1393/12/23 - 15 : 23
کد خبر: 2409
پدر: بازگشت پيکر پسرم جان دوباره به من و مادرش بخشيد
احرارنيوز:پدر شهيد جاويدالاثر مراغه اي گفت: بازگشت پيکر فرزند شهيدم پس از 27 سال، دل من و مادرش را آکنده از اميد و عطر شهدا کرد و جان دوباره به ما بخشيد.

با اندوهي در دل با مردم ولايت مدار و انقلابي مراغه همراه مي شوم تا براي تشييع پيکر شهيد جاويدالاثر بهروز قرباني نژاد به روستاي چکان در جوار امامزاده سيد ابراهيم (ع) بروم.

پيکر اين شهيد بر دوش مردم به خانه ابدي خود در کنار اين امامزاده حرکت مي کند، فضاي معنوي اي که پيکر اين شهيد به منطقه بخشيده با عطر امامزاده آميخته و من نيز مانند ساير شرکت کنندگان در اين مراسم، با اين حس غريب همراه مي شوم.

عطر معنوي اهل بيت (ع) و عطر آرمان هاي انقلاب حواسم را به دوران جنگ تحميلي مي برد، روزهايي که جوانان غيور اسلامي با نداي امام راحل براي دفاع از کيان اين کشور عازم جبهه ها شده و خيلي از آن ها نيز در اين راه مقدس جان خود را فدا کردند.

شهيد بهروز قرباني نژاد نيز دفاع از کيان کشور را به آسايش و آرامش در کنار پدر و مادر خود ترجيح داد و در دوران مقدس براي انجام خدمت سربازي عازم جبهه ها شد تا براي امروز من و شما، آرامش و امنيتي پايدار به ارمغان آورد.

در اين فکرها بودم که پيرمردي با چهره اي آرام و صبورانه توجه ام را جلب کرد، با آرامشي که گويا سال ها منتظر آن بود، اين شهيد را بدرقه مي کرد.

آرام به سمت اين پيرمرد که پدر شهيد بهروز قرباني نژاد است، مي روم تا در مورد فرزندش و اهداف و آرمان هايي که او را به سمت جبهه ها کشاند، پرس و جو کنم.

کنارش قرار گرفته و آرام سلام مي کنم، با همان صبر و آرامش دروني خود، جوابم را با خنده اي حاکي از رضايت مي دهد.

صمد قرباني نژاد مي گويد: شش فرزند دارم که همه آن ها پسر و بهروز بزرگترين فرزندم بود که قبل از اعزام به خدمت سربازي، علاوه بر تحصيل، کمک حال من در امور کشاورزي بود.

وي ادامه مي دهد: بهروز، وقتي به خدمت سربازي اعزام شد در تيپ 196 لشکر 21 حمزه ارتش جمهوري اسلامي مشغول فرا گرفتن دوره شد و پس از آن همراه با همرزمانش به سوي جبهه ها شتافت.

وي با اشاره به اينکه فرزندم هميشه در جوار امامزاده سيد ابراهيم (ع) آرزوي مرگي با عزت را داشت، گفت: در دوران جنگ يک بار به مرخصي آمد و دوباره با شور و شوق به سمت جبهه ها شتافت و سرانجام وقتي 20 ساله بود، شهد شهادت را چشيد.

پدر شهيد جاويدالاثر مراغه اي افزود: فرزندم در روزهاي مرخصي خود هميشه بر حمايت از امام راحل تاکيد داشت و مي گفت که امام را فراموش نکنيد و از پدر و مادر، برادرانم و ملت مسلمان مي خواهم عليه دشمنان اسلام بجنگند.

قرباني نژاد يادآوري کرد: بهروز مي گفت براي اطاعت از فرمان امام(ره) آنقدر در سنگر مي مانم تا بر پيکرم گل مقاومت برويد و اي کاش صد جان داشتم و آن را نثار اسلام مي کردم.

وي گفت: از مادرش مي خواست براي شهادت فرزند حقيرش گريه نکند چرا که هر قطره اشک تو، تيري است بر جگرم، سرت را بلند کن و با صداي بلند بگو ما پيروزيم.

پدر شهيد جاويدالاثر مراغه اي ادامه داد: از من انتظار داشت در زمان شنيدن خبر شهادتش و پس از آن، چنان صبري از خود نشان دهم که زبانزد همگان باشد.

قرباني نژاد خطاب به جوانان ايران اسلامي گفت: فرزندم و همه شهيدان ايران اسلامي جان خود را براي آرامش و امنيت اين کشور فدا کردند و امروز شما جوانان، اين وظيفه خطير را بر عهده داريد تا با تمام وجود از اين آرمان ها صيانت کنيد.

وي افزود: فرزندم پس از 27 سال به زادگاهش برگشت نه براي داشتن آرامگاه بلکه براي زنده کردن آرمان هاي امام راحل و ولايت فقيه تا بتواند پس از شهادتش نيز به وظيفه خود عمل کند.

وي با اشاره به اينکه همه شهيدان زنده هستند، گفت: اگر ملت انقلابي ايران با جان و دل از آرمان هاي امام راحل و انقلاب اسلامي دفاع و صيانت کنند، شهيدان نيز در مزار خود آسوده خاطر خواهند بود.

پيکر شهيد جاويدالاثر بهروز قرباني نژاد روز جمعه همزمان با روز شهيد، پس از 27 سال فراق از زادگاه خود بر دوش مردم شهيدپرور مراغه تشييع و در جوار امامزاده سيد ابراهيم (ع) در روستاي چکان، به خاک سپرده شد.

شهيد قرباني نژاد سرباز وظيفه تيپ 196 لشکر 21 حمزه ارتش وقتي 20 ساله بود در زبيدات عراق و در عمليات خيبر گمشده خود را يافت و 29 آذر سال 1366 شهد شهادت را چشيد.

شهرستان مراغه در دوران هشت سال دفاع مقدس يک هزار و 400 شهيد تقديم انقلاب اسلامي کرده است.
منبع:ايرنا.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 6 + 7

  آخرین اخبار
77کانون تخصصي خواهران در مساجد آذربايجان‌شرقي فعال است
آخرين زمان ثبت‌نام نمايندگان نامزدها در سامانه «داوطلب»/ اين مهلت تمديد نخواهد شد
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
  پربازدیدترین اخبار
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
تشکيل کميته ويژه براي اجراي پروژه استراتژيک جاده جلفا- کلاله
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
77کانون تخصصي خواهران در مساجد آذربايجان‌شرقي فعال است
آخرين زمان ثبت‌نام نمايندگان نامزدها در سامانه «داوطلب»/ اين مهلت تمديد نخواهد شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.