1394/2/20 - 11 : 30
کد خبر: 2945
رسانه هاي بيگانه آتش بيار معرکه مهاباد/ سناريوي ساختگي ناکام ماند
احرارنيوز:امام جمعه مهاباد درباره تنش هاي اخير در اين شهر با اشاره به اينکه در حادثه اخير رسانه هاي بيگانه آتش بيار معرکه بوده اند، از هوشياري و هوشمندي مردم اين شهرستان مرزي تقدير کرد.

، به گزارش احرارنيوز به نقل از مهر، آذربايجان غربي به ويژه شهرهاي مرزي آن به دليل همسايگي با سه تا چهار کشور حساس و خارجي از جمله ترکيه و عراق در طول تاريخ ثابت کرده اين منطقه هر روز آبستن حوادث و اتفاقات زيادي است که بسياري از آنها رنگ و بوي سياسي به خود مي گيرد.

حوادث و اتفاقاتي که هميشه يک پاي ثابت آن رسانه هاي بيگانه، گروهک هاي ضدانقلاب و معاندين نظام بوده اند. پاي ثابتي که براي تحقق اهداف شوم خود از هيچ دروغ، خيال پردازي و رفتارهاي ناشايست غيراخلاقي انساني دريغ نکرده و نخواهد کرد.

هرچند در طول بيش از سه دهه از پيروزي انقلاب اسلامي تمامي نقشه هاي شوم اين ايادي استکبار يک به يک با بصيرت، دينداري، حضور به موقع مردم و مسئولان نقش بر آب شده اما باز خيال شوم دشمنان نظام جمهوري اسلامي هر بار رنگ و لعاب ديگري به خود مي گيرد رنگ و لعابي که پشت آنها جز نيات شوم استکباري چيز ديگري نيست.

در اين ميان توسعه روزافزون شبکه هاي ارتباطي و دنياي مجازي نيز دستمايه خوبي براي پنهان سازي افکار و عقايد شوم اين ايادي استکبار شده است اما موضوعي که پاي ثابت خنثي سازي همه اين جريانات در استان بوده مردم بصير و وفادار نظام و مرزداران غيوري است که با جان و دل پاي آرمانهاي والاي خود ايستاده و تاکنون اجازه کوچکترين حرکتي به معاندين نظام نداده است.

نمونه بازر اين موضوع حوادث و اتفاقات روي داده در شهرستان مرزي مهاباد است حوادثي که رسانه هاي استکباري تلاش داشتند با دستاويز قرار دادن آن اهداف ديگر خود را در منطقه پياده کنند که با حضور به موقع مردم و مسئولان در نطفه خفه شد.

اتفاقات مهاباد از کجا آغاز و به کجا ختم شد

درست يکشنبه هفته گذشته ?? ارديبهشت فريناز خسرواني کارمند هتل تارا در مهاباد از پنجره اتاق طبقه چهارم هتل سقوط کرده و جان مي ‌سپارد تا سناريوسازي و دروغ پردازي رسانه هاي بيگانه کليد بخورد.

اتفاق در حالي رخ داد که فريناز هنگامي كه براي جلوگيري از شايعات و شك همكارانش قصد داشت از بالکن اتاق به بالکن ديگري برود متاسفانه سقوط کرد و جان خود را از دست داد.

تمام حادثه همين بود، که به نظر مي رسد با تعلل در اطلاع رساني، واقعيت ماجرا از سوي رسانه هاي داخلي و مسئولان همانند هميشه رسانه هاي استکباري که دنبال بهانه جويي و فرصت طلبي بودند به نحو ديگري مطرح شد و اين موضوع را با انتشار اخبار و تصاوير کذب سمت و جهت دهي کردند تا جايي که کنترل دامنه اين شايعات از همگان خارج شد.

پس از گذشت سه الي چهار روز از مرگ اين دختر جوان و سکوت رسانه ها و مسئولان داخل کشور رسانه هاي بيگانه دست به کار شده و هر روز با انتشار ده ها خبر و تصوير کذب آتش بيار معرکه شده و به قولي سعي داشتند از آب گل آلود ماهي بگيرند و در اين راستا موضوع را به نيروهاي امنيتي و... ربط دادند که همه اين اخبار و احاديث منجر به آتش زدن هتل و اغتشاشات روز پنجشنبه در مهاباد شد.

