1394/2/31 - 07 : 27
کد خبر: 3122
روحاني:
تيم هسته اي خطوط قرمز را خوب مي شناسند/ لزوم حمايت از بخش خصوصي
احرارنيوز:رئيس جمهور گفت: مذاکره کنندگان به خوبي خط قرمز ها را مي شناسند و دولت هم در اين زمينه تخصص هاي لازم را دارد.

حجت الاسلام و المسلمين حسن روحاني ظهر پنج شنبه در نشست شوراي اداري آذربايجان شرقي با اشاره به اعياد شعبانيه گفت: سيره امام حسين همواره در انقلاب و ديگر صحنه هاي مهم کشور مورد توجه قرار گرفته است به خصوص در دوره دفاع مقدس و انقلاب که جريانات زيادي بر روي آن موثر بود، مهم ترين عامل پيروزي، توجه به سيره امام حسين (ع) بود.

وي با تبريک روز پاسدار و با اشاره به دلاوري هاي رزمندگان هشت سال دفاع مقدس گفت: سپاه پاسداران تنها نهاد انقلابي است که تجهيزاتش توسط دشمن تهيه شده است زيرا پاسداران در هنگام جنگ با غنيمت گرفتن تجهيزات دشمن بر توان نيروهاي ما افزودند که البته هم اکنون نيز بايد امنيت در تمامي مرزها، شهرها و درياها را مديون اين افراد بدانيم.

روحاني افزود: کار بسيار بزرگي در دفاع مقدس انجام شد، کاري که ارتش، سپاه،  بسيج و همه ملت ايران در اين جريان دخيل بودند، به گونه اي که همه در يک سنگر قرار گرفته و دست در دست يکديگر داده بودند، دوره اي که هيچ گاه از ذهن مردم پاک نمي شود.

وي ادامه داد: استان آذربايجان شرقي با تاريخ پرافتخار و علما و فقهاي بزرگ همواره براي ايران باعث افتخار بوده به گونه اي که هرجا که اسم آذربايجان برده مي شود احساس غرور مي کنيم و اين که آذربايجان سر ايران است، حرف درستي است که اين سر همواره سوداي ايران داشته و هم اکنون نيز اين سودا را دارد.

رئيس جمهور در خصوص حمايت ويژه مردم از دولت گفت: عشق مردم به خادمان دولت، عشق به نظام، کشور و اسلام است و همه ما شرمنده محبت مردم آذربايجان هستيم که اميدواريم در اين سفر با تصميمات اتخاذ شده قدم خوبي براي مردمي برداريم که همواره پيشتاز و در خط مقدم بودند.

قدم به قدم اختيارات مسئولان استاني را افزايش مي دهيم

روحاني در خصوص پتانسيل هاي ويژه آذربايجان شرقي نيز گفت: استان آذربايجان شرقي استعداد بسيار زيادي براي توسعه دارد، اينکه برخي امور از مرکز به استان واگذار شود خواسته درستي است که در اين زمينه قدم به قدم اختيارات مسئولان استاني را بيشتر خواهيم کرد زيرا آن ها واقف تر و نزديک تر به مشکلات هستند و تهران نمي تواند به همه جا رسيدگي کند و هر چه کار را از مرکزيت به استان ها واگذار کنيم به نفع همه ما خواهد بود.

وي با اشاره اي به پروژه هاي نيمه تمام در استان گفت: پروژه هاي نيمه تمام در تمام کشور وجود دارد که در اين ميان بايد مسئولان تهران و استان ها هماهنگ شوند و پروژه هاي نيمه تمام را به مردم واگذار کنند که واگذاري طرح ها در تمامي استان عملي خواهد شد و در استان آذربايجان شرقي نيز اين رويه بايد به صورت جدي دنبال شود.

رئيس جمهور ادامه داد: جز توليد راهي براي بهبود وضع اقتصادي نداريم زيرا با دادن وام و ديگر کارها نمي توان شاهد ايجاد کار پايدار بود بلکه بايد براي افزايش توليد، کارها را به بخش خصوصي واگذار کرد.

