1394/2/20 - 05 : 05
کد خبر: 2940
گسترش فولاد – پرسپوليس؛ نبرد با اسلحه هاي پنهان برانکو
احرارنيوز:تيم گسترش فولاد تبريز براي قطعي کردن بقاي خود در ليگ برتر در حالي به ديدار تيم پرسپوليس مي رود که سرخپوشان تهران با يک لشگر غايب و ترکيبي ناشناخته و متفاوت در اين مسابقه حاضر مي شوند.

هفته بيست و نهم و ماقبل پاياني رقابت هاي فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي کشور (جام خليج فارس) از ساعت ?? امروز يکشنبه ?? ارديبهشت با انجام هشت ديدار همزمان سپري مي شود که در يکي از بازي هاي مهم تيم گسترش فولاد تبريز در خانه از تيم پرسپوليس تهران پذيرايي مي کند.

اين ديدار يکي از بازي هاي حساس هفته است که در يک سوي آن گسترش فولاد ?? امتيازي و رده يازدهمي قرار دارد که سخت به دنبال کسب سه امتياز براي بقاي خود در ليگ برتر است و در آن سو، پرسپوليس ?? امتيازي ايستاده است که آمده تا جايگاه نهمي خود را ارتقا داده و فصل را با رتبه اي آبرومندانه تر به پايان ببرد.

تيم گسترش فولاد در شرايطي خود را براي ديدار با پرسپوليس آماده کرده که در طول هفته گذشته با حضور همه بازيکنان خود تمرينات منظم و شادابي را برگزار کرده و فراز کمالوند براي ديدار امروز مي تواند از همه داشته هايش استفاده کند. اين در حالي است که پرسپوليسي ها پس از مصاف سخت چهارشنبه خود برابر بنيادکار ازبکستان در ليگ قهرمانان آسيا، با يک لشگر غايب در اين بازي حاضر مي شوند و برانکو ايوانکوويچ بيش از نيمي از بازيکنان تريکب اصلي خود را در اختيار ندارد.

 

ضرر گسترش از غيبت مهره هاي اصلي پرسپوليس!

غيبت چند بازيکن اصلي و کليدي پرسپوليس اگرچه در نگاه اول مي تواند به ضرر اين تيم تهراني باشد اما با نگاهي فني تر مي توان به اين نکته ظريف دست يافت که بيش از پرسپوليس، اين تيم گسترش فولاد است که از نبود بازيکنان اصلي حريف ضرر مي کند.

نکته کليدي اين موضوع جايي است که کادرفني گسترش فولاد با اضافه شدن جلال چراغپور و آناليزهاي فني او، تيم اصلي پرسپوليس را زير ذره بين قرار داده و در طول هفته روي نفرات اصلي حريف خود تمرين کرده و به عنوان مثال کمالوند و دستياران وي به خوبي مي دانند که نوع بازي محمد نوري هافبک نفوذي پرسپوليس به چه شکلي است و حتي مي دانند که اين هافبک خلاق در چه موقعيت هايي مي تواند براي هر تيمي خطرناک باشد.

حالا در بازي امروز گسترشي ها به درستي نمي دانند که نفر جايگزين نوري در اين پست دقيقا چه بازيکني از پرسپوليس خواهد بود چراکه نوري خيلي وقت است که بازي هاي تيمش را از خارج از مستطيل سبز نگاه نکرده و مهره اي ثابت براي سرخپوشان تهران در اين چند هفته بوده است.

هرچند در اين مثال فقط اسم محمد نوري ذکر شد اما پرسپوليس براي بازي امروز غير از کاپيتان آماده اين روزهاي خود، نفراتي مثل بنگر و نورمحمدي را در قلب خط دفاعي و همچنين اميد عاليشاه را در سمت چپ خط حمله و مهدي طارمي را در نوک پيکان خط حمله خود ندارد که با اين حساب بايد گفت آناليزهاي کادرفني تيم گسترش فولاد براي ديدار با پرسپوليس چندان به کارش نخواهد آمد.

 

اسلحه هاي پنهان برانکو!

نکته قابل توجه ديگر، نفرات جايگزين بازيکنان غايب پرسپوليس است که هر کدام مي توانند حکم يک اسلحه پنهان را براي برانکو ايفا کنند. نفراتي که شايد در طول فصل خيلي کم براي سرخپوشان به ميدان رفته اند و مشخصه هاي فني شاخص و آشکاري ندارند که بتوان حرکات آنها را پيش بيني کرد و برايشان برنامه ريخت.

با اين حال کمالوند هم يک مربي زيرک و باهوش است و کم و بيش به چنين مسايلي آگاهي دارد و اگر تمرکز کافي براي اين بازي داشته باشد، مي تواند جلوي تيم ناشناخته پرسپوليس ايستادگي کرده و به طرقي براي خنثي کردن بازيکنان جوان حريف برنامه ريزي کند.

انگيزه نفرات جوان پرسپوليس و اينکه آنها مي خواهند قابيلت هاي خود را به رخ برانکو بکشند، يکي ديگر از نکاتي است که مي تواند به سود ميهمان امروز تبريزي ها باشد.