آشوبي که هر چند به مجروح شدن ?? نفر که هفت نفر آنها از ماموران نيروهاي انتظامي بودند ختم شد اما پيام ها و هشدارهاي زيادي با خود به همراه داشت پيام هايي از اين دست که به رغم تنش آفريني هاي دشمن مردم مرزدار و هميشه در صحنه آذربايجان غربي به خصوص مهاباد هنوز پاي آرمانهاي والاي نظام ايستاده اند.

و البته هشدارهايي از اين باب که مسئولان نظام بدانند بي توجهي به رصد و تدوين قوانيني در خصوص فعاليت رسانه هاي مجازي بدون مجوز و شناسنامه چه هزينه هايي مي تواند در بر داشته باشد.

بي شک اين حوادث پيام هاي روشني هم با خود داشت، اينکه دشمنان نظام تاب و تحمل توسعه و تعالي کشور به خصوص شهرهاي مرزي را نداشته و هر لحظه دنبال فرصت طلبي و بهانه جويي براي تحقق اهداف خود هستند. اينکه تبيين فرامين و انديشه هاي مقام معظم رهبري در خصوص هجمه هاي فرهنگي دشمنان و جنگ نرم تا چه اندازه مي تواند راهگشاي مشکلات و حوداثي باشد که هر روز در کشور به خصوص در استانهاي مرزي رخ مي دهد باشد.

امام جمعه مهاباد در خصوص حوادث و اتفاقات روي داده در مهاباد نظرات قابل تاملي دارد نظراتي که بخش زيادي از آنها در گفتگو با خبرنگار مهر مورد تحليل و بررسي قرار داده شده است.

معترضان حوادث پنجشنبه مهاباد عده اي فرصت طلب بودند

امام جمعه مهاباد در تحليل و تقسير حواث روي داده در مهاباد طي روزهاي اخير گفت: اصل ماجراي رخ داده در اين شهرستان و دلايل فوت يک دختر آنقدر مهم و پيچيده نبود که بتواند تبديل به يک مسئله امنيتي شود اما متاسفانه برخي افراد سودجو و منفعت طلب به پيروي از رسانه هاي معاند و بيگانه براي منفعت طلبي خود دست به اقداماتي زدند که منجر به وقوع حوادث تلخي شد.

ماموستا قادر سهرابي ادامه داد: افرادي که در تجمع روز پنجشنبه هفته گذشته مهاباد حضور داشتند و دست به ناآرامي هايي از جمله به آتش کشيدن هتل چهارستاره اين شهر و... زدند نه بازاري نه مسئولان نظام، نه مردم و شهروندان عادي مهابادي بلکه عده محدودي کمتر از ??? نفر اوباش بودند که با هدف سودجويي و فرصت طلبي دست به اقداماتي ناشايست زدند.

وي با بيان اينکه بيشتر تجمع کنندگان مردم عادي و رهگذراني بودند که نظاره گر اغتشاشات اين افراد فرصت طلب بودند، افزود: هتل تارا در خياباني قرار دارد که سه ترمينال پرتردد شهري، بين شهري و روستايي در آن واقع شده و روزانه هزاران نفر از اين محل تردد مي کنند.

ماموستا سهرابي تاکيد کرد: حتي در روز پنجشنبه اين افراد که دست به آشوب زدند نيز دنبال اهداف سياسي نبودند چرا نه تنها هيچ شعاري عليه نظام ندادند بلکه همه خشم و انزجار آنها از صاحب هتل بود و شعارهاي داده شده نيز بر عليه اين فرد بود.

رسانه هاي بيگانه در مهاباد آتش بيار معرکه شدند

امام جمعه مهاباد در خصوص اينکه چرا ابعاد حوداث مهاباد تا آنسوي مرزهاي کشور نيز کشيده شد، بيان داشت: همانند همه سالهاي پيروزي انقلاب اسلامي تاکنون گروهک ها و رسانه هاي معناد نظام براي ضربه زدن به اتحاد و همدلي ملت ايران در اين حادثه نيز راديو و رسانه هاي بيگانه آتش بيار معرکه شده و با تهيج جوانان و مردم سعي داشتند اهداف شوم خود را اينبار از طريق مهاباد پياده کنند و براي اين کار از هيچ اقدامي فروگذار نکردند.

