1393/12/22 - 06 : 07
کد خبر: 2402
يادداشت
سال 93 براي تراکتورسازان چگونه گذشت؟!
احرارنيوز:در آستانه سال جديد شمسي، نگاهي به عملکرد تراکتورسازي تبريز در سال 93 مي اندازيم.

، تيم فوتبال تراکتورسازي تبريز، سال 1393 را با شکست آغاز کرد و در اولين بازي خود در اين سال، روز هفتم فروردين با نتيجه دو بر يک، مقابل فولاد خوزستان در هفته بيست و هشتم ليگ برتر شکست خورد تا اميدهايش براي کسب عنوان قهرماني ليگ برتر بر باد رود.

شاگردان توني اوليويرا که سال 92 را با قهرماني شيرين در رقابت هاي جام حذفي به پايان رسانده بودند و پس از سال ها، جام قهرماني را از کرمان به تبريز آورده بودند، اميد زيادي به سال 93 و اتفاقات پيش رو داشتند.

تراکتورسازي پس از شکست هفته بيست و هشتم، دو برد ارزشمند را مقابل استقلال هاي خوزستان و تهران به ثبت رساند تا ليگ برتر فصل گذشته را با قرار گرفتن در رده ششم جدول به پايان برساند.

اين تيم که سهميه حضور در ليگ قهرمانان آسيا را با قهرماني در جام حذفي به دست آورده بود، با 45 امتياز پس از تيم هاي فولاد، پرسپوليس، نفت، سپاهان و استقلال در جايگاه ششم ايستاد تا بار ديگر در کسب عنوان قهرماني ليگ برتر ناکام بماند.

تراکتورسازان بازي هاي دور برگشت ليگ قهرمانان آسيا را نيز در آغاز سال 93 پيگيري کردند و با يک تساوي خانگي مقابل العين و دو شکست مقابل الاتحاد و لخويا، از صعود به مرحله بعدي اين رقابت ها باز ماندند و با قرار گيري در قعر جدول گروه C، از مسابقات ليگ قهرمانان آسيا وداع کردند