1394/2/30 - 05 : 03
کد خبر: 3102
رئيس جمهور در اجتماع بزرگ مردم آذربايجان‌شرقي:
پايان مذاکرات افتخار ملت خواهد بود/ در حال شکست نهايي «ايران‌هراسي» هستيم
احرارنيوز:رئيس جمهور با بيان اينکه فکر نمي‌کنم کسي از پيروزي ملت ايران در مذاکرات هسته‌اي نگران شود، گفت: کسي حق ندارد از جيب و جانب مردم شعار دهد و در جامعه افراطي‌گري و شعارزدگي ايجاد کند و مردم را نگران امنيت و آينده کشور کند.

حجت‌الاسلام حسن روحاني در ورزشگاه تختي تبريز و در جمع مردم آذربايجان با اشاره به سروده معروف شاعر بزرگ ايران استاد محمدحسين شهريار اظهار داشت: مردم قهرمان و بزرگ، شريف و فهيم تبريز و آذربايجان قهرمان «سلام اولسون شوکتيزه ائليزه» و ادامه داد: سلام بر مردم بزرگ، سلام بر زن و مرد، سلام بر جوانان و ورزش دوستان آذربايجان.

رئيس‌جمهور خاطرنشان کرد: مردم بزرگ آذربايجان اسطوره ادبيات، علم، سياست و شجاعت هستند؛ ملت آذربايجان و تبريز قهرمان سازند و مشروطه را در ايران رقم زدند و اگر قهرماني و ايستادگي مردم در 29 بهمن سال 56 نبود، انقلاب به پيروزي نمي‌رسيد.

وي گفت: آذربايجان سرزمين مردان و زنان نامدار و سرزمين ستارخان‌ها و باقرخان‌ها و سرزمين ثقه‌الاسلام‌ها و باکري‌هاست.

رئيس‌جمهور اظهار داشت: آذربايجان سرزمين شاعران بزرگ مثل پروين اعتصامي، نظامي گنجوي و شاعر شيرين سخن ايران، يعني شهريار عزيز است که مي‌گويد: «حيدربابا سنين اوزون آغ اولسون».

وي با بيان اينکه آذربايجان استان علماء، بزرگان، مراجع و استان مقام معظم رهبري است، افزود: آذربايجان و تبريز ديار شهيدان بزرگواري چون شهيد آيت‌الله قاضي طباطبايي، شهيدآيت‌الله مدني و علماي ديگر است و هنوز هم در خيابان‌هاي تبريز عطر علامه طباطبايي و علامه اميني‌ها به مشام مي‌رسد.

وي بيان کرد: مولانا هم از شوريدگي شمس تبريزي بود که روح و جانش شعله‌ور شده بود و اين سرزمين ديار عرفان، شجاعت، ايستادگي، ادب و هنر، سياست و تجارت است.

روحاني تصريح کرد: قبل از آنکه به برنامه‌هاي دولت راجع به استان آذربايجان شرقي بپردازم لازم است يکي دو نکته را به محضر مردم بزرگوار تبريز برسانم که هر وقت به تبريز آمدم با دنيايي از خاطره خوش اين شهر را ترک کردم.

وي ادامه داد: اولين سفر من به تبريز بعد از پيروزي انقلاب مربوط به ماه‌هاي اوليه سال 58 است و پس از آن نيز هربار که به اين استان و به اين شهر آمدم مردم بزرگ و غيور آن را بانشاط تر و سرزنده‌تر از گذشته ديدم.

روحاني با بيان اينکه دولت در تمام زمينه‌ها و موفقيت‌ها مديون مردم بزرگ ايران و‌ آذربايجان و سرزمين پاک و قهرمان و ملت بزرگ است گفت: همه پيروزي‌ها را ملت آفريده است.

رئيس‌جمهور با بيان اينکه ما امروز در يک مقطع بسيار حساس قرار گرفته‌ايم گفت: در روزگاري که همه اطراف و منطقه ما همچون يمن و عراق و سوريه و فلسطين و افغانستان و پاکستان در آتش اختلاف و جنگ مي‌سوزد، ايران در اين شرايط با دلاوري مردم و انسجام و وحدت ملت در امنيت،‌ ثبات و آرامش به سر مي‌برد.