ماموستا سهرابي گفت: رسانه هاي معاند نه تنها مردم مهاباد بلکه با فراخوان و دعوت از مردم کردنشين ساير شهرهاي استان سعي داشتند دامنه آتش و حوادث را به داخل شهرهاي جنوبي استان بکشند که با هوشياري و بصيرت بالاي مردم و اقدام به موقع مسئولان هيچ يک از اهداف آنها محقق نشد.

امام جمعه مهاباد با اشاره به استقبال مردم مهاباد و مسئولان از خطبه هاي نماز جمعه اين شهر گفت: من در خطبه هاي نماز جمعه تمام ابعاد اين حوداث را براي مردم تشريح کرده و عنوان کردم اتفاقات روي داده در مهاباد رويدادي بسيار کوچک و داراي ابعادي خصوصي است که به غلط توسط رسانه هاي استکباري بزرگ نمايي شده است نه بنده و نه هيچ کس ديگر منکر اتفاقات روز پنجشنبه نيستيم اما قضيه به آن اندازه و به آن شيوه که سايت ها و دستگاه هاي استکباري آن را به غلط تعبير و بزرگ کرده اند، نبوده و نيست.

دود آتش هر ناآرامي به چشم توسعه و ترقي مهاباد و مردم آن مي رود

ماموستا سهرابي هوشياري و بصيرت مردم مهاباد را قابل تقدير دانست و اعلام کرد: هر چند رسانه هاي استکباري با دروغگويي و فريب کاري حادثه هتل تاراي مهاباد را به غلط تفسير کرده و تلاش کردند به آن رنگ و بوي سياسي بدهند و با فراخوان هاي متعدد تلاش کردند دامنه اين آشوب ها را به ساير شهرهاي کردنشين استان بکشند اما عملکرد معقول مردم و مسئولين در اين مسئله اجازه نخواهد داد بدخواهان آسايش و رفاه و امنيت اين مردم را با نقشه هاي شوم خود به هم بزنند بلکه اين حوادث موجب شد بار ديگر همدلي بين ملت و مسئولان محکمتر شود.

وي با بيان اينکه شهرمهاباد به دليل توانمندي و پتانسيل بالا در ريل توسعه و ترقي قرار گرفته است، گفت: در سالهاي اخير به دليل ناامني هاي موجود در کردستان عراق تعدادي از سرمايه گذاران قصد دارند با ايجاد مراکز تجاري بزرگ و سرمايه گذاريهاي ميلياردي در مهاباد دست به فعاليت هاي اقتصادي زده و توسعه اين منطقه را رقم بزنند که اميدوارم بروز چنين حوادثي مهاباد را از ريل ترقي بازنگه ندارد چرا که دود آتش حوادث و اتفاقات روي داده در هتل چهار ستاره اين شهر تنها به چشم مردم مهاباد مي رود.

ماموستا سهرابي همچنين با قدرداني از اقدامات به موقع مسئولان و نيروهاي نظامي و انتظامي در حوداث روي داده گفت: شيطنت هاي استکباري تنها مربوط به قضاياي مهاباد نبوده و نيست بلکه از زمان پيروزي انقلاب اسلامي تاکنون به ترفندهاي مختلف تلاش کردند بين مردم و مسئولان نظام فاصله بياندازند و اين بار نيزبه مردم توصيه مي کنم در سالي که از سوي مقام معظم رهبري به سال دولت و ملت، همدلي و همزباني معرفي شده با هم انديشي و مشورت در موضوعات مختلف ورود پيدا کنند و اجازه ندهند بدخواهان با ايجاد فاصله بين مردم و نظام از آب گل آلود ماهي بگيرند و در راستاي اهداف شوم خود امنيت و آسايش کنوني را از بين ببرند.