جذب سرمايه داران داخلي و خارجي بايد شتاب گيرد

روحاني با تاکيد بر ضرورت جذب سرمايه گذار داخلي و خارجي گفت: بايد فضايي بسازيم که سرمايه گذار را جذب کنيم که در اين ميان نياز به امنيت داريم، امنيتي که مجلس، دولت و همه نظام بايد به سرمايه داران بدهند زيرا تغيير قوانين توسط دولت و مجلس سبب عدم اطمينان سرمايه گذاران مي شود.

وي افزود: سرمايه دار بايد مطمئن شود که دولت به وي کمک مي کند که البته هم اکنون قوانين زائد بسياري در کشور داريم که بايد اصلاح شود، بايد آرامش و ثباتي براي سرمايه گذاري در جامعه ايجاد کنيم که ايجاد اطمينان در بين کار آفرينان نشان موفقيت دولت است.

رئيس جمهور در زمينه سرمايه گذاري آزادراه تبريز- بازرگان نيز گفت: اگر سرمايه گذاري از کشور همسايه به اينجا آمده و پنج هزار و ??? ميليارد تومان براي تکميل اين آزادراه هزينه مي کند، کار بزرگي است که نشان مي دهد دولت توانسته به خوبي اعتماد اين سرمايه گذار را جلب کند که اين علامتي مثبت است.

روحاني با اشاره اي به مشکل آب در نقاط مختلف کشور گفت: تمامي استان ها در زمينه آب داراي مشکل هستند و اين مشکل تنها به تبريز و استان مرتبط نمي شود که در اين ميان با وجود انجام ديگر کارها، مهم ترين امر صرفه جويي و تصحيح الگوي مصرف است که اگر اين الگو را رعايت نکنيم کشاورزي و صنعت دچار مشکل خواهد شد.

وي ادامه داد: امر صرفه جويي تنها در کلام و با نصيحت دادن عملي نمي شود بلکه در اين ميان نياز به فناوري هاي علمي و سرمايه گذاري هاي بالايي داريم، از سوي ديگر فاضلاب ها از معضلات بزرگ در کشور هستند که در اين زمينه به ايجاد تصفيه خانه و سيستم هاي مدرن فاضلاب خانه اي نياز است.

درياچه اروميه و بنياد فرهنگ و هنر دو قول دولت به آذربايجاني ها

رئيس جمهور با اشاره به دو وعده خود به مردم استان گفت: در همان ابتداي تبليغات انتخاباتي به مردم دو قول احياي درياچه اروميه و فرهنگستان ادب و هنر را داده بوديم که امسال در درياچه اروميه توانستيم به بحث تثبيت برسيم که براي ديگر کارها نيز نياز به مطالعات داريم زيرا بسياري از طرح هاي در نظر گرفته شده در مرحله مطالعاتي بوده و پس از آن بايد به دنبال سرمايه گذار خوب براي آن ها باشيم.

روحاني ادامه داد: همه مردم ايران زبان فارسي را قبول دارند اما بايد زبان ها و فرهنگ هاي محلي مورد توجه قرار بگيرند و به آن ها ارزش داده شود، بايد هر منطقه اي به زبان و فرهنگ خودش افتخار کند که خوشبختانه اين بنياد از ديروز شروع به کار کرد که در پي تامين بودجه هاي لازم براي سال هاي بعد اين پروژه خواهيم بود.

نخواهيم گذاشت ديگران از اسرار امنيتي ايران آگاه شوند

 وي در ادامه با اشاره اي به روند مذاکرات هسته اي گفت: کار مذاکره با ?+? في نفسه يک کار بزرگ ديپلماتيک است که هر کس امروز اين مذاکره را مي بيند و بعدا به دنبال حقايق آن خواهد بود به طور قطع به مذاکره کنندگان افتخار خواهد کرد.

رئيس جمهور افزود: برخي از حقايق درست پس از اتمام مذاکرات مشخص خواهد شد زيرا در عين مذاکرات نمي توان تمامي جزئيات را منتشر کرد.

