1393/12/27 - 05 : 19
کد خبر: 2439
خروج راسته کوچه از بن بست تاريخي
افتتاح پل و خياباني به نام خبرنگار در تبريز
احرارنيوز:با حضور شهردار تبريز، جمعي از اعضاي شوراي اسلامي شهر تبريز، خانواده معظم شهدا و ايثارگران و عموم شهروندان تبريز، «پل و خيابان خبرنگار» با اعتباري بالغ بر 35 ميليون ريال افتتاح شد.

جمعي از اعضاي شوراي اسلامي شهر تبريز، خانواده معظم شهدا و ايثارگران و عموم شهروندان تبريز، «پل و خيابان خبرنگار» با اعتباري بالغ بر 35 ميليون ريال افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه آذربايجان شرقي، با بهره‌برداري از «پل و خيابان خبرنگار» و خروج مسير انتهاي خيابان شهيد مطهري از بن‌بست، گره ترافيکي اين محدوده محوري شهر، تسهيل مي‌شود.

حرکت‌هاي عمراني، تحول اساسي در سيماي شهر را نشانه گرفته است

شهردار تبريز در اين مراسم گفت: حرکت‌هاي عمراني شهر تبريز، تحول اساسي در سيماي کلي شهر را نشانه گرفته و اين تحول، به خصوص در محدوده مرکزي تبريز، با سرعت در حال پيگيري است.

صادق نجفي محدوده مرکزي شهر تبريز را رکن مهم جايگاه و هويت شهر عنوان کرد و افزود: با احياي بازار دوه‌چي و اجراي عمليات مختلف بازگشايي و کف‌سازي ، هويت بازار تبريز در حال بازسازي و تقويت است.

وي اظهار کرد: خرسنديم که امروز نامگذاري اين خيابان، به عنوان مطالبه ديرين اصحاب رسانه و خبرنگاران  در محدوده تاريخي شهر تبريز، محقق شده است.

نجفي احياي مقبره‌الشعرا، توسعه بيمارستان کودکان، احياي يخچال تاريخي و پروژه توسعه ميدان ساعت را از ديگر برنامه‌هاي عمراني شهرداري تبريز در محدوده مرکزي شهر عنوان کرد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود اقدامات شهرداري را در موضوعات زيست‌محيطي را مورد توجه قرار داد و افزود: متاسفانه با سرازير شدن فاضلاب به بخش هاي متعددي از مهرانه‌رود، اين رودخانه مدتها وضعيت نامساعدي داشت؛ در اين راستا، ايجاد مسير واحد فاضلاب و هدايت اساسي آن مورد توجه شهرداري تبريز است.

شهردار تبريز اضافه کرد: با اجراي کانال فاضلاب خليل‌آباد، محلات حاشيه شمال غرب تبريز به صورت اصولي دفع و هدايت شده و بوي نامطبوع اين مسير که همواره مورد گله مسافران و شهروندان است، رفع مي‌شود.

وي خاطرنشان کرد: سال آينده، با افزوده شدن بخش ديگري از اتوبوس‌هاي خريداري شده و تجهيز ناوگان عمومي، شاهد ارتقاي کمي و کيفي حمل‌و‌نقل عمومي خواهيم بود.

نجفي گفت: اوراق مشارکت منتشر شده از سوي قطار شهري تبريز با ارزش 200 ميليارد تومان تنها در مدت سه روز به فروش رسيد که اين امر، نشان‌دهنده علاقه و مشارکت شهروندان به اين حوزه توسعه‌محور است.

شهردار تبريز حمايت، هدايت و نظارت شورا را عامل‌تعيين‌کننده در پيشرفت شهر خواند و افزود: هوشمندي شوراي اسلامي شهر تبريز در کنار احساس مسئوليت عوامل مختلف شهرداري به خصوص در رسيدگي به مناطق کم‌برخوردار، برنامه‌هاي عمراني شهر را با هدفمندي و پشتوانه کارشناسي و اجرايي منسجم، پيش مي‌برد.

 مدبر، شهردار منطقه 8 تبريز نيز در اين مراسم گفت: با اجراي فاز دوم پروژه انتهاي خيابان راسته‌کوچه و مرمت پل تاريخي همجوار، شاهد رفع گره‌هاي ترافيکي در اين محدوده خواهيم بود.

مدبر، مرمت پل‌هاي تاريخي شهيد بهشتي، فلسطين و قاري، آزادسازي ارک، پروژه يادمان شمس، ادامه تملک‌هاي ميدان ساعت و ايجاد پارک‌هاي موقت را از برنامه‌هاي مهم شهرداري منطقه 8 خواند و گفت: شهر تبريز با بهره‌گيري هدفمند از قابليت‌هاي فرهنگي و تاريخي شهر، توان رقابت با شهرهاي تاريخي جهان را دارد.

بر اساس اين گزارش؛ پروژه «پل و خيابان خبرنگار» به طول 400 متر، عرض 14 متر در مدت تنها دو ماه و با اعتبار 35 ميليون ريال تکميل و به بهره‌برداري رسيده‌است.

همچنين همزمان با اين پروژه عمراني ترافيکي، هفت پروژه ديگر شهرداري منطقه هشت تبريز با اعتباري بالغ بر 12 ميليارد ريال به بهره‌برداري رسيد.

احداث بوستان در خيابان شهيد رضا نژاد، احيا و بازسازي دروازه تاريخي نوبر، سنتي‌سازي و زيباسازي پل قائم، پوشش پل نبي‌اکرم و احداث سه پارک موقت نوروزي در محوطه ارک و خيابان‌هاي 17 شهريور و ابتداي خاقاني از ديگر پروژه‌هاي شهرداري منطقه هشت بود که صبح امروز افتتاح شد.

 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 3 + 9

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.