در حال شکست نهايي ايران هراسي در سطح دنيا هستيم

روحاني ادامه داد: نه تنها امنيت و آرامش در ايران حاکم است، بلکه اميد ملت‌هاي منطقه و چشم آن‌ها به نظام مقدس جمهوري اسلامي و اين مردم بزرگ است. 

وي با بيان اينکه هرجا که لازم بوده، در حد توان دولت و نظام براي آرامش‌ و امنيت و ثبات ملت قدم برداشتيم گفت: ما امروز در صحنه بين‌المللي به يک نقطه بسيار مهم رسيديم. 

رئيس‌جمهور با بيان اينکه امروز در حال شکست نهايي ايران هراسي در سطح دنيا هستيم گفت: ملت، دولت، رهبري معظم و نظام ما همه و همه در يک تلاش منسجم و هماهنگ، چهره واقعي ملت بزرگ ايران را به جهانيان معرفي کرده و معرفي خواهيم کرد.

پايان مذاکرات افتخار براي ملت بزرگ ايران خواهد بود

روحاني با بيان اينکه امروز در صحنه بين‌المللي نيز سرداران مذاکرات و سرداران ديپلماسي براي ملت ايران غرور و افتخار آفريده‌اند، تصريح کرد: مردم ما پشتيبان مذاکره‌کنندگان و به تعبير رهبري «فرزندان برومند انقلاب اسلامي‌اند»، هستند و شما بدانيد پايان اين مذاکرات به حول قوه الهي افتخار براي ملت بزرگ ايران خواهد بود.

کسي از پيروزي ملت ايران در مذاکرات هسته‌اي نگران مي‌شود !

وي تاکيد کرد: همه مردم و جوانان بدانند، در اين کشور مردم ما خواهان آرامش، توسعه، شغل آبرومند براي نسل جوان و حرکت کشور در يک مسابقه جهاني به سمت توسعه در اقتصاد، فرهنگ و مسائل اجتماعي بوده و خواهند بود.

رئيس جمهور با تاکيد بر اينکه "ما در اين کشور نشاط را مي‌خواهيم و فکر نمي‌کنم کسي باشد که از خوشحالي مردم ناراحت باشد و از پيروزي ملت ايران در مذاکرات هسته‌اي نگران شود"، افزود: کسي حق ندارد از جيب و جانب مردم شعار دهد و در جامعه افراطي‌گري و شعارزدگي ايجاد کند و کاري کند که مردم نگران امنيت و آينده کشور شوند.

روحاني با بيان اينکه اظهار نظر در کشور آزاد بوده و همه مي‌توانند اظهارنظر کنند، گفت: اما يادمان باشد اين دولت و مردم، از 24 خرداد سال 92، هم‌پيمان شدند و دست به دست هم دادند که وحدت،‌ انسجام ملي، آشتي ملي در سراسر ايران روز به روز قوي‌تر و مستحکم‌تر شود.

کنار حرکت صلح‌آميز هسته‌اي حرکت سالم اقتصادي را مي‌خواهيم

*وي ادامه داد: امروز دست به دست هم داديم تا ملت متحد باشيم؛ افکار مختلف، اشکالي ندارد اما وحدت ملي بايد حفظ شود چرا که ما صداي واحد و نداي واحد در برابر بدخواهوان داريم.

روحاني تاکيد کرد: در کنار حرکت صلح‌آميز هسته‌اي حرکت سالم اقتصادي اشتغال براي جوانان، جامعه آزاد و راحت توام با ثبات و آرامش را مي‌خواهيم؛ ما در اين کشور نشاط را مي‌خواهيم.

وي گفت: فکر نمي‌کنم کسي باشد که از خوشحالي مردم ناراحت باشد و کسي باشد که از پيروزي مذاکرات نگران باشد و کسي براي خروج از رکود ناراحت باشد؛ ما همه بايد مسير واحد را طي کنيم.

آيا کسي اجازه دارد دست در جيب مردم کند

اين مسئول متذکر شد: مردم ايران يعني صاحبان کشور، يعني ولي‌نعمتان کشور، يعني ملت مقتدري که مسئولان خادمان آنها هستند.

وي با بيان اينکه آيا کسي اجازه دارد دست به جيب مردم کند براي اينکه مي‌خواهد سخن درشت و شعار تند بي‌خاصيت دهد اگر کسي مي‌خواهد شعار دهد از جيب خودش بدهد ادامه داد: ما حق نداريم از جيب مردم در جامعه شعارزدگي به پا کنيم؛ حق نداريم کاري کنيم مردم براي امنيت و آينده کشور نگران شوند.

