1394/2/28 - 04 : 54
کد خبر: 3071
گزارش
آذربايجان شرقي آماده استقبال از رئيس جمهور
احرارنيوز: مردم آذربايجان شرقي چهارشنبه اين هفته ميزبان رئيس دولت يازدهم هستند و براي همين خود را آماده استقبال از رئيس جمهور و کابينه دولت تدبير و اميد کرده اند.

، به گزارش احرارنيوز به نقل از مهر، اواخر فروردين ماه بود که سفر مسئول امور پيگيري سفرهاي استاني نهاد رياست جمهوري به استان آذربايجان شرقي و مصاحبه وي نشان داد که قرار است به زودي‌ رئيس جمهور به همراه وزراي دولت به آذربايجان شرقي سفر کنند.

از آن زمان بود که تب و تاب چگونگي استقبال از رئيس جمهور بين مديران و مردم استان ايجاد شد و هفته گذشته نيز استاندار آذربايجان شرقي اعلام کرد که رئيس جمهور و هيئت دولت چهارشنبه ?? ارديبهشت وارد تبريز مي شوند و مقصد سفر هفدهم هيئت دولت، آذربايجان شرقي «سر ايران» انتخاب شده است.

پس از اين اعلام رسمي بود که همه مردم و اقشار مختلف خود را براي پذيرايي و ميزباني از کاروان تدبير و اميد آماده کردند و در اين ميان همه انتظارات و خواسته هايي دارند که مي خواهند آنها را مطرح کنند و به جواب برسند.

اين روزها مسئولان اين استان با ظرفيت هاي بالا، تلاش دارند شرايط را براي حضور رئيس جمهور و هيئت دولت آماده کرده تا بتوانند بهترين استفاده را از تصويب مصوبات داشته باشند، مصوباتي که شايد مرهمي بر مشکلات مختلف استان آذربايجان شرقي باشد.

گشت و گذاري در خيابان هاي شهر و هم صحبتي با مردم نشان مي دهد که مطالبات مردم بيشتر حول مسئله ايجاد اشتغال، احياي درياچه اروميه، رسيدگي به وضعيت جاده هاي استان، تعطيلي صنايع و معادن و نيز وضعيت نامناسب کشاورزي در استان است.

رئيس جمهور به وعده هايش در خصوص آذربايجان شرقي عمل کند

يکي از شهروندان تبريزي در خصوص خواسته هايش از رئيس جمهور و هيئت دولت گفت: ورود رئيس جمهور به استان بدون شک باعث خير و برکت است ولي بايد رئيس جمهور نگاه ويژه اي به عملي ساختن وعده هاي انتخاباتي خود به مردم آذربايجان داشته باشد.

رسول نظري با بيان اينکه رئيس جمهور به وعده هايش در خصوص آذربايجان شرقي عمل کند، افزود: اين اولين سفر دکتر روحاني به تبريز بعد از انتخابات است، پس همه مردم منتظر هستند ببينند رئيس جمهور منتخب و محبوب چه اندازه حرف ها و وعده هاي خود را عملي مي کند.

وي به ضرورت توجه به رشد اقتصادي کشور تاکيد کرد و اظهار داشت: ما مردم آذربايجان شرقي از رئيس جمهور مطالبات ملي و نيز استاني داريم، رفع معضل بيکاري مطالبه اي ملي است که مي تواند باعث کاهش تعداد بيکاران در آذربايجان شرقي شود.

نظري در خصوص وعده هاي انتخاباتي رئيس جمهور به مردم آذربايجان شرقي گفت: دکتر روحاني به مردم آذربايجان شرقي در خصوص احياي درياچه اروميه به شکل عملي و جدي و نه با شعار و وعده، اجراي اصل ?? قانون اساسي و تاسيس فرهنگستان زبان آذري قول داد.

وي ادامه داد: امروز بيش از يک سوم فرصت دولت يازدهم سپري شده و طبيعي است که انتظار داشته باشيم تحقق وعده هاي ايشان را شاهد باشيم يا حداقل گام هاي اساسي در جهت اجرايي شدن وعده ها را ببينيم.

دکتر روحاني پيگير مسائل بازي تراکتورسازي و نفت باشد

يکي ديگر از شهروندان جوان تبريزي گفت: ما در استان مشکلات فراوان اقتصادي، صنعتي و رفاهي داريم ولي ايجاد دغدغه ها و چالش هاي جديد همچون اتفاقات بعداز بازي تراکتورسازي و نفت در جمعه هفته گذشته شايسته اين مردم نيست.

علي سرداري با تاکيد بر اينکه مردم تبريز و ساير شهرستان هاي آذري کشور از اتفاقات بازي تراکتورسازي ناراحت هستند و خواستار رسيدگي سريع مسئولان در اين خصوص هستند، ابراز داشت: دکتر روحاني پيگير مسائل بازي تراکتورسازي و نفت باشد.

وي با اشاره به اينکه من يکي از جوانان استان هستم که هزاران مشکل ريز و درست دارد، افزود: با اين همه مشکل، ما به تيم فوتبال تراکتورسازي عشق و علاقه زيادي داريم و وقتي مي بينيم حق اين تيم به دلايل نامعلومي تضييع مي شود، نمي توانيم اين مسائل را درک کنيم و از رئيس جمهور مي خواهم به صورت جدي اين قضيه را پيگير باشد.

