1393/12/26 - 14 : 37
کد خبر: 2431
عدم پاسخگويي و انتقادپذيري مديران آفت بزرگ حوزه رسانه است
احرارنيوز:انجمن صنفي روزنامه‌نگاري آذربايجان‌شرقي گفت: عدم پاسخگويي برخي از مديران احرارنيوز:آذربايجان‌شرقي در کنار عدم انتقادپذيري آنها به عنوان آفت بزرگ حوزه رسانه مشکلات بسياري پديد آورده چرا که از يک سو از ارائه اطلاعات سريع و صحيح و صريح خودداري مي‌کنند.

انجمن صنفي روزنامه‌نگاران آذربايجان‌شرقي در بيانيه‌اي که نسخه‌اي از آن در اختيار خبرگزاري فارس در تبريز قرار گرفته است، آورده است: سال 93 با تمام پستي‌ها و بلندي‌هايش به پايان رسيد با اين حال انتظارات و آمال و آرزوهاي اهالي رسانه از برخي مسئولان دولت تدبير و اميد در آذربايجان‌شرقي به ياس و نااميدي تبديل شد و دستاوردي جز وعده و وعيد و جريان تبليغاتي براي مديران مدعي پاسخگويي در بر نداشت.

اين بيانيه‌ مي‌افزايد: بديهي‌ترين و مهم‌ترين خواسته انجمن صنفي روزنامه‌نگاران آذربايجان‌شرقي از مسئولان فرهنگي و سياسي و اداري استان که سال‌هاست در پستوي وعده‌ها خاک مي‌خورد ساماندهي وضعيت شاغلان اين رشته و حرفه مقدس است که متاسفانه به دليل ترس از تبعات اجراي آن، کسي جرأت و جسارت به خرج نمي‌دهد تا خود را در مظان گلايه و بدگويي اندک افرادي که به اشتباه به اين شغل شريف روي آورده‌اند قرار ندهند.

انجمن صنفي روزنامه‌نگاران آذربايجان‌شرقي در اين بيانيه خاطرنشان کرده است: از اين رو در آغازين روزهاي سال جديد انتظار فعالان مطبوعات از مسئولان امر، ساماندهي و ضابطه‌مند شدن فعاليت رسانه‌اي در سايه تفويض اختيارات قانوني به تشکل‌هاي مطبوعاتي است تا بدين ترتيب، راه براي سوءاستفاده‌هاي احتمالي برخي فرصت‌طلبان بسته شود.

در ادامه اين بيانيه آمده است: سال‌هاست که عدم پاسخگويي برخي از مديران آذربايجان‌شرقي در کنار عدم انتقاد‌پذيري آنها به عنوان آفت بزرگ حوزه رسانه مشکلات بسياري پديد آورده چرا که از يک سو از ارائه اطلاعات سريع و صحيح و صريح خودداري مي‌کنند و از ديگر سو به کوچک‌ترين مطلب انتقادي واکنش تند و دفاعي نشان داده و آنها را به انحاء مختلف مورد مواخذه، توبيخ و تحقير و چه بسا تهديد قرار مي‌دهند.

اميد است در سايه سياست‌هاي دولت محترم و نيز وزارت ارشاد، اين روند در آذربايجان‌شرقي اصلاح شود.

انجمن صنفي روزنامه‌نگاران آذربايجان‌شرقي در ادامه اين بيانيه تصريح کرده است: شهر اولين‌هاي ايران، در حوزه مطبوعات و رسانه‌ها ظرفيت آن را دارد که بتواند خود را در عرصه گنجينه‌هاي مطبوعاتي و تاريخ روزنامه‌نگاري نيز به عنوان اولين شهر داراي موزه مطبوعات کند و بسترهاي لازم براي راه‌اندازي اين موزه و اسناد متعدد و متکثر تاريخي نيز براي اين کار موجود است.

متاسفانه با وجود همه وعده‌هاي مسئولان و حتي مکان‌يابي راه‌اندازي اولين موزه مطبوعات آذربايجان‌شرقي و امضاي تفاهم‌نامه بين انجمن و سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري آذربايجان شرقي مبني بر راه‌اندازي موزه مطبوعات در خانه حريري تبريز، تاکنون پيگيري‌هاي اصحاب رسانه استان و انجمن صنفي راه به جايي نبرده است.

از مسئولان دست‌اندرکار انتظار مي‌رود نه براي عيد 94 بلکه حداقل به عنوان «عيدي سال 95 روزنامه‌نگاران آذربايجان شرقي» راه‌اندازي و تجهيز موزه مطبوعات آذربايجان‌شرقي را در خانه حريري محقق کنند.

انجمن صنفي روزنامه‌نگاران آذربايجان‌شرقي ضمن پاسداشت حرمت انديشه و قلم و قدم همه فعالان رسانه‌اي استان که مطالب آنها در چارچوب اطلاع رساني صريح و شفاف بر اساس همه آموزه‌هاي ديني و مقررات نظام جمهوي اسلامي، شرافت انساني و اخلاق حرفه‌اي منتشر مي‌شود از همه مديران ارشد استاني درخواست مي‌کند تا براي حفظ ارزش‌هاي والاي انساني و اسلامي و اعتلاي جايگاه فرهنگ و رسانه آذربايجان‌شرقي تعامل خود با نمايندگان رسانه‌هاي گروهي را بيش از گذشته افزايش دهند تا شاهد تجلي فضاي روشن صميميت و آگاهي و روشنگري باشيم.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 3 + 3

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.