1394/3/3 - 10 : 09
کد خبر: 3164
گزارش
ركورد زني پشت ديوار ندامت/ اينجا آخر خط نيست
احرارنيوز:پشيمان است از راهي که ناخواسته پا در آن نهاده، راهي که دوستان ناباب برايش پي ريزي کرده بودند تا او را در صحنه روزگار ضربه فني کنند ولي نااميد نيست و اين روزها پشت ديوار ندامت رکوردزني مي کند.

گرچه او يك‌بار در زندگي خود غفلت كرد اما در غفلت نمانده و حالا نه‌تنها عناوين ملي و بين‌المللي قهرماني كشتي را با خود دارد، بلكه ركوردهاي مختلف ورزشي كشور را نيز به خود اختصاص داده است تا ثابت كند پشت ميله‌هاي زندان و در پس عذاب وجدان و ندامت هم مي‌توان به زندگي هدفمند ادامه داد.

هادي عمراني قهرمانيست كه حالا در زندان، مسير زندگي را براي جريان يافتن توانايي‌هايش هموار مي‌كند.

هادي كه حالا چهار سال از حبس او  به جرم حمل مواد مخدر مي‌گذرد بعد از تخفيف در مجازاتش الان دارد روزهاي زندانش را که به حبس ابد تقليل يافته مي گذارند، تاوان اشتباه اعتماد نابجا به دوستانش را پس مي دهد.

وي با بسترهاي فراهم شده در زندان و حمايت‌هاي اداره‌كل ورزش توانسته به تحصيلات خود ادامه دهد، فرصت آشتي با خدا را به‌دست آورده و ورزش را مثل گذشته به‌صورت حرفه‌اي دنبال مي‌کند.

هادي قهرمان كشتي‌ بوده، آن‌هم در نوع حرفه‌اي و با رتبه‌هاي ملي و بين‌المللي. نايب‌قهرمان مسابقات بين‌المللي قبرس، نايب‌قهرمان مسابقات فرزندان نيروي انتظامي، نفر دوم مسابقات پهلواني كشور و جزو نفرات برتر مسابقات انتخابي تيم ملي بود و شايد به زعم خيلي‌ها هنوز هم باشد.

همان‌طور كه خود او معترف است، مقصر اين بند، خود اوست؛ چراكه با رفقاي ناباب معاشرت داشته و حالا معتقد است که بايد تاوان اين رفاقت را با رياضت پس دهد.

عمراني كه سال‌هاست توبه كرده و زندان بابي براي بازگشت او به سمت خدا بوده، در گفتگو با خبرنگار مهر مي‌گويد: از اتفاقي كه افتاده خيلي پشيمانم اما حالا كه توبه كرده‌ام و تلاش براي جبران دارم، خود را شكست خورده نمي‌دانم. با امكاناتي كه در زندان برايم فراهم شده است، توانستم مدرك پيش‌دانشگاهي بگيرم و امسال در آزمون دانشگاه شركت مي‌كنم. پنج مدرك فني و حرفه‌اي گرفته‌ام و در كلاس‌هاي حفظ و قرائت قرآن شركت مي‌كنم، ضمن اينکه ورزش را هم به‌صورت جدي پيگيري هستم.

عمراني ?? ساله ادامه مي‌دهد: من يك ورزشكار حرفه‌اي بودم. ورزش، كار و زندگي من بود اما با يك اشتباه در سال ?? به جرم حمل مواد مخدر همراه دوستانم دستگير شدم و حكم اعدام برايم صادر شده است.

اين قهرمان بيش از اينكه به حكم خود اشاره كند و نگران باشد، از آنچه طي سال‌هاي تنهايي كسب كرده سخن مي‌گويد؛ ركوردهايش برايش مهم‌تر هستند.