اين جوان تبريزي سپس به مسئله آلودگي هوا در روزهاي اخير در تبريز اشاره کرد و گفت: وقتي باد نسبتا شديدي مي وزد ريزگردهاي درياچه اروميه به سمت شهرها سرازير مي شود و مشکلات تنفسي و خطرناکي براي مردم به وجود مي آورد.

وي ادامه داد: البته در مسئله آلودگي هوا نقش فرسودگي ناوگان حمل و نقل عمومي تبريز زياد است، بسياري از اتوبوس هاي شرکت واحد تبريز فرسوده هستند و در داخل شهر رفت و امد کرده و بر آلودگي هوا تاثير مي گذارند.

درياچه اروميه حال و روز خوبي ندارد

يکي از دانشجويان دانشگاه تبريز که اروميه اي است، بگفت: هر هفته پنج شنبه و جمعه ها که به اروميه مي روم از نزديک وضعيت درياچه را مي بينم و بسيار ناراحت مي شوم، متاسفانه درياچه اروميه حال و روز خوبي ندارد.

اصغر فولادي با تاکيد بر اينکه مطالبه اصلي من از رئيس جمهور در سفر استاني به آذربايجان شرقي اختصاص بودجه هاي بيشتر به احياي درياچه اروميه است، افزود: مسئله درياچه اروميه به يک يا دو استان مربوط نمي شود و بحثي فرامنطقه اي است.

وي ادامه داد: بدون شک خشک شدن کامل درياچه و عدم احياي آن مي تواند کشاورزي و محيط زيست شمال غرب کشور را تهديد کند، همچنين مي تواند زندگي در اين مناطق را مختل کند.

اين دانشجو سپس به معضل بيکاري فارغ التحصيلان دانشگاهي اشاره کرد و گفت: اميدوارم دولت برنامه هاي خود درخصوص اشتغال جوانان را عملي کند، بسياري از فارغ التحصيلان کشورمان يا به خارج از کشور مي روند يا بيکار هستند يا در رشته هاي غيرمرتبط مشغول به کار مي شوند.

نامه اي ويژه به دکتر ظريف خواهم نوشت

يکي از شهروندان تبريزي در گفتگو با خبرنگار مهر با بيان اينکه اميدواري زيادي به دولت يازدهم براي بهبود وضعيت کشور دارم، گفت: يکي از کارهاي جدي و خوب اين دولت بحث مذاکرات هسته اي با گروه ?+? بود که اميدوارم تيم هسته اي کشورمان در اين خصوص موفق باشند.

اسماعيل رضاپور که از بازنشستگان آموزش و پرورش است، ادامه مي داد: نامه اي ويژه به دکتر ظريف خواهم نوشت و در اين نامه علاوه بر قدرداني از تلاش هاي تيم هسته اي و شخص وزير امور خارجه نکاتي درباره خواست هايم از وزارت امور خارجه مطرح خواهم کرد.

وي خواستار نگاه جدي و ويژه دولت به معلمان و بازنشستگان شد و افزود: مشکلات معيشتي مردم زياد است، بازنشستگان بايد تسهيلات و کمک هايي دريافت کنند تا بيش از اين کمرشان در برابر سختي ها و مشکلات زندگي خم نشود.

جاده‌هاي آذربايجان شرقي ناامن و خطرناک هستند

يکي از کاميون داران ساکن بستان آباد که در تبريز مشغول به فعاليت است، گفت: همه جاده هاي کشور را مي شناسم و در آنها رانندگي کرده ام، جاده هاي آذربايجان شرقي در ميان ساير جاده هاي استان ها وضعيت خوبي ندارد.

رسول مرادي با تاکي بر اينکه جاده‌هاي آذربايجان شرقي به دليل فرسودگي ناامن و خطرناک هستند، ابراز داشت: يکي از جاده هاي خطرناک کشور جاده اهر – تبريز است که اصلا وضعيت خوبي ندارد و از رئيس جمهور و هيئت دولت مي خواهم براي بهبود وضعيت جاده هاي استان اعتبارات ويژه اي درنظر بگيرند.

ايجاد اشتغال و فعاليت صنايع تعطيل استان؛ اصلي ترين مطالبات جوانان از دولت

يکي ديگر از دانشجويان دانشگاه پيام نور استان درخصوص مطالبات جوانان از دولت در آستانه سفر رئيس جمهور به آذربايجان شرقي گفت: ايجاد اشتغال و فعاليت صنايع استان اصلي ترين مطالبات جوانان از دولت است.

احمد اميري با بيان اينکه بيش از ?? درصد کارخانه هاي استان تعطيل شده اند، افزود: اگر اين کارخانه ها دوباره فعال شوند تحولي در اشتغال استان ايجاد مي شود.

وي به ظرفيت هاي بالاي آذربايجان شرقي در صنايع و معادن اشاره کرد و اظهار داشت: استفاده از منابع معدني استان مي تواند ارز آوري بالايي داشته باشد و به اقتصاد استان کمک کند.

اميري همچنين در خصوص خشک شدن درياچه اروميه و کاهش ذحاير آبي استان گفت: آذربايجان شرقي با بحران آب مواجه است و منتظر هستيم تا ببينيم تصميمات دولت در خصوص تامين آب شرب و کشاورزي استان چه خواهد بود.

با اين حال همه مردم انتظار دارند دولت تدبير و اميد نگاه ويژه اي به کاهش مشکلات اقتصادي و رونق صنايع و کارخانجات استان داشته باشد و به وعده هاي خود جامه عمل بپوشاند.

گزارش از محمدرضا علي اشرفي

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 3 + 8

  آخرین اخبار
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.