1394/2/28 - 05 : 00
کد خبر: 3073
مناظره‌اي درباره وقايع ورزشگاه تبريز
احرارنيوز:مديرعامل باشگاه نفت تهران با اشاره به قطع اسکوربورد در روز بازي تراکتور و نفت تهران اظهار کرد: در کجاي دنيا در يک بازي که در سطح جهاني برگزار مي‌شود اسکوربورد را قطع مي‌کنند؟

به گزارش احرارنيوز به نقل از ايسنا، نادر قاضي پور نماينده اروميه و منصور قنبرزاده مديرعامل باشگاه نفت تهران با حضور در يک برنامه راديويي پيرامون اتفاقات بازي تراکتورسازي و نفت تهران به گفت‌وگو پرداختند. 

قاضي پور درباره حضور مردم در ورزشگاه يادگار امام اظهار کرد:حضور تماشاگران تراکتورسازي در ورزشگاه يک فرصت حساب مي‌شود و بايد قدر حضور آن‌ها را بدانيم. ما در اين بازي از دست داور و ناظر بازي متضرر شديم. هيچ بي‌احترامي به تيم فوتبال نفت تهران صورت نگرفت. بعد از مسابقه هم در طول شهر و يا در رستوران‌ها حرکت ناشايستي را از مردم آذري زبان نديدم به طوري که در آذربايجان بيشتر از شهر تهران به آن‌ها احترام گذاشتيم. 

وي تاکيد کرد: از طريق قانون پيگير اتفاقات اين بازي هستيم و وزير ورزش و جوانان با حضور در مجلس شوراي اسلامي بايد درباره اين بازي پاسخگو باشند. در اين بازي حس مي‌شد که داور به صورت جانبدارانه‌اي سوت مي‌زد. همه مردم ايران مي‌دانستند که تراکتور قهرمان ليگ برتر مي‌شود اما داور با اخراج اشتباه تيموريان و در ادامه به تساوي کشاندن بازي توسط نفت قهرماني را از چنگ ما درآورد.

 وي ادامه داد:‌ اگر چنين اتفاقي در بازي پرسپوليس رخ مي‌داد چه پيش مي‌آمد؟ من به نمايندگي از مردم آذربايجان از حق اين تيم دفاع مي‌کنم.

 در ادامه قنبرزاده تاکيد کرد: ضمن احترام به نماينده آذربايجان و تشکر از سازمان ليگ، فدراسيون و کادر اجرايي به واسطه برگزاري اين بازي حساس، وزارت ورزش درباره اين بازي نبايد پاسخگو باشد. طبق قوانين فيفا و AFC فدراسيون فوتبال مسئول برگزاري بازي است و وزارت ورزش فقط نظارت عاليه دارد. 

وي اضافه کرد: با اين حال وزير سريعا نماينده خود حسني‌خو را به ورزشگاه فرستاده بود تا تمام مسائل را رصد کند. گرشاسبي مشاور وزير هم اطلاعات را جمع کرده بود و در کل وزارت درباره اين بازي به خوبي ورود کرد. 

قاضي پور در پي صحبت قنبرزاده اظهار کرد: نمايندگان مجلس فقط وزير را مي‌شناسند و تنها اوست که مي‌تواند در مجلس پاسخگو باشد.

 مديرعامل نفت تهران درباره تخلفات و اشکالات اين بازي گفت: در يک مسابقه مانند اين بازي که در سطح دنيا پخش مي‌شود چرا بايد اسکوربورد ورزشگاه قطع باشد. دوم اينکه دور زمين ورزشگاه بسيار شلوغ بود و براساس مقررات هيچ فردي بدون مجوز نمي‌تواند در زمين بازي حاضر شود. سوم اينکه ضمن احترام به شور تماشاگران آذربايجاني چرا به يک ليدر اجازه داده بودند که در وسط زمين تماشاگران را براي قهرماني آماده کند. در آخر هم بلندگوي استاديوم تماشاگران را براي قهرماني آماده مي‌کرد. مگر مي‌شود مسئول بلندگو بدون اجازه هر چيزي را که مي‌خواهد در ورزشگاه اعلام کند؟ در ورزشگاهي که در رسانه‌هاي تصويري پخش مستقيم مي‌شود؟

 قاضي پور با بيان اينکه داور بازي سوت پايان مسابقه را نزده است، افزود: فغاني شش دقيقه وقت اضافه گرفته بود که به پايان نرسيد. طبق گفته‌هاي آقاي قنبرزاده که خواستار تکرار بازي شده‌اند ما هم از مسئولين مي‌خواهيم اين بازي را تکرار کنند. همچنين با حضور وزير ورزش و نمايندگان دو باشگاه در مجلس شوراي اسلامي اتفاقات اين بازي را بررسي خواهيم کرد. 

سپس نوبت به قنبرزاده رسيد که وي تصريح کرد: امروز در يکي از سايت‌هاي خبري نقل قولي از دکتر رفيعي مطالعه کردم که ايشان مسئوليت حقوقي در فيفا دارد. رفيعي گفته بود احساس مي شد قبل از پايان شش دقيقه به دليل ملاحظات امنيتي و حفاظتي داور براي مراقبت از جان بازيکنان زير شش دقيقه سوت بازي را زده بود.

 مديرعامل نفت اضافه کرد: در شش دقيقه وقت اضافه اين بازي يک بازيکن تعويض شد و يک نفر هم مصدوم شده بود قطعا اين دو اتفاق دو دقيقه از زمان بازي را مي گيرد و قبل از اتمام شش دقيقه بازي هم تماشاگران وارد بازي شدند. به اعتقاد من اگر سوت داور به دليل عدم وجود امنيت بوده است، مي‌توان بازي را تکرار کرد.

 نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي گفت: وزير ورزش بايد با حضور در کميسيون فرهنگي مجلس درباره اين بازي پاسخگو باشد ما به دنبال اين هستيم که فوتبال زير سوال نرود و حق مردم آذربايجان را بگيريم. يقينا بايد با فغاني و ناظر بازي برخورد شود چرا که فغاني بهترين بازيکن تراکتور را اخراج کرده است.در کميسيون فرهنگي کارگروهي را تشکيل مي‌دهيم تا به دقت اتفاقات بازي بررسي شود تا حق تراکتور را پايمال نکنند. 

قنبرزاده با اشاره به کارنامه موفق فغاني تاکيد کرد: او فينال جام ملت‌هاي آسيا را سوت زده است و افتخار ملت ايران است. نبايد به سرعت قضاوت کنيم و اجازه دهيم کارشناسان داوري درباره اين بازي اظهارنظر کنند. شخص بهروان فرد باتجربه‌اي است و بايد به او هم اجازه دفاع از خود را بدهيم.

 وي در ادامه با اشاره به اظهارنظرهاي ناظران داوري و کارشناسان مبني بر خرابي تلفن و قطع اسکوربورد اظهار کرد: شمس ناظر داوري اين بازي در يک سايت معتبر اعلام کرده بود که امکان برقراري ارتباط ميسر نبود و بهروان هم اعلام کرده بود که بلندگوي ورزشگاه خطاب به مردم مي گفت خود را آماده قهرماني کنند.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 8 + 2

  آخرین اخبار
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.