1394/3/3 - 06 : 01
کد خبر: 3155
رئيس حوزه هنري آذربايجان‌شرقي:
معضلات کالبدي و اجتماعي تبريز در کاستي‌هاي فرهنگي ريشه دارد
احرارنيوز:جلسه هم انديشي اقتصاد هنر، بررسي مشکلات و ارائه راهکارها براي مسئولان کارگروه هاي تخصصي حوزه هنري آذربايجان شرقي، با حضور معاون فرهنگي اجتماعي شهرداري تبريز و معاون برنامه ريزي و توسعه شهر تبريز در محل حوزه هنري اين استان برگزار شد.

به گزارش احرارنيوز ، رئيس حوزه هنري استان در اين جلسه گفت: توسعه شهري و توسعه سطح فرهنگ شهروندي ارتباط تنگاتنگي با هم دارند و در اين ميان نقش و تاثير هنر و هنرمند در توسعه دوجانبه شهر و فرهنگ شهروندي بسيار موثر مي باشد.

حسن ميلاني ادامه داد: اغلب مشکلات و معضلات کالبدي و اجتماعي شهر تبريز در کاستي‌هاي فرهنگي ريشه دارد و بايد همه با هم با يک عزم همگاني بيش از پيش بر روي مسائل فرهنگي در اين شهر تمرکز کنيم.

وي با بيان اينکه حوزه هنري استان به همراه هنرمندان خود آمادگي هاي لازم را براي کمک به توسعه متوازن شهري و فرهنگ شهرنشيني و شهروندي دارد، افزود: در اين راستا هر کاري که از دستش براي توسعه فرهنگي شهر برمي آيد؛ انجام خواهد داد.

ميلاني خاطر نشان کرد: بسياري از اقتصاددانان به درستي اشاره مي‌کنند که تفاوت در عملکرد اقتصادي را از يک جامعه به جامعه ديگر بهتر است بر اساس اختلالاتي که در عوامل فرهنگي وجود دارد تعيين کنند.

وي با تاکيد بر اينکه در کشور ما مشکلات فرهنگي متعدد سد راه توسعه اقتصادي شده‌اند، گفت: اگر مسئولان به همراه هنرمندان چاره‌اي براي رفع اين مشکلات ارائه دهند کشور روزبه‌روز مسير توسعه را هم در سطح فرهنگي و هم در سطح اقتصادي طي خواهد کرد.

در ادامه جلسه معاون فرهنگي اجتماعي شهرداري تبريز نيز به ايراد سخن پرداخت و گفت: هنر، کار دل است و آثار هنري هنرمندان قابل فروش به غير نمي‌باشد و آثار خلق شده هنرمندان محلي براي درآمد نبايد باشد اما متاسفانه برخي از هنرمندان ما از فروش آثار خود ارتزاق مي کند.

حجت الاسلام احمد حميدي افزود: شهرداري تبريز در جهت حمايت از هنرمندان و آثار آنان بازارچه اي را به منظور فروش آثار آنان در نظر گرفته است که هنرمندان مي توانند با ارايه آثار خود در اين بازارچه، آنها را به فروش برسانند.

وي با بيان اينکه نهاد شهرداري به لحاظ قانوني وظيفه تامين مالي هنرمندان را عهده دار نيست، گفت: وظيفه اخلاقي که داريم اين است که هنرمنداني را که در مسائل فرهنگي تاثير گذار هستند، حمايت نماييم.

وي همچنين از تخصيص يکي از طبقات مجموعه فرهنگي هنري مقبره الشعراي تبريز به گالري تخصصي و دائمي خبر داد و اضافه کرد: همچنين يکي از طبقه هاي اين مجموعه فرهنگي گالري فصلي خواهد بود و هنرمندان مي توانند آثار خود را به معرض ديد عمومي قرار دهند.

معاون برنامه ريزي و توسعه شهر تبريز نيز جلسه هم انديشي اقتصاد هنر، بررسي مشکلات و ارائه راهکارها گفت: براي توسعه شهر بايد يک سري اصول و مباني را در نظر بگيريم.

محمد ابراهيم رمضاني افزود: همه ما بايد دست به دست هم بدهيم و در راستاي سند چشم انداز 1404 حرکت نماييم تا به اهدافي که در خصوص توسعه فرهنگي شهر تبريز داريم، برسيم.

وي خاطر نشان کرد: در اين صورت است که مي توان به تبريز سبز دست يافت که هم داراي اقتصادي شکوفا و هم داراي فرهنگي توسعه يافته خواهد بود.

رمضاني تصريح کرد: شهرداري تبريز يک سري ظرفيت هايي دارد و هدف از نشست فوق نيز هم افزايي مي باشد و فلسفه حضور من در اين جلسه اين است که وضعيت قبلي را تغيير دهيم و هنرمندان بايد در اين زمينه ما را ياري دهند.

وي گفت: ما به دنبال اين هستيم که هنرمندان چگونه مي توانند ما را در آموزش شهروندي کمک نمايند و به نوعي چگونه مي توان هنر را در اين شهر تاريخي و فرهنگي کاربردي کرد.

رمضاني در پايان گفت: اهداف توسعه پايدار شهري با همفکري و هم افزايي مديران شهري و همکاري هنرمندان محقق مي شود.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 5 + 4

  آخرین اخبار
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.