1394/2/8 - 14 : 14
کد خبر: 2776
گزارش
برادرکشي در تبريز براي رسيدن به قهرماني
احرارنيوز:دو تيم تراکتورسازي و گسترش فولاد جمعه در حالي دربي تبريز را برگزار مي‌کنند که هرکدام شرايط متفاوت‌تري را نسبت به يکديگر دارند.

به گزارش احرارنيوز ، هفته بيست و هشتم ليگ برتر فوتبال باشگاه‌هاي کشور، جام خليج‌فارس روز جمعه با برگزاري 8 ديدار همزمان در شهرهاي مختلف آغاز مي‌شود که در يکي از اين ديدارها 2 تيم همشهري تراکتورسازي و گسترش فولاد به مصاف يکديگر مي‌روند.

شرايط متفاوت 2 تيم و دربي با طعم برادرکشي

اين ديدار که از ساعت 18 در استاديوم يادگار امام شهر تبريز آغاز مي‌شود دربي شهر تبريزي است که اکثر دربي‌هايش دربي دوستي‌ها لقب گرفته و هواداران حاضر در استاديوم معمولاً به تشويق هر 2 تيم مي‌پردازند.

در اين ديدار اما 2 تيم شرايط کاملاً متفاوت‌تري را تجربه مي‌کنند؛ شاگردان فراز کمالوند که با کسب 27 امتياز در رده يازدهم جدول رده‌بندي قرارگرفته‌اند و خطر سقوط به دسته پائين تر را بيخ گوش خود احساس مي‌کنند در اين ديدار به مصاف تراکتوري مي‌روند که اين روزها به صدر جدول تکيه زده و اصلاً دوست ندارد که آن را از دست دهد.

شاگردان توني اوليويرا که هم‌اکنون 53 امتيازي هستند و با 2 امتياز بيشتر نسبت به نزديک‌ترين تعقيب‌کننده خود يعني نفت تهران تيم صدرنشين ليگ برتر محسوب مي‌شوند و بسيار دوست دارند تا در تاريخ خود براي اولين بار به مقام قهرماني دست پيداکرده و طلسم چندين و چندساله را بشکنند.

باختي که شايد سرنوشت 2 تيم را عوض کند

باخت در اين ديدار اما مي‌تواند وضعيت اين 2 تيم آذري را دگرگون ساخته و حتي شايد مسير آنان در ليگ چهاردهم را کاملاً عوض کند.

تراکتورسازان ديار آذربايجان که نفس‌هاي علي منصوريان و تيم دوست‌داشتني‌اش را هرلحظه بيشتر از قبل پشت سر خود احساس مي‌کنند براي حفظ صدر جدول بايد حداقل امتياز اين ديدار را کسب کنند و باخت در دربي تبريز مي‌تواند براي تيم تراکتورسازي عواقب سنگيني را داشته باشد.

هر چند گسترش فولاد اين روزها تا حدودي خود را از منطقه خطر جدا کرده و به جمع ميانه جدولي‌ها پيوسته است اما لغزيدن يک‌لحظه‌اي پاي شاگردان فراز کمالوند مي‌تواند آنان را حتي تا 3 رده پائين تر و به رتبه چهاردهم جدول رده‌بندي ببرد.

تساوي که همه معادلات را به هم زد

شاگردان فراز کمالوند که هفته گذشته و در يک ديدار خانگي که حمايت هواداران پرتعداد خود را نيز پشتشان احساس مي‌کردند مي‌توانستند با برد در برابر تيم صباي قم خيال خود و هواداران فوتبال آذربايجان را از حفظ سهميه دوم فوتبال آذربايجان در ليگ برتر راحت کنند نتوانستند به اين امر مهم دست يابند.

گسترشي‌ها که بازي را خوب آغاز کرده بودند علي رقم ايجاد فرصت‌هاي زياد نتوانستند راهي به دروازه حريف بيابند و درنهايت نيز با تساوي بدون گل مقابل ميهمان خود متوقف شدند تا 2 امتياز حساس اين ديدار را نيز از دست بدهند.

ديدار با گسترش فولاد براي تراکتور تعيين‌کننده نيست

اما در اين ميان فراز کمالوند برخلاف بسياري از فوتبال دوستان به‌هيچ‌عنوان نگران سقوط گسترش فولاد به دسته يک نيست و اعتقاد دارد تيمش با حداقل يک يا 2 امتياز ديگر در ليگ برتر ماندگار مي‌شود.

کمالوند که از اين بابت اطمينان خاصي را دارد پس از تساوي گسترش فولاد مقابل صباي قم در کنفرانس مطبوعاتي مي‌گويد: در مورد بازي تراکتورسازي نمي‌توانم صحبت کنم ولي در سه بازي آينده نتايجي مي‌گيريم که منجر به ماندن گسترش فولاد در ليگ برتر شود.

وي مي‌افزايد: قطعاً قهرماني تراکتورسازي در ديدار مقابل نفت تهران در پايان فصل مشخص مي‌شود و ديدار با گسترش فولاد براي اين تيم تعيين‌کننده نيست.

ديدار رفت

در ديدار رفت 2 تيم که به ميزباني تيم گسترش فولاد در استاديوم يادگار امام تبريز برگزار مي‌شد اين تيم تراکتورسازي بود که توانست هم شهري خود را با نتيجه 3 بر يک از پيش رو بردارد و جاي خود در صدر جدول را مستحکم‌تر کند.

فرشاد احمدزاده يک گل و لوسيانو ادينيو 2 گل براي تراکتورسازي در آن ديدار به ثمر رساندند و در سوي مقابل نيز تک‌گل جابر انصاري نتوانست مانع از شکست آبي پوشان در دربي تبريز شود.

محمدرضا اکبريان قضاوت آن ديدار را بر عهده داشت که به ديتمار بيکاج و مهدي کياني از تيم تراکتورسازي و عليرضا نقي زاده از تيم گسترش فولاد کارت زرد نشان داد.

غائبان 2 تيم

در اين ديدار فراز کمالوند و توني اوليويرا به ترتيب امير احمد کامدار و مگنو باتيستا داسيلوا را به دليل محروميت در اختيار ندارند و بايد ديد که آيا اين 2 سرمربي چگونه مي‌توانند خلع اين 2 بازيکن را در ميانه ميدان پر کنند.

چهره ويژه؛ فراز کمالوند

بدون شک اما مي‌توان لقب چهره ويژه اين ديدار به فراز کمالوندي داد که خاطرات بسيار خوبي را با تيم تراکتورسازي دارد و علاوه بر ليگ برتري کردن اين تيم پرطرفدار 2  بسيار موفق را با تراکتورسازي در ليگ برتر تجربه کرد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 7 + 2

  آخرین اخبار
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
تشکيل کميته ويژه براي اجراي پروژه استراتژيک جاده جلفا- کلاله
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.