وي مي‌گويد: توانسته‌ام با ?? هزار و ??? طناب‌زني در يك ساعت، ركورد بزنم و نيز ركورد دو استقامت ايران را از هفت ساعت به هفت ساعت و ?? دقيقه افزايش دهم، همين‌طور ركورد قدرت جلوبازو دمبل را با چهار هزار و ??? دمبل به نام خودم ثبت كردم.

اين قهرمان در بند، اميدوار است ركوردهاي بيشتري بزند، او زندان را مانع رشد استعدادهايش نمي‌داند و خاطرنشان مي‌كند: با تمام محدوديت‌هاي جسمي، روحي و تغذيه‌اي، توانستم بازهم ركورددار شوم.

روزهايي را به ياد دارد كه به‌دليل محدوديت‌هاي موجود اعم از هزينه، نمي‌توانست از امكانات ورزشي و هزينه پزشكي برخوردار باشد؛ مشكلي كه با حمايت اداره‌كل ورزش و جوانان رفع و استمرار تمرينات فراهم شد.

عمراني تاكيد مي‌كند: من هيچ سهمي در اين موفقيت‌ها ندارم، فقط خدا و لطف او مرا به اينجا رساند.

يكي از آرزوهايش دو استقامت در مسير ايران به كربلا با شعار «مبارزه با مواد مخدر» و يكي از برنامه‌هايش ركورد طناب زني در حال دو، دور تا دور خليج‌فارس با شعار «خليج هميشه فارس» است.

عمراني از تاثير ورزش و ركوردزني‌هايش در روحيه زنداني‌ها، مي‌گويد: اين ركوردها اعتماد به نفس و اميد زنداني‌ها را افزايش مي‌دهد.

او از مشكلات پيش‌روي ثبت ركوردها گلايه مي‌كند و مي‌افزايد: انجمن ثبت ركوردها در ايران نوپاست و «گينس» هم نماينده‌اي براي ثبت ركوردها در ايران ندارد، بنابراين ركورددارها بايد با هزينه شخصي كه بالغ‌بر ?? ميليون تومان است، در «دبي» اقدام به ثبت ركوردهايشان كنند همچنين هزينه‌هاي پزشكي را نيز بايد بپردازند.

اين زنداني ركورددار رفع موانع پيش‌روي ثبت ركورد و نيز تخفيف در مجازات‌هايش را از مسئولان تقاضا دارد و مي‌گويد: اميدوارم با حمايت وزارت ورزش و جوانان در مجازاتم تخفيف بگيرم.

عمراني از مساعدت ها و همکاريهاي رئيس کل دادگستري، دادستان، مديرکل ورزش و جوانان استان، مديرکل زندانها و اقدامات تاميني، رئيس ندامتگاه زنجان و همچنين مسئولان هئيت ورزش هاي همگاني استان زنجان براي ثبت رکوردهايش قدرداني و تشکر کرده و خواستار تدوام اين مساعدت ها مي شود.

مديرکل ورزش و جوانان استان زنجان، بر پيگيري وضعيت هادي عمراني تاکيد کرده و مي گويد: در حال حاضر مکاتباتي با وزارتخانه براي انجام رايزني و مکاتبه با دادستاني کل کشور صورت گرفته تا در مجازات اين ورزشکار زنجاني تخفيف داده شود.

سيد ارسلان حسيني با تاکيد بر اينکه اين ورزشکار زنجاني از اعتماد و اشتباه خود پشيمان است ادامه مي دهد: هادي عمراني استعداد ورزشي است که در زندگي به دليل اعتماد به رفيق و دوست ناباب گرفتار شد و بايد براي ادامه زندگي و حيات ورزشي وي کمک شود.

وي با اشاره به عناوين ورزشي هادي عمراني و رکورد زني اين ورزشکار ادامه مي دهد: هادي عمراني از استعداد خوبي در زمينه ورزشي برخوردار است و مي تواند براي ورزش استان و کشور نام آور شود.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 1 + 1

  آخرین اخبار
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.