکني با استعداد و با تکنيک معرفي شد. وي در سال ???? عضويت تيم پاس اردبيل را پذيرفت و با اين تيم افتخارات بسياري در سطح باشگاههاي اردبيل و استان آذربايجان شرقي دست يافت.

مرحوم بايرامي بعد از درخشش در تيم پاس توسط بيوک صباغ مربي تيم فوتبال آذربايجان شرقي به تيم منتخب استان دعوت شد و با حضور در اين تيم در خط هافبک بهترين بازيها را در ليگ قدس به نمايش گذاشت.

وي در زمان مربيگري معلم برجسته اخلاق و توانا مرحوم پرويز دهداري به اردوي تيم ملي فوتبال ايران دعوت شد و در جريان مسابقات فوتبال جام فلق به عنوان کاپيتان تيم اردبيل بهترين دوران فوتبالي خود را پشت سر گذاشت.

او در سال ???? در جريان مسابقات فوتبال جام فجر در شيراز چهره استثنايي فوتبال اردبيل معرفي شد و از آنجا به تيم بنياد شهيد تهران رفت و در رقابت هاي باشگاهي تهران با ارائه بازيهايي زيبا خاطراتي ماندگار به يادگار گذاشت.

بايرامي در بازگشت به اردبيل پيراهن تيم هاي شهرداري و راه ترابري را برتن کرد و تا آخرين روزهاي عمر خود براي پيشرفت و توسعه فوتبال منطقه تلاش کرد.

به نظر همه کارشناسان ورزشي، پيشکسوتان و اهالي فوتبال منطقه مرحوم مقصود بايرامي ابر مرد فوتبال اردبيل بود. او پرچمدار فوتبال نوين در منطقه بوده و با اخلاق نيکو، تکنيک بالا، هوش سرشار و توانايي مثال زدني سهم بزرگي در معرفي فوتبال اردبيل در کشور داشت.

آقاي گل جهان علي دايي، محمد قليزاده، عزيز گنجگاهي، بهنام دولت، داور مجنون، جمال پيله ور و.. برخي از هم بازي هاي مرحوم مقصود بايرامي در تيمهاي مختلف بودند.

مرحوم مقصود بايرامي بازيکن بزرگ فوتبال و ورزشکار نمونه و با اخلاق استان اردبيل به دليل ابتلا به بيماري گوارشي در بيست و پنجم آذرماه سال ???? چشم از جهان فرو بست و همه دوستداران فوتبال منطقه را عزادار کرد.

محمد ميرزايي ناطق

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 9 + 5

  آخرین اخبار
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.