1394/1/29 - 14 : 35
کد خبر: 2593
سعيدي:
مسئولان کشور از حوزه صنايع دستي غافل شده اند
احرارنيوز:رئيس فراکسيون صنايع دستي مجلس شوراي اسلامي، گفت: هدف فراکسيون صنايع دستي اين است که مشکلات موجود در اين حوزه را با همکاري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، شناسايي کرده و به حل اين مشکلات بپردازد.

، محمد اسماعيل سعيدي در اولين نشست تخصصي صنايع دستي استان در جمع هنرمندان، خاطر نشان کرد: مسئولان کشور ما تا به حال از بخش صنايع دستي غافل شده اند ولي تنها راه تحقق اقتصاد مقاومتي و رهايي از اقتصاد تک محصولي توجه به توليدات داخلي است.

سعيدي ادامه داد: صنايع دستي جزو معدود توليدات داخلي است که مواد اوليه آن نيز در داخل کشور وجود دارد و براي توليد آن به کشورهاي خارجي نياز نداريم، فعالان اين حوزه مي‌تواند با افزايش توليدات و توجه به بخش صادرات کشور را در حوزه ي اقتصادي توانمند کنند.

وي خاطر نشان کرد: ما در حال حاضر 5 سال از دهه پيشرفت و عدالت را سپري کرده ايم ولي به اهداف نامگذاري اين دهه هنوز دست نيافته ايم،غافل از اينکه يکي از راه هاي برون رفت از شرايط فعلي توجه جدي به صنايع دستي است.

وي همچنين در خصوص افزايش ارتباطات با کشورهاي همجوار، ياد آور شد: طي جلساتي که با وزير صنعت و معدن و تجارت سپري شد مباحثي در خصوص افزايش ارتباط با کشورهاي اروپايي مطرح شد و اعضاي فراکسيون صنايع دستي از وزير صنعت و معدن خواستار شدند که در رابطه با واردات کالا دقت لازم را داشته باشند تا کالاهاي وارداتي به بازار کار و اقتصاد صنايع دستي آسيب نرساند.

اين گزارش مي افزايد، در اين جلسه دغدغه هاي هنرمندان صنايع دستي مطرح شد و حاضران در جلسه پرداخت ماليات بر ارزش افزوده ، مشکلات بيمه هنرمندان، و عدم وجود بازارچه دائمي صنايع دستي را از مهم ترين مشکلات فعالان اين حوزه بر شمردند.

لازم به ذکر است در اين جلسه مديرکل دفتر هماهنگي هاي امور اقتصادي و بين الملل استانداري آذربايجان شرقي نيز حضور داشت.

همچنين رئيس فراکسيون صنايع دستي وعده داد که در اولين جلسه تشکيل شده هفته آينده در فراکسيون صنايع دستي اين مشکلات مطرح شود.

مدير کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي نيز در اين نشست گفت: سعي مي کنيم با حل مشکلات موجود در حوزه صنايع دستي هنرمندان فعال در اين حوزه را به جايگاه واقعي شان بازگردانيم.

فرزين حق پرست افزود: تشکيل فراکسيون صنايع دستي مي تواند نويد بخش اتفاقات مبارکي در اين حوزه باشد و اين فراکسيون با همکاري سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگر ي کشور قصد دارد مشکلات موجود در اين حوزه را مرتفع سازد.

وي با اشاره به اينکه تبليغات در حوزه صنايع دستي مغفول مانده است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر در استان آذربايجان شرقي بيش از 70 رشته صنايع دستي فعال است اما تبليغات و اطلاع رساني در اين حوزه به درستي انجام نمي شود.

حق پرست همچنين يادآور شد: محصولاتي که به صورت انبوه توليد مي شوند قبل از توليد بايد بازاريابي شوند ، در غير اينصورت به سوددهي نخواهند رسيد.

وي روش هاي تبليغاتي صحيح را نيز يکي از اولويت هاي مهم در بازاريابي برشمرد و اظهار کرد: روش‌هاي تبليغاتي نقش بسيار مهمي را در اين حوزه ايفا مي کند براي مثال بهره مندي از فضاي اينترنت تاثير بسيار مثبتي نسبت به ساير روش‌هاي تبليغاتي دارد.

وي وجود بازارچه هاي دائمي صنايع دستي را يکي از مهم ترين نيازهاي اين حوزه عنوان کرد و گفت: راه اندازي بازارچه هاي صنايع دستي در مبادي ورودي استان علاوه بر اينکه مي تواند معرف هويت منطقه باشد ، به درآمد زايي هنرمندان صنايع دستي نيز کمک مي کند.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 8 + 9

  آخرین اخبار
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
تشکيل کميته ويژه براي اجراي پروژه استراتژيک جاده جلفا- کلاله
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.