1393/12/23 - 05 : 23
کد خبر: 2415
داعش چگونه زنان را جذب مي کند؟
احرارنيوز:خبرنگار مجله اي خبري در پاريس چندي پيش تغيير هويت داده و در قامت دختري با انديشه‌هاي جهادي به تعامل مجازي با جنگجويان داعشي خواهان ازدواج پرداخته است.

کيوان ابراهيمي: «آنا اِرِل» نام مستعار خبرنگاري است که خود را به عنوان يک زن جهادي معرفي کرده است. وي از اين طريق توانسته اطلاعات جالبي را در مورد نحوه فريب دختران و زنان جهت پيوستن به تشکيلات داعش در قالب آنچه که امروز «عروس هاي تکفيري» ناميده مي شوند، به دست آورد. 

وي با روزنامه «ساندي تايمز» لندن در مورد اينکه چگونه توانسته با جنگجويان رده بالاي داعشي ارتباط بگيرد، صحبت کرده و تايمز مقاله‌اي را در اين زمينه منتشر کرده است.

آنا مي گويد که قبلاً به عنوان خبرنگار با برخي از دختراني که تجربه پيوستن به داعش را داشته اند، مصاحبه کرده و از اين طريق براي انجام اين ريسک کنجکاو شده است. او مي گويد: «اين دخترها به زور حداکثر يک کتاب خوانده بودند و اطلاعات خيلي کمي از دين داشتند. در واقع آن ها قبل از يادگيري مذهب، با مفهوم جهاد و جنگيدن آشنا شده بودند. به من مي گفتند تو با عقلت فکر مي کني و ما با قلب مان. اين افراد ديد رومانتيک گونه اي نسبت به افراط گرايي داشتند که من از آن بسيار متعجب شدم.»

بعد از اين مصاحبه ها بود که آنا اکانت هايي جعلي را با نام «ملودي» در شبکه هاي اجتماعي ساخته و وانمود کرد که يک دختر مسلمان است. او در اين شبکه ها به تعامل با اکانت هاي داعشي مي پرداخت و براي آن ها لايک و کامنت حواله مي کرد. طولي نکشيد که از طريق همين اکانت ها، وي مورد توجه فردي به نام «ابو بيلل» که آنا ادعا مي کند يکي از فرماندهان ارشد تکفيري ها بوده، قرار گرفت. ابو بيلل براي آنا نوشته بود: «سلام عليکم خواهرم. مشاهده کردم که فيلم من را ديدي. آيا تو مسلماني؟ در مورد مجاهدين چه فکر مي کني؟ تمايل داري که به سوريه بيايي؟»

بعد از اين پيام بود که اين فرد داعشي به طور مکرر ارتباط هاي پيامي اش را ادامه داده و به آنا ابراز عشق و محبت مي کرد و از وي مي خواست که به سوريه بيايد تا با هم ازدواج کنند. اين فرد جهت خواستگاري و ايجاد علاقه، عکس هاي متعددي از خود را در حالي که کنار جيپ اش ايستاده و تفنگي را در دست گرفته ارسال مي کرد. ابو بيلل به آنا قول داده بود که با او در سوريه مثل يک شاهزاده خانم رفتار خواهد شد.

از هنگامي که داعش اعلام تشکيل يک عمارت و خليفه گري را کرده، غرب مواجه با مشکل عزيمت افسار گسيخته اتباع اش به قلمرو داعش شده و بر اساس تخميني که نيويورک تايمز انجام داده، تاکنون ??? زن غربي به داعش پيوسته اند. پس از اينکه سه دختر نوجوان از ايالت کلرادوي آمريکا به داعش پيوستند، «جاناتان آدِل مَن» پروفسور مطالعات بين الملل در دانشگاه دنور به دنور پست گفت: «پيوستن اتباع غربي به داعش، به وضوح بيانگر قدرت شبکه هاي اجتماعي است. جنگجويان و فرماندهان داعشي ها در فيس بوک و توئيتر حضوري فعال و بدون واسطه دارند.»

