1394/1/31 - 14 : 24
کد خبر: 2622
مديرکل ارشاد آذربايجان‌شرقي:
سومين جشنواره وبلاگ‌نويسي قرآني در تبريز برگزار مي‌شود
احرارنيوز:مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان‌شرقي از برگزاري سومين دوره جشنواره وبلاگ‌نويسي قرآني در تبريز خبر داد.

به گزارش احرارنيوز به نقل از روابط عمومي فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان‌شرقي، علي‌اکبر صفي‌پور اظهار کرد: تبيين اهميت و گسترش فرهنگ وبلاگ‌نويسي در زمينه توسعه، تبليغ و ترويج معارف قرآن کريم و اطلاع رساني فعاليت‌هاي بلاگرهاي قرآني از جمله اهداف جشنواره است.

وي ترغيب و تشويق قشر جوان و فرهيخته به استفاده بهتر از خدمات آنلاين و جهت‌دهي به آنها و همچنين توليد محتوايي و تجميع اطلاعات قرآني در محيط‌هاي تحت وب را از ديگر اهداف اين جشنواره عنوان کرد و گفت: اين جشنواره ديني در بخش‌هاي وبلاگ متني، فتوبلاگ، پادکست و ويدئو کست (ودکست) برگزار مي‌شود.

صفي‌پور ارايه وبلاگ‌هاي نمونه و استاندارد از لحاظ فني و محتوايي به علاقه‌مندان فعاليت در اين زمينه، فراهم آوردن بستري مناسب براي شکوفايي استعدادهاي جوانان در زمينه استفاده از تکنولوژي‌هاي جديد در عرصه فعاليت‌هاي قرآني و يافتن راه‌هاي نو و جذاب براي توسعه و ترويج فعاليت‌هاي قرآني را از ديگر اهداف جشنواره عنوان کرد.

وي ادامه داد: ايجاد بستر مناسب براي آموزش تخصصي جوانان علاقه‌مند براي فعاليت در زمينه وبلاگ نويسي، جهت‌دهي به فرهنگ وبلاگ نويسي و وارد کردن مفاهيم ديني و قرآني به فضاي وبلاگ‌ها و افزايش ضريب نفوذ محتوايي قرآن در بستر اينترنت با استفاده از ابزارهاي نو و از راه فن وبلاگ‌نويسي از ديگر اهداف جشنواره است.

صفي‌پور با بيان اينکه بخش ويژه جشنواره با موضوع انسان از منظر قرآن کريم و وبلاگ مراکز و مؤسسات فرهنگي قرآني است، افزود: قرآن در گفتار بزرگان، نواها و نماهنگ‌هاي قرآني، تفسير قرآن، قرآن و عدالت اجتماعي، داستان‌هاي قرآني، قرآن و کتب آسماني، گرافيک‌هاي قرآني، خاطرات قرآني، قرآن و پيامبران، قرآن و تربيت صحيح، اشعار قرآني و کتابخانه قرآن از جمله موضوعات محوري جشنواره است.      

وي قاريان و حافظان قرآن، قرآن و تاريخ، قرآن و حکومت اسلامي، آموزش قرآن، امثال قرآني، قرآن عفاف و حجاب، دعاهاي قرآني، مؤسسات و تشکل‌هاي قرآني، قرآن و اهل بيت(ع)، آموزش‌هاي قرآني، سيماي انسان در قرآن، قرآن و خانواده و همچنين پيام‌هاي قرآني شامل (وحدت و همبستگي، محبت و مهرباني، احترام به والدين، همت و تلاش، نماز، انفاق، عفاف و حجاب و ...) از ديگر موضوعات جشنواره است.

مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان‌شرقي با اشاره به اينکه داوري جشنواره در سه مرحله برگزار مي‌شود، خاطرنشان کرد: مرحله نخست داوري انتخاب آثار، مرحله بعدي داوري مياني و در انتها داوري نهايي خواهد بود که با نظر هيأت داوران جشنواره از 6 وبلاگ برگزيده تجليل خواهد شد.