روحاني در خصوص گام هاي مهم برداشته شده در طي مذاکرات هسته اي گفت:  يکي از اين قدم هاي مهم، توقف موقت ژنو بود که سبب شد يک مقداري از فشارهاي ناحق غيرقانوني بر ملت به نام تحريم کاسته شود و قدم ديگر، توافقاتي است که در لوژان انجام شد.

وي ادامه داد: و امام قدم سوم قدم مهم تري است زيرا مذاکرات براي توافق نهايي انجام مي شود که در اين گام با وجود ريزه کاري هاي بالايي که دارد هيچگاه نخواهيم گذاشت اسرار امنيتي، نظامي و فناوري کشور به دست ديگر کشورها بيفتد.

رئيس جمهور در زمينه پروتکل الحاقي نيز گفت: در دنيا نمي توان انتظار برآورده شدن خواسته هاي يک طرفه خود را داشت بلکه همه چيز بر پايه بده و بستان قرار دارد و همه کشورها مقررات بين المللي را در يک چارچوب خاصي قبول کرده اند.

وي ادامه داد: نظرات رهبر معظم انقلاب براي تمامي اعضاي دولت مطاع است و در اين ميان سعي در دقت لازم داريم زيرا اگر دقت نکنيم ممکن است اسرار کشور به کلي به دست ديگران بيفتد.

روحاني با بيان اينکه مذاکره کنندگان خط قرمزها را به خوبي مي شناسند، گفت: ادامه پيدا کردن غني سازي در داخل کشور و رعايت زمينه هاي تحقيق و توسعه آن از خطوط قرمزي است که همگي به آن پايبند هستيم و در اين زمينه نيز متخصصان خوبي در دولت وجود دارد.

وي ادامه داد: با عنايت الهي و با ارشادات رهبري و هدايت و پشتيباني مردم از اين پيچ ها به خوبي عبور خواهيم کرد.

رئيس جمهور در خصوص ناآرامي هاي موجود در منطقه نيز گفت: دشمنان، منطقه ما را به منطقه اي ناامن تبديل کرده اند اما در اين ميان نمي گذاريم بدخواهان شعله هاي درگيري را به مرزهاي ايران بکشانند.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 9 + 5

  آخرین اخبار
مشاور رسانه اي، آشنايي غريب
برنامه‌ريزي براي افتتاح 2700واحد نهضت ملي مسکن در سهند تا دهه فجر
احياي درياچه اروميه نيازمند سهيم کردن مردم در تصميم گيري هاست
دستگيري سارق منازل با اموال سرقتي به ارزش 300 ميليارد ريال
کشف ??? کيلوگرم آرد خارج از شبکه توزيع در مراغه
هشت مرکز غيرمجاز درمان در تبريز پلمب شد
اولين بانوي داور تبريزي جام باشگاههاي واليبال نشسته آسيا را قضاوت خواهد کرد
مشارکت مردم ايران با پليس در سطح دنيا بي نظير است
پيشرفت بخش خصوصي در گرو امنيت سرمايه‌گذاري است
رفع فيلترينگ در صلاحيت‌هاي شوراي نگهبان نيست
  پربازدیدترین اخبار
مشاور رسانه اي، آشنايي غريب
پيشرفت بخش خصوصي در گرو امنيت سرمايه‌گذاري است
مشارکت مردم ايران با پليس در سطح دنيا بي نظير است
اولين بانوي داور تبريزي جام باشگاههاي واليبال نشسته آسيا را قضاوت خواهد کرد
رفع فيلترينگ در صلاحيت‌هاي شوراي نگهبان نيست
کشف ??? کيلوگرم آرد خارج از شبکه توزيع در مراغه
هشت مرکز غيرمجاز درمان در تبريز پلمب شد
برنامه‌ريزي براي افتتاح 2700واحد نهضت ملي مسکن در سهند تا دهه فجر
دستگيري سارق منازل با اموال سرقتي به ارزش 300 ميليارد ريال
احياي درياچه اروميه نيازمند سهيم کردن مردم در تصميم گيري هاست
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.