1394/2/19 - 16 : 05
کد خبر: 2923
گزارش
استقلال – تراکتورسازي؛ بازي بزرگ قبل از فينال ليگ برتر فوتبال
احرارنيوز: تيم فوتبال تراکتورسازي تبريز در شرايطي فردا به ميهماني رقيب سرسخت خود استقلال تهران مي رود که با پيروزي در اين بازي بزرگ مي تواند به يک قدمي جام قهرماني ليگ چهاردهم برسد.

، به گزارش احرارنيوز به نقل از مهر، هفته بيست و نهم و ماقبل پاياني رقابت هاي فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي کشور فردا يکشنبه با انجام هشت ديدار همزمان سپري مي شود که طي آن در مهم ترين بازي هفته، تيم تراکتورسازي تبريز در ورزشگاه آزادي تهران به ديدار تيم استقلال مي رود.

اين ديدار مي تواند لقب بازي بزرگ هفته را يدک بکشد، ديداري که حتي در سرنوشت قهرماني ليگ چهاردهم نيز تاثيري مستقيم خواهد داشت و سه امتياز آن مي تواند تراکتورسازي را يک گام ديگر به اولين قهرماني اش در ليگ برتر نزديک تر کند. هم اکنون تيم تراکتورسازي با ?? امتياز و گل آوراژ ??+ در صدر جدول ايستاده است، نفت تهران با امتياز مشابه با تراکتور و تفاضل گل ??+ در رده دوم قرار دارد و تيم هاي سپاهان، ذوب آهن، فولاد و استقلال به ترتيب با ??، ??، ?? و ?? امتياز در رده هاي سوم تا ششم ايستاده اند. پيروزي احتمالي تراکتورسازي برابر استقلال، باخت احتمالي نفت تهران به صبا و شکست احتمالي سپاهان در مسجدسليمان، تبريزي ها را بيشتر از هر زمان ديگري به قهرماني در ليگ نزديک خواهد کرد. تراکتورسازان در هفته پاياني ميزبان نفت تهران هستند که از اين ديدار هم به عنوان فينال ليگ چهاردهم ياد مي شود. استقلال هم در هفته سي ام در قالب دربي سرخابي هاي تهران، با پرسپوليس مصاف مي کند.

ريکاوري استقلال در هفته پرکار تراکتور

تيم تراکتورسازي تبريز در حالي براي ديدار با رقيب سرسخت خود استقلال تهران آماده شده که سه شنبه گذشته در دبي برابر تيم الاهلي امارات شکست خورده و علاوه بر نتيجه اي که در آن بازي تشريفاتي براي اين تيم تبريزي رقم خورد، خستگي ناشي از انجام اين مسابقه و همچنين مسافرت، موجب شده تا شاگردان توني اوليويرا براي ديدار با استقلال، طي هفته گذشته ريکاوري و استراحت کافي نداشته باشند.

 

تراکتوري ها پس از بازگشت از دبي، تنها يک جلسه در تبريز تمرين کرده اند و با همين يک تمرين، ديروز عازم تهران شدند تا براي ديدار با استقلال تنها فرصت يک جلسه تمرين عرق گيري داشته باشند.

اين در حالي است که تيم استقلال پس بازي هفته بيست و هشتم خود برابر صباي قم در روز يازدهم ارديبهشت، تمرينات خود را طبق برنامه انجام داده و ضمن مرور کارهاي تاکتيکي، فرصت ريکاوري و استراحت مناسب را نيز داشته و با شرايط مناسب تري خود را آماده ديدار با حريف تبريزي اش کرده است.

سرخپوشان پيروزي مي خواهند

اهميت اين بازي براي دو تيم تراکتورسازي و استقلال به حدي است که مي توان اين ديدار را مهم ترين مصاف هفته ماقبل پاياني ليگ چهاردهم عنوان کرد. تراکتورسازي که هواداران پرتعداد خود را در ورزشگاه آزادي خواهد ديد، براي اينکه همچنان شانس اول قهرماني باشد، نبايد در اين ديدار به چيزي جز پيروزي و سه امتياز فکر کند چراکه اگر نتيجه اي غير از پيروزي براي تراکتورسازان رقم بخورد، اولين قهرماني فوتبال تبريز در ليگ برتر به خطر خواهد افتاد. با اين شرايط، توني اوليويرا تيمش را با سيستم و ابزاري تهاجمي تر راهي ميدان خواهد کرد تا بلکه با فشار بر روي دروازه محسن فروزان، دروازه بان نه چندان مطمئن تيم استقلال به خواسته خود رسيده و با حمايت هوادارانش، با دستي پر به تبريز بازگردد.

تلاش استقلال براي کسب سهميه

در آن سوي ميدان نيز تيم استقلال تهران اگرچه ديگر شانسي براي قهرماني ندارد، اما تيم امير قلعه نويي مي خواهد براي کسب سهميه ليگ قهرمانان آسيا نهايت تلاش خود را انجام بدهد تا اين تيم براي يک سال متوالي ديگر از بازي هاي مهم آسيا به دور نباشد. البته کار آبي هاي تهران براي رسيدن به خواسته شان چندان هم راحت نيست و آنها بايد براي کسب سهميه، از سد دو رقيب سرسخت و آماده به نام هاي تراکتورسازي و پرسپوليس عبور کنند.