دستگاه قضايي به جد پيگير تمامي ابعاد ماجراست

ماموستا سهرابي برخورد نيروهاي نظامي و انتظامي با حوادث روي داده در مهاباد را نيز منطقي و عقلاني خواند و اظهارداشت: بنده در تمام حوادث، جريانات روي داده در مهاباد به شخصه حضور داشته و از نزديک شاهد مديريت و تدبير مسئولان استاني و محلي براي آرامش فضاي شهر بودم و اقدامات نيروهاي نظامي و انتظامي نيز در اين ميان با متعرضين کاملا عقلاني بود.

ماموستا سهرابي اعلام کرد: هم اکنون آرامش به فضاي شهر بازگشته و مردم نشان دادند توجهي به فراخوان و اخبار منتشر شده از سوي رسانه هاي معاند و بيگانه توجهي ندارند از مسئولان مي خواهم با زمينه سازي براي حضور سرمايه گذاران در اين منطقه جوابي قاطع به حرکات نسجيده برخي فرصت طلبان بدهند.

امام جمعه مهاباد در زمينه روند رسيدگي به پرونده مرگ فريناز خسرواني نيز افزود: در حال حاضر دستگاه هاي قضايي و مسئولان مهاباد به صورت گسترده پيگير روشن شدن قضيه هستند و لازم بود قبل از هر اقدامي اجازه داده مي شد زواياي ماجرا با بررسي شواهد و مدارک کاملا روشن شود و زماني که بعد از روشن شدن اصل قضيه مسئولان قضايي هيچ اقدامي صورت ندادند، مردم حق دارند در مقابل با ناحقي واکنش نشان دهند.

وي اظهار داشت: براي روشن شدن هر کار گناهي که رخ داده بايستي در ابتدا شواهد و مدارک متقن ارائه و مورد بررسي دقيق قرار گيرد، لذا ما که تابع اسلام و قرآن و سنت هستيم بايستي صبور باشيم و ضمن پرهيز از قضاوت در تاريکي اجازه دهيم دستگاه قضايي با بررسي مدارک و شواهد راي به برخورد با مسببين حادثه و گناهکاران بدهد.

گفتگو از سکينه اسمي

کلیدواژه ها:
ناشناس
1394/2/20 - 11 : 50
0
0

سکوت

احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 4 + 3

  آخرین اخبار
برخورد با خودروهاي دود زا و فاقد معاينه فني در تبريز تشديد شود
نشست خبري رئيس‌جمهوري برگزار مي‌شود
نصب روزشمار بزرگترين مجموعه تئاتر و سينما در مرکز شهر/ زنگ نمايش «حيدر بابايه سلام» به صدا درآمد
ساماندهي اتباع خارجي در کشور آغاز مي شود
بار ناترازي برق در آذربايجان شرقي بر دوش توليد
طرح توسعه نيروگاه تبريز را با جديت پي گيري مي کنيم
تغيير ساعات کاري ناوگان اتوبوسراني تبريز از شنبه 17 شهريور
پابه‌رکاب شدن دختر دهه هفتادي با کاميونت‌هاي توليد تراکتورسازي
رئيس هيات بوکس آذربايجان شرقي به قتل رسيد
انفجار گاز شهري در تبريز 6 نفر را روانه بيمارستان کرد
  پربازدیدترین اخبار
بار ناترازي برق در آذربايجان شرقي بر دوش توليد
طرح توسعه نيروگاه تبريز را با جديت پي گيري مي کنيم
تغيير ساعات کاري ناوگان اتوبوسراني تبريز از شنبه 17 شهريور
ساماندهي اتباع خارجي در کشور آغاز مي شود
نصب روزشمار بزرگترين مجموعه تئاتر و سينما در مرکز شهر/ زنگ نمايش «حيدر بابايه سلام» به صدا درآمد
نشست خبري رئيس‌جمهوري برگزار مي‌شود
استاندار جديد آذربايجان شرقي زودتر معرفي شود
پروژه تقاطع غيرهمسطح حيدرآباد به پيشرفت 90 درصدي رسيد
برخورد با خودروهاي دود زا و فاقد معاينه فني در تبريز تشديد شود
مهاجم سابق تراکتور در مسير بازگشت به خانه؛ ستاره مغضوب استقلال در راه اصفهان
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.