وي ادامه داد: نفرات اول در بخش(تبليغي - علمي، پژوهشي - آموزش - اطلاع‌رساني - وبلاگ‌هاي هنري و ويژه) 14 ميليون ريال، نفرات دوم 12 ميليون ريال، نفرات سوم 10 ميليون ريال و همچنين نفرات چهارم تا ششم به ترتيب هفت، پنج و سه ميليون ريال جايزه نقدي دريافت خواهند کرد.

صفي‌پور افزود: با توجه به پيشينه برگزاري اين جشنواره و براساس بيانيه هيأت داوران جهت رعايت عدالت در انتخاب آثار برتر و پوشش کليه وبلاگ‌هايي که در زمينه قرآن فعاليت مي‌نمايند، بخش‌هاي اصلي جشنواره در اين دوره به سه بخش وبلاگ‌هاي متني، وبلاگ‌هاي هنري و بخش ويژه خواهد بود.

وي همچنين يادآور شد: سومين جشنواره وبلاگ نويسي قرآن با حمايت و همکاري اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي، شوراي توسعه فرهنگ قرآني، مؤسسه قرآن و عترت اسراء فاطمي، مرکز توسعه فناوري اطلاعات و رسانه‌هاي ديجيتال، استانداري آذربايجان شرقي و معاونت قرآن و عترت برگزار مي‌شود.

صفي‌پور آخرين مهلت پذيرش آثار را 15 خرداد ماه سال جاري اعلام کرد و گفت: نام‌نويسي از علاقه‌مندان به شرکت در اين جشنواره به صورت الکترونيکي و از سايت www.quranblogging.ir خواهد بود، ضمن اينکه اختتاميه و تجليل از برگزيدگان جشنواره همزمان با ماه مبارک رمضان است.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 8 + 9

  آخرین اخبار
برخورد با خودروهاي دود زا و فاقد معاينه فني در تبريز تشديد شود
نشست خبري رئيس‌جمهوري برگزار مي‌شود
نصب روزشمار بزرگترين مجموعه تئاتر و سينما در مرکز شهر/ زنگ نمايش «حيدر بابايه سلام» به صدا درآمد
ساماندهي اتباع خارجي در کشور آغاز مي شود
بار ناترازي برق در آذربايجان شرقي بر دوش توليد
طرح توسعه نيروگاه تبريز را با جديت پي گيري مي کنيم
تغيير ساعات کاري ناوگان اتوبوسراني تبريز از شنبه 17 شهريور
پابه‌رکاب شدن دختر دهه هفتادي با کاميونت‌هاي توليد تراکتورسازي
رئيس هيات بوکس آذربايجان شرقي به قتل رسيد
انفجار گاز شهري در تبريز 6 نفر را روانه بيمارستان کرد
  پربازدیدترین اخبار
بار ناترازي برق در آذربايجان شرقي بر دوش توليد
طرح توسعه نيروگاه تبريز را با جديت پي گيري مي کنيم
تغيير ساعات کاري ناوگان اتوبوسراني تبريز از شنبه 17 شهريور
ساماندهي اتباع خارجي در کشور آغاز مي شود
نصب روزشمار بزرگترين مجموعه تئاتر و سينما در مرکز شهر/ زنگ نمايش «حيدر بابايه سلام» به صدا درآمد
نشست خبري رئيس‌جمهوري برگزار مي‌شود
استاندار جديد آذربايجان شرقي زودتر معرفي شود
برخورد با خودروهاي دود زا و فاقد معاينه فني در تبريز تشديد شود
پروژه تقاطع غيرهمسطح حيدرآباد به پيشرفت 90 درصدي رسيد
مهاجم سابق تراکتور در مسير بازگشت به خانه؛ ستاره مغضوب استقلال در راه اصفهان
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.