«اقصي محمود» فردي که قبلاً در اسکاتلند زندگي مي کرده و حالا با نوشتن در بلاگ تامبلر در مورد زندگي جديد خود در سوريه صحبت مي کند، توانست چندي پيش، سه دختر جوان را متقاعد کند تا از لندن به داعش بپيوندند. آنا ارل مي گويد: «دختران جوان را متقاعد مي کنند که آنجا يک بهشت است و شما در فرانسه و انگلستان و هر جاي ديگر که در ميان کفار زندگي مي کنيد، آينده اي نداريد و نمي توانيد شوهرهاي خوبي پيدا کنيد. ابوبيلل به اکانت ملودي که در واقع من پشت آن بودم وعده مي داد که اگر به سوريه بروم زندگي زيبا، آپارتماني بزرگ و کلي بچه خواهم داشت.»

توجهي که به واسطه عزيمت يک فرد غربي به قلمرو داعش نصيب اين دختران ساده دل مي شود نيز از عوامل موثر در اين اتفاق است. ارل مي گويد: «کساني که از غرب به سوريه مي روند، متوجه اند که در روزنامه ها و سايت ها در مورد آن ها صحبت خواهد شد. ابو بيلل با من ارتباط اسکايپ برقرار کرد و من را نامزد خود خطاب مي کرد. او در نظر داشت که من را از طريق آمستردام به ترکيه آورده و سپس از طريق يک زن از مرز رد کرده و به سوريه بياورد.»

ارل به نفاق ابو بيلل نيز اشاره کرده و مي گويد اين فرد داعشي از وي خواسته که جواهراتي را از فرودگاه آمستردام براي او خريداري کرده را بياورد. ارل مي گويد: هر چند داعشي ها ادعا مي کنند که با غرب و کاپيتاليسم مخالفند، اما آن ها عاشق جواهرات و برندهاي مشهور غربي اند. در عکس هايي که ابو بيلل براي من مي فرستاد، کفش هاي نايک و عينک ريبون اش توي ذوق مي زد! اين يک روش ديگر براي فريفتن مخاطب توسط آن هاست. مي گويند ما هم اول مثل تو فقير بوديم اما حالا به چنين ثروتي رسيده ايم!»

آنا ارل در انتهاي ارتباط اش با ابو بيلل، به قراري که با او براي حضور در ترکيه گذاشته بود عمل نکرده و تجربه اش را با رسانه ها در ميان گذاشت. از آنجا که ابو بيلل متوجه دروغگويي آنا و سر کار رفتن خود شده، آنا اکنون از ترس جان اش در محافظت پليس قرار گرفته و با تدابير امنيتي رفت و آمد مي کند.

بايد اضافه کرد که برخي از اين زنان براي يک ازدواج‌ ايدئولوژيک با جهادي‌هاي داعش سفر مي‌‌کنند و حتي گاه قبل از سفر، شوهر آنها مشخص است.

منبع: مهر

 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 6 + 7

  آخرین اخبار
خطوط توليد تراکتورهاي ايراني در خارج از کشور به چهار خط افزايش مي يابد
77کانون تخصصي خواهران در مساجد آذربايجان‌شرقي فعال است
آخرين زمان ثبت‌نام نمايندگان نامزدها در سامانه «داوطلب»/ اين مهلت تمديد نخواهد شد
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
  پربازدیدترین اخبار
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
تشکيل کميته ويژه براي اجراي پروژه استراتژيک جاده جلفا- کلاله
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
77کانون تخصصي خواهران در مساجد آذربايجان‌شرقي فعال است
خطوط توليد تراکتورهاي ايراني در خارج از کشور به چهار خط افزايش مي يابد
آخرين زمان ثبت‌نام نمايندگان نامزدها در سامانه «داوطلب»/ اين مهلت تمديد نخواهد شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.