1394/2/28 - 04 : 57
کد خبر: 3072
بيانيه انجمن اسلامي دانشگاه هاي تبريز:
بازي با احساسات پاسخ هواداران پرشور تراکتورسازي نيست
احرارنيوز: انجمن اسلامي دانشگاه تبريز با صدور بيانيه اي خواستار پيگيري اتفاقات حاشيه اي بازي هاي آخرين هفته ليگ برتر فوتبال کشور شد.

به گزارش احرارنيوز، در اين بيانيه که دوشنبه توسط انجمن هاي اسلامي دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي تبريز، دانشگاه تبريز، دانشگاه شهيد مدني آذربايجان و دانشگاه علوم پزشکي تبريز امضاء و در اختيار رسانه ها قرارگرفته، بر لزوم بررسي و واکاوي اتفاقات حاشيه اي بازي تيم هاي تراکتورسازي تبريز و نفت تهران تاکيد شده است.

در متن کامل اين بيانيه مي خوانيم: «بسم الله الرحمن الرحيم. لَو تَمَيَّزَتِ الشياءُ لَكانَ الصِّدقُ مَعَ الشَّجاعَةِ وَ كانَ الجُبنُ مَعَ الكَذِبِ؛ (اگر خصلت ها از يكديگر متمايز و جدا شوند، هر آينه راستى با شجاعت باشد و بزدلى با دروغ (امام علي))

دروغ کليد واژه اي که قرار بود دوران گذارش بر فضاي کشورمان تمام شود اما صد افسوس که باز دروغ گفتن، تنها راه توسل عده اي شد براي آنچه "مديريت بحران" مي نامند.

جمعه، بيست و پنجم ارديبهشت ماه سال ????، قريب به يکصد هزار هوادار مشتاق که بيشتر آنان را جوانان و دانشجويان تشکيل داده بودند، از ساعت ها پيش از شروع مسابقه، از شهرهاي دور و نزديک خود را به ورزشگاه يادگار امام تبريز رسانده بودند و در هواي نامساعد آن روز و زير آفتاب وحشتناک ظهر و باران تمامي ناپذير عصر منتظر برگزاري يک مسابقه جوانمردانه بودند تا سرنوشت تيمشان مشخص شود و دلخواهشان اين بود تا جام قهرماني را بر دستان خود ببينند.

در بخش ديگري از اين بيانيه آمده است: اما در جامعه اي که عدالت و جوانمردي جايي در معادلاتش نيست، افرادي که تا بدين لحظه هويتشان مشخص نشده است، به صورت برنامه ريزي شده و دقيق با قطع راه هاي ارتباطي و هماهنگي با مسئولان اجرايي ورزشگاه که گواه آن اعلام گوينده ورزشگاه بود، اعلام کردند بازي همزمان سپاهان مساوي و در نتيجه تيم تراکتورسازي قهرمان شده است و بازيکنان و کادر فني و تماشاگران بي خبر از همه جا، جشن قهرماني را برپا کردند اما عمر اين دروغ کثيف که به خيال خودشان جهت کنترل فضاي ورزشگاه گفته شد، دقايقي بيشتر دوام نداشت و هواداران با اطلاع از بازي عجيبي که با آن ها شده  اعتراض شديد خود را نشان دادند.

اين بيانيه مي افزايد: همه اين ها شرح ما وقع مختصري بود از آنچه گذشت اما اگر هدف از اين دروغ آرام کردن مردم بود که عذر بدتر از گناه است، مگر هواداران تراکتورسازي نعوذ بالله عده اي اوباش هستند که براي تخليه انرژي آنان اين چنين رذالت به خرج مي دهند و اين ننگ بزرگ را به جان مي خرند؟ مگر هوادان تراکتورسازي را چه يافته ايد که اين چنين بچگانه با آنان رفتار کرديد؟ آيا بازي با احساسات جواب مردمي که سال هاست بدون کوچکترين امکاناتي به ورزشگاه ها مي آيند و هر تهمت و توهيني را از اين و آن به جان مي خرند، است؟  هيچ کس جز آن صدهزار نفر نمي توانند به درستي درک کنند که چه توهيني به شعورشان انجام گرفته و به چه طرز وقيحانه اي غرورشان به سخره گرفته شد، مردمي که روز جمعه به صورت مستقيم "کرامت انساني شان" به بازي گرفته شد و با ايجاد نمايشي مضحک، موجبات بهت، ناراحتي و سرخوردگي شديدشان فراهم گشت.

در ادامه مي خوانيم: ما تشکل هاي امضا کننده اين بيانيه به عنوان نماينده جنبش دانشجويي (جنبشي که در طول تاريخ همواره منتقد مصلح دولت ها بوده) خواهان روشن شدن همه ابعاد اين قضيه توسط نيروي انتظامي، عوامل فدراسيون (متهم اصلي اجراي اين دروغ کثيف) و نهاد هاي دولتي از جمله استانداري و وزارت ورزش هستيم و تا مشخص شدن آمرين و عاملين اين خيانت گستاخانه به مردم آذربايجان، اين مطالبه را پيگيري خواهيم کرد و به دولت تدبير و اميد که با حمايت هاي همين مردم روي کار آمده است توصيه مي کنيم که اين وقايع را سهل نگيرند و فراموش نکنند همه اين اتفاقات در هفته منتهي به سفر رياست محترم جمهوري به استان و در سال سرنوشت ساز انتخابات رخ داده و اين واقعه نه يک شکست ورزشي و سهل انگاري کوچک، که مي تواند توطئه اي براي ايجاد شکاف قوميتي في مابين دولت و مردم شريف آذربايجان باشد که تحرکات رسانه هاي خاص و تحريک احساسات مردم توسط آنان با به کار گيري روش هايي چون به سخره گرفتن مردم آذربايجان و هواداران ميليوني تراکتور توسط شيوع جوک هاي قوميتي درباره اتفاقات اين بازي از جمله اين اقدامات است.

در بخش پاياني اين بيانيه آمده است: از ياد نبريم بدخوهان ملت ايران از هر بهانه اي براي تفرقه افکني استفاده کرده و از اين پس نيز خواهند کرد و چه زيباست به جاي امنيتي کردن فضاي جامعه، اشتباهات را قبول و درپي عدم تکرار کارهاي عامدانه اي نظير "دروغ بزرگ جمعه" باشيم و از ياد نبريم اين مردمي که امروز خشمگين هستند همان هايي اند که موجبات برپايي دولت "راستگويان و درستکاران" شده اند و امروز از دولت دکتر روحاني خواهان محقق شدن راستي هستند و در پايان ضمن دعوت از هواداران فهيم تراکتورسازي به آرامش و بهره گيري از روش هاي مدني و قانوني جهت نشان دادن اعتراضات به حق خود، از مجموعه دولت و فدراسيون خواهان رفع ابهامات و ارائه گزارش فوري به مردم هستيم.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 3 + 4

  آخرین اخبار
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.