شکست خانگي برابر تراکتورسازي موجب خواهد شد تا آبي ها فصل آينده نيز ليگ قهرمانان آسيا را از تلويزيون به تماشا بنشينند. البته شرايط جدول به گونه اي است که با پيروزي احتمالي استقلال نيز آسيايي شدن اين تيم قطعيت پيدا نمي کند چراکه تيم هاي ذوب آهن و فولاد هم با امتيازي بالاتر به شدت به دنبال کسب سهميه هستند.

تراکتور بهترين تيم در بازي هاي خارج از خانه

آمار نشان مي دهد که تراکتورسازي تيمي است که در بيرون از خانه هم نتايج بهتري کسب مي کند و ديدار با استقلال هم مي تواند ادامه دهنده نتايج خوب سرخپوشان خارج از تبريز باشد. بخصوص اينکه استقلال در سال هاي اخير نتوانسته تراکتورسازي را در ورزشگاه آزادي شکست دهد و نتايج اخير دو تيم در تهران از برتري تيم تبريزي و يا تساوي دو تيم حکايت دارد. اين در شرايطي است که استقلال در فصل جاري نتوانسته صد در صد بازي هاي خانگي اش را پيروز شود و ميانگين تقريبي دو امتياز از هر بازي خانگي را کسب کرده است. البته پيروزي در همه بازي هاي خانگي نمي تواند کاري آسان باشد و در مجموع بايد گفت که نتايج خانگي استقلال در فصل جاري چندان هم بد نبوده است. فراموش نشود که تراکتورسازي بهترين تيم ليگ چهاردهم از لحاظ کسب امتياز در خانه حريفان است.

ديدار جالب آندو - قلعه نويي!

مصاف تراکتورسازي در خانه استقلال همچنين تقابل چند چهره از دو تيم است که مي تواند بر جذابيت هاي اين ديدار اضافه کند. با اينکه از زمان جدا شدن قلعه نويي از تراکتورسازي، دو سالي مي گذرد اما رويارويي دوباره اين مربي با تيم سابق خود بار ديگر مي تواند يکي از نکات مهم بازي يکشنبه باشد. اما مهم تر از اين تقابل، برخورد قلعه نويي با شماره ?? تراکتورسازي خواهد بود. آندرانيک تيموريان که در نيم فصل اول براي استقلال توپ مي زد، دور برگشت ليگ چهاردهم را با حضور در تراکتورسازي طي مي کند و اکنون او بايد برابر امير قلعه نويي، استقلال و هواداران اين تيم قرار بگيرد.

 

آندو در نيم فصل دوم و هر موقع که موفق به گلزني شده است، شادي هاي گل بحث برانگيز و معني داري را نشان داده و اشاره اي تلويحي و طعنه آميز به سرمربي تيم سابق خود داشته است. با اين وضعيت، جالب ترين اتفاق بازي دو تيم استقلال و تراکتورسازي در ورزشگاه آزادي، مي تواند گلزني آندو برابر تيم قلعه نويي باشد و آنگاه بايد منتظر شادي پس از گل هافبک تيم تبريزي و البته واکنش قلعه نويي و هواداران استقلال بود. بازي با استقلال فرصتي براي آندو است تا طعنه هاي خود را اين بار در برابر لنز دوربين ها، بلکه به صورت حضوري به سرمربي سابق خود نشان دهد که البته اين اتفاق در دنياي فوتبال نمي تواند چندان جالب و پسنديده باشد.

نبرد ايستگاهي ها در آزادي

از طرفي تيموريان بازيکني است که در بازي هاي اخير تراکتورسازي حضوري موثر در ترکيب تيمش داشته و توانسته در ليگ برتر و آسيا هفت پاس گل بدهد. سانتر ها و حتي پرتاب هاي اوت آندو يکي از نقاط قوت تيم توني اوليويرا به شمار مي آيد و قطعا در بازي با استقلال نيز تيم تراکتورسازي تلاش خواهد کرد تا از اين حربه براي گشودن دروازه ميزبانش استفاده کند. آندو در نيم فصل اول که در استقلال بود، چندان از اين قابليت خود استفاده نمي کرد و شايد تفکرات قلعه نويي به گونه اي بود که اين توانايي آندو کمتر مورد بهره آبي ها قرار مي گرفت.

رسيدن به گل از روي ضربات ايستگاهي و کرنرها توسط تراکتوري ها در حالي است که تيم استقلال نيز در بازي هاي خود نشان داده که تيمي گلزن از روي ارسال ها و ضربات ايستگاهي است و اگر در بازي عصر يکشنبه ورزشگاه آزادي گلي به ثمر برسد، به احتمال فراوان از روي يک کار ايستگاهي خواهد بود.