انگيزه فولادي گسترش

اما با همه اين اوصاف تيم گسترش فولاد براي بازي امروز از انگيزه هاي فراواني برخوردار است. گسترشي ها که دوست ندارند کارشان به هفته آخر و به اما و اگرها کشيده شود، مي خواهند در اين بازي آخر خانگي خود سه امتياز را بگيرند و ماندنشان در ليگ برتر را قطعي کنند.

همين امر موجب شده تا تيم کمالوند با تمام توان در بازي امروز حاضر شود و به چيزي جز پيروزي فکر نکند. گسترش فولاد هفته آخر در زمين تيم راه آهن، يکي از کانديداهاي سقوط به دسته پائين تر بازي دارد و براي اينکه استرس سقوط به اردوي آبي هاي تبريز نيايد، تنها راه چاره، پيروزي بر پرسپوليس در بازي امروز است.

 

ضعفي آشکار براي استفاده گسترش فولاد

نکته فني بارزي که مي توان به آن اشاره کرد، فرصت مناسب گسترش فولادي ها در استفاده از ضربات ايستگاهي، کرنر ها و حتي پرتاب هاي اوت است. شاگردان کمالوند در شرايطي اين فرصت را به عنوان يکي از راه هاي قابل اطمينان به گلزني پيش روي خود مي بينند که تيم پرسپوليس دو مدافع بلندقامت و سرزن خود را در اين ديدار در اختيار ندارد و بدون شک غيبت بنگر و نورمحمدي مي تواند نقطه ضعف آشکار سرخپوشان در اين مسابقه حساس باشد.

علاوه بر اين پرسپوليس اسلحه پنهان و يا به قولي بازيکن نيمکت نشين بلندقامتي ندارد که بتواند مکمل اومانيا در پوشش و زدن توپ هاي هوايي باشد و اين دو بازيکن علاوه بر دفع توپ هاي بلند در دفاع، در مواقعي که تيمشان صاحب کرنر يا ضربه ايستگاهي شده مي توانند روي دروازه حريف خطرناک و در قامت يک گلزن ظاهر شوند.

گسترشي ها حالا اين شانس را دارند که در غياب بنگر و نورمحمدي، از توپ هاي بلند استفاده بهتري برده و نه تنها در ضربات ايستگاهي و کرنرها، حتي در جريان بازي نيز بتوانند با نفوذ و ارسال از کناره ها به دروازه پرسپوليس برسند.

ششمين مصاف آبي هاي تبريز و سرخ هاي تهران

دو تيم گسترش فولاد و پرسپوليس تاکنون پنج بار با يکديگر ديدار کرده اند که حاصل آن سه پيروزي براي پرسپوليس، يک تساوي و يک برد براي گسترش فولاد است. پرسپوليسي ها براي اولين بار گسترش فولاد را در سالي که هدايت آن تيم به عهده فرهاد کاظمي بود و بازيکناني نظير رسول خطيبي، عباس آقايي و علي انصاريان در جمع آبي هاي تبريز بودند، موفق شدند در بازي رفت فينال جام حذفي يک بر صفر پيروز شوند و در بازي برگشت نيز در تهران صاحب برتري سه بر يک شدند تا پرسپوليس با علي دايي فاتح جام حذفي شود.

 

پس از آن دو تيم در بازي رفت فصل گذشته ليگ برتر براي اولين بار در ليگ به ديدار هم رفتند که پرسپوليس با تک گل محمدرضا خلعتبري صاحب پيروزي شد و در بازي برگشت هم با گل مهراد بايرامي، گسترش فولاد براي اولين بار موفق به برتري برابر حريف تهراني خود شد.

در بازي رفت دو تيم در فصل جاري نيز تيم پرسپوليس نتوانست در خانه از پس گسترش فولاد بربيايد و تساوي دو بر دو در تابلوي ورزشگاه آزادي نقش بست. حالا بايد تا شامگاه امروز منتظر ماند و نتيجه ششمين ديدار آبي هاي تبريز با سرخپوشان تهران را ديد.

ديدار تيم هاي گسترش فولاد تبريز و پرسپوليس تهران از چارچوب بازي هاي هفته بيست و نهم و ماقبل پاياني ليگ چهاردهم از ساعت ?? امروز در ورزشگاه بنيان ديزل (اختصاصي گسترش فولاد) برگزار مي شود.

همزمان با اين بازي هفت ديدار ديگر نيز به انجام مي رسد که نتيجه بازي تيم هاي پيکان با راه آهن، ذوب آهن با ملوان و همچنين سايپا با استقلال خوزستان براي گسترش فولاد از اهميت فوق العاده اي برخوردار است.

امروز همچنين تراکتورسازي تبريز در ورزشگاه آزادي تهران به ديدار استقلال مي رود، فولاد خوزستان در اهواز با پديده مشهد مصاف دارد، نفت مسجد سليمان در خانه از تيم سپاهان پذيرايي مي کند و تيم هاي نفت تهران و صباي قم نيز به مصاف هم مي روند.

--------------------------------- 

گزارش از: محمود نصيرپور

 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 2 + 7

  آخرین اخبار
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
تشکيل کميته ويژه براي اجراي پروژه استراتژيک جاده جلفا- کلاله
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.