قصد تجاوز نداريم؛ با تجاوزگران به شدت مقابله مي‌کنيم

رئيس‌جمهور با بيان اينکه ما حق نداريم از جيب مردم در جامعه شعار زدگي به پا کنيم گفت: حق نداريم کاري کنيم مردم براي امنيت و آينده کشور نگران شوند.

وي ادامه داد: امام، ملت و رهبر ما صلح خواه است؛ ما قصد تجاوز نداريم؛ البته اگر کسي چشم طمع به اين آب و خاک  داشته باشد با قدرت مقابله مي‌کنيم؛ ما مي‌خواهيم در همه زمينه‌ها پيشرفت کنيم نه اينکه تنها در يک زمينه پيشرفت کرده و در ساير زمينه‌ها پسرفت کنيم.

9 ميليون نفر را زير پوشش بيمه درماني قرار داديم

روحاني با بيان اينکه مسيري که ما انتخاب کرده‌ايم مسير پيشرفت اقتصادي است و در 21 ماه گذشته توانسته‌ايم يک آرامش اقتصادي به ‌وجود آوريم گفت: گرچه در وضعيتي قرار داريم که قيمت نفت به نصف کاهش يافته اما دولت مصمم است مسير پيشرفت و رونق اقتصادي را به پيش ببرد.

رئيس‌جمهور ادامه داد: اما عليرغم همه مشکلات تحريم‌ها و کاهش قيمت نفت توانستيم در سال گذشته 9 ميليون نفر را زير پوشش بيمه درماني قرار دهيم و هيچ کس در ايران نيست که تحت پوشش بيمه درماني نباشد.

مذاکرات را به شرط زياده‌خواه نبودن طرف مقابل ادامه مي‌دهيم

وي با بيان اينکه در مسير تحول نظام سلامت تدابيري اتخاذ کرديم تا مردم به جاي 37 درصدي که براي درمان پرداخت مي‌کردند در روستاها 3 درصد و در شهرها 6 درصد پرداخت کنند خاطرنشان ساخت: در راستاي حمايت از امنيت غذايي اقشار مستضعف نيز 11 ميليون نفر را تحت پوشش کمک و حمايت غذايي دولت قرار داديم.

رئيس جمهور با بيان اينکه دولت در ادامه مسير را براي رونق و رفاه و پيروزي در مذاکرات به شرط اينکه طرف مقابل زياده‌خواه نباشد ادامه مي‌دهد افزود: در تمام موفقيت‌ها حمايت ملت و هدايت مقام معظم رهبري کارساز بوده است و اين راه را ادامه خواهيم داد.

*اقدامات دولت براي آذربايجان شرقي

اين مسئول در ادامه صحبت‌هاي خود ابراز داشت: در مورد آنچه نگراني مردم آذربايجان و غرب کشور نسبت به درياچه بود از روز آغازين دولت اهتمام کرديم و همه تلاش خود را به‌کار بستيم که درياچه به شرايط قبل برگردد و در طول 20 ماه اقدامات فراواني انجام گرفته است.

رئيس‌جمهور در ادامه با بيان اينکه الگوي گشت در حال تغيير است و‌ بسياري از چاه‌هاي غيرمجاز بسته شده است و امروز اميدواريم که بگوييم وضع درياچه نسبت به سال گذشته به مراتب بهتر است اظهار داشت: ما راهمان را براي احياي درياچه ادامه خواهيم داد و گزارش آن را به طور منظم عرضه مي‌کنيم.

روحاني يادآور شد: مردم آذربايجان شرقي از نظر راه و راه‌آهن مشکلاتي دارند و دولت در اين زمينه در همين سفر تصميماتي که اتخاذ کرده به اطلاع مي‌رساند.

تکميل بزگراه تبريز - اهر تا پايان سال 95

وي با بيان اينکه براي بزرگراه تبريز - اهر 90 ميليارد تومان اعتبار صرف مي‌کنيم که تا پايان سال 95 تکميل شود؛ ادامه داد: آزادراه تبريز- بازرگان به طول 250 کيلومتر به 4 تا 5 هزار ميليارد تومان نياز دارد که با تصميماتي که گرفتيم با مشارکت 65 درصدي بخش خصوصي خارجي کلنگ‌زني آن انجام خواهد شد.
روحاني ادامه داد: تبريزي که مرکز تجاري و اقتصادي ايران است با احداث اين آزادراه شرايط بهتري را از لحاظ تجاري تجربه خواهد کرد.

زيرسازي راه‌آهن تبريز- ميانه در سال 94

اين مسئول با بيان اينکه زيرسازي راه‌آهن تبريز- ميانه در سال 94 با اعتبار 500 ميليون توماني تکميل مي‌شود و براي ساير امور همزمان اقدامات لازم صورت خواهد گرفت؛ اعلام کرد: براي تکميل آزادراه 18 کيلومتري تبريز ـ سهند 50 ميليارد تومان اعتبار لازم بود که تصويب کرديم و سال 95 اين راه تکميل خواهد شد.

بخشي از آب شرب تبريز بايد از سهميه رود ارس تامين شود

وي با بيان اينکه براي آب شرب تبريز و طرح‌هاي فاضلاب اقدامات لازم انجام و بحث و بررسي شده است، که در سال 94 و بخشي در 95 عملياتي مي‌شود، افزود: بخشي از آب شرب تبريز بايد از سهميه رود ارس تامين شود که اقدامات مربوطه آغاز مي‌شود.

روحاني اظهار داشت: در مورد تصفيه‌خانه‌ها، ساختمان سدها و زهکشي‌ها تصميماتي گرفته شده و نسبت به اراضي کشاورزي از مسائل آب‌هاي مرزي استان 20 هزار هکتار اراضي در سال 94 ساماندهي شده و مابقي بعدا تکميل خواهند شد.

نتيجه سفر دولت به آذربايجان؛ اجراي 32 پروژه با صرف اعتبار 965 ميليارد توماني

رئيس‌جمهور انجام طرح‌هاي تکميلي توسعه معادن استان، تکميل بيمارستان سوانح سوختگي در شهر تبريز در سال‌هاي 94 و 95، تکميل بيمارستان سراب و مراغه را از ديگر برنامه‌هاي سفر هيئت دولت به آذربايجان شرقي اعلام کرد.

روحاني در پايان اظهار داشت: در مجموع با سفر به آذربايجان‌شرقي 32 پروژه با صرف اعتبار 965 ميليارد توماني دولت اعتبار در دستور کار قرار مي‌گيرد تا اين پروژه‌ها در سال‌هاي 94 و 95 تکميل شوند و همچنين بيش از 500 ميليون دلار فاينانس به خط دوي متروي تبريز تحقق خواهد يافت.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 7 + 1

  آخرین اخبار
مشاور رسانه اي، آشنايي غريب
برنامه‌ريزي براي افتتاح 2700واحد نهضت ملي مسکن در سهند تا دهه فجر
احياي درياچه اروميه نيازمند سهيم کردن مردم در تصميم گيري هاست
دستگيري سارق منازل با اموال سرقتي به ارزش 300 ميليارد ريال
کشف ??? کيلوگرم آرد خارج از شبکه توزيع در مراغه
هشت مرکز غيرمجاز درمان در تبريز پلمب شد
اولين بانوي داور تبريزي جام باشگاههاي واليبال نشسته آسيا را قضاوت خواهد کرد
مشارکت مردم ايران با پليس در سطح دنيا بي نظير است
پيشرفت بخش خصوصي در گرو امنيت سرمايه‌گذاري است
رفع فيلترينگ در صلاحيت‌هاي شوراي نگهبان نيست
  پربازدیدترین اخبار
مشاور رسانه اي، آشنايي غريب
پيشرفت بخش خصوصي در گرو امنيت سرمايه‌گذاري است
مشارکت مردم ايران با پليس در سطح دنيا بي نظير است
اولين بانوي داور تبريزي جام باشگاههاي واليبال نشسته آسيا را قضاوت خواهد کرد
رفع فيلترينگ در صلاحيت‌هاي شوراي نگهبان نيست
کشف ??? کيلوگرم آرد خارج از شبکه توزيع در مراغه
هشت مرکز غيرمجاز درمان در تبريز پلمب شد
برنامه‌ريزي براي افتتاح 2700واحد نهضت ملي مسکن در سهند تا دهه فجر
دستگيري سارق منازل با اموال سرقتي به ارزش 300 ميليارد ريال
احياي درياچه اروميه نيازمند سهيم کردن مردم در تصميم گيري هاست
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.