مصدوميت بهترين پاسور استقلال

اما روز گذشته خبري در خروجي برخي خبرگزاري ها قرار گرفت که موجب شد تا نگراني به اردوي آبي هاي تهران بيايد. مصدوميت جاسم کرار در تمرين روز جمعه استقلال موجب شد او نتواند به تمرين ادامه دهد و همين امر سبب شد تا احتمالات در خصوص نبود او در ديدار يکشنبه بوجود بيايد. غيبت احتمالي کرار برابر تراکتورسازي در حالي خواهد بود که اين بازيکن پرحاشيه عراقي حدود سه سال قبل دوران درخشاني را با پيراهن سرخ تراکتور داشت و حتي در ورزشگاه آزادي با يک ايستگاهي به ياد ماندني، دروازه استقلال را گشود و موجب شد تا تبريزي ها با پيروزي دو بر يک به خانه بازگردند.

 

کرار يکي از بازيکناني است که محبوبيت خاصي بين هواداران تراکتورسازي داشت اما با رفتنش به استقلال، به اين محبوبيت خود در تبريز پشت کرد. حضور جاسم کرار که با هشت پاس گل، بهترين پاسور استقلال در فصل جاري لقب گرفته، در بازي فردا قطعا يکي از نکات جالب مسابقه خواهد بود. کما اينکه در بازي رفت دو تيم در تبريز اين بازيکن عراقي با پيراهن استقلال برابر تراکتورسازي بازي خوب و البته توام با حاشيه اي را انجام داد.

گلزني ادينيو، محتمل ترين اتفاق!

پيکار آبي هاي تهران با سرخپوشان تبريز اما فارغ از رقابت براي کسب امتياز و پيروزي، ميداني براي خودنمايي و رقابت بهترين گلزنان دو تيم خواهد بود. اين ديدار شاهد تقابل دو گلزن برتر ليگ خواهد بود؛ ادينيوي ?? گله از تراکتورسازي و سجاد شهباززاده ?? گله از استقلال. حضور اين دو مهاجم خطرناک در نوک پيکان حمله دو تيم که تاکنون ?? گل از ميان ?? گل تراکتورسازي و استقلال در اين ?? هفته را به ثمر رسانده اند، مي تواند نويد بخش يک بازي جذاب و پرگل را بدهد، بخصوص وقتي به آمار گل هاي خورده دو تيم نگاهي انداخته شود. آمار گل هاي دريافتي تراکتورسازي و استقلال نشان مي دهد که در بين شش تيم بالاي جدول، اين دو تيم بيشتر از بقيه بالانشينان گل خورده اند.

تراکتورسازي ??  و استقلال ?? گل خورده دارند که حتي در قياس با تيم رده دهمي پديده و تيم رده چهاردهمي پيکان که خطر سقوط را نيز احساس مي کند، بيشتر گل خورده اند. اين موضوع باعث شده تا ادينيو و شهباززاده در انتظار روزي خاطره انگيز در ورزشگاه آزادي باشند و براي افزودن بر تعداد گل هاي زده شان، انگيزه مضاعفي داشته باشند. ادينيو مهاجمي است که در چهار تقابل اخير خود با استقلال چه با پيراهن مس کرمان و چه با پيراهن تراکتورسازي، چهار بار دروازه حريف آبي پوش را گشوده است و حالا که تراکتوري ها با ?? گل زده بهترين خط حمله ليگ را دارند و در هر ?? بازي اخير خود نيز به گل رسيده اند و از سويي استقلالي ها در حدود دو سوم بازي هاي اين فصلشان گل خورده اند، مي توان گلزني بهترين گلزن سرخپوشان تبريز در ديدار با آبي هاي تهران را محتمل ترين اتفاق مسابقه مهم فردا قلمداد کرد.

نيم نگاه تبريزي ها به تهران و مسجدسليمان

تراکتورسازي آخرين بازي خود در ليگ را با تساوي يک بر يک برابر همشهري اش گسترش فولاد سپري کرده اما در سوي مقابل، استقلال در هفته بيست و هشتم موفق شد صبا را در قم با نتيجه دو بر يک شکست دهد.

 

بازي رفت دو تيم تراکتورسازي و استقلال در ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز با نتيجه دو بر يک به سود ميزبان تمام شد و فصل گذشته نيز تراکتورسازي در بازي هفته آخر خود در ورزشگاه آزادي تهران سه بر يک برابر تيم استقلال به برتري رسيد.

ديدار مهم استقلال تهران و تراکتورسازي تبريز از چارچوب بازي هاي هفته بيست و نهم و ماقبل پاياني ليگ برتر از ساعت ?? فردا يکشنبه ?? ارديبهشت در ورزشگاه آزادي برگزار مي شود. همزمان با اين بازي، هفت بازي ديگر از جمله مصاف نفت تهران با صباي قم و نفت مسجد سليمان با سپاهان اصفهان نيز به انجام خواهد رسيد. دو ديداري که نتيجه آنها براي تبريزي ها از اهميت بالايي برخوردار است.

گزارش از: محمود نصيرپور

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 6 + 6

  آخرین اخبار
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
تشکيل کميته ويژه براي اجراي پروژه استراتژيک جاده جلفا- کلاله
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.