1394/3/3 - 05 : 59
کد خبر: 3154
زنگ شادي در مهدکودک‌هاي استان نواخته شد
مديرکل بهزيستي: آمار مهدکودک‌هاي مجهز به دوربين مداربسته در حال افزايش است
احرارنيوز:مديرکل بهزيستي آذربايجان‌شرقي با بيان اينکه بيش از 50 درصد مهدکودک‌هاي استان مجهز به دوربين مدار بسته هستند، گفت: استفاده از دوربين مداربسته در مهدکودک‌هاي سطح استان در حال افزايش است.

محسن ارشد زاده در حاشيه نواخته شدن مراسم نمادين زنگ شادي در مهد کودک کارا گفت :امروز به مناسبت سوم خردادماه، سالروز آزادسازي خرمشهر، زنگ شادي در تمامي مهدکودک‌هاي استان به صدا درآمد و ويژه برنامه‌هايي به همين مناسبت اجرا شد.

وي با اشاره به وجود بيش از يکهزار واحد مهد کودک در سطح استان، اظهار کرد:  بيش از 50 هزار کودک در مهد کودک‌هاي استان حضور دارند و ارائه برنامه‌هاي فرهنگي مختلف براي آشنايي آنها با فرهنگ ايثار و شهادت ضروري است.

ارشدزاده اظهار کرد: با به صدا درآمدن زنگ شادي به مناسبت سالروز آزادسازي خرمشهر، مربيان و مديران مهدهاي کودک استان برنامه هاي کاري اين هفته را در زمينه مسائل جبهه و جنگ و مقاومت هاي مردم ايران در هشت سال دفاع مقدس برنامه‌ريزي کرده و مفاهيم مورد نظر را در قالب قصه و داستان، ذکر خاطرات و اجراي برنامه هاي فرهنگي به کودکان استان انتقال مي دهند.

وي با تاکيد بر لزوم آشناسازي کودکان با مفاهيم اسلام و انقلاب و ارزش هاي نظام تاکيد کرد: کودکان به ويژه کودکان کمتر از پنج سال، ذهن آماده اي دارند که مي توان با مطرح کردن اين مفاهيم، علاوه بر آشناسازي آنها با ارزش‌ها و آرمان‌هاي انقلاب و زنده نگهداشتن فرهنگ ايثار و شهادت، سوالاتي را نيز در ذهن کودکان ايجاد کنيم تا با مطرح کردن با والدين و اطرافيانشان اطلاعاتي بيشتري کسب کنند.

وي در خصوص وضعيت مهدهاي کودک استان اظهار کرد: در يکهزار مهد کودک شهري و روستايي موجود در استان، بيش از چهار هزار جوان جوياي کار و فارغ التحصيل دانشگاهي مشغول به کار هستند و در واقع هر مهد کودک مي تواند حداقل براي چهارنفر اشتغالزايي کند.

مديرکل بهزيستي استان با تاکيد بر اينکه تمامي محتواهاي آموزشي ارائه شده در مهدهاي استان، تحت نظارت بهزيستي مي باشد، گفت: مجوز ايجاد مهدکودک به افراد تحصيلکرده و با سواد اعطا مي شود.

وي يادآور شد: ما ضريب نفوذ مهدهاي کودک را به روستاها هم برده ايم و در مهدهاي روستايي به مدت شش ماه از سوي بهزيستي وعده ناهار رايگان تحت نظارت خانه بهداشت منطقه، به کودکان داده مي شود تا از مشکلات تغذيه اي احتمالي پيشگري شود.

ارشدزاده با بيان اينکه رويکرد دولت حمايت از کودکان مناطق روستايي و شهري محروم است، گفت: در مناطق محروم و حاشيه شهرها نيز کمک هزينه شهريه به کودکاني که وارد مهد کودک شوند پرداخت مي کنيم تا آنها را تشويق به استفاده از امکانات آموزشي مهدکودک‌ها بکنيم.

وي اضافه کرد: بهزيستي مسئولان مهدکودک‌ها را مجاب به استفاده از دوربين مدار بسته کرده است، که استقبال از اين امر در حال افزايش است ولي به دليل اينکه درآمد و هزينه مهدکودک‌ها معمولا همخواني ندارد و اغلب مهدها استيجاري هستند، نمي توانيم صاحبان آنها را تحت فشار مضاعف قرار دهيم .

وي يادآور شد: رقابت خوبي در ميان مهدهاي استاني ايجاد شده و بدون شک مطالبه خانواده ها از مسئولان مهدها مي تواند زمينه استفاده از دوربين مدار بسته را فراهم‌تر کند.

 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 1 + 3

  آخرین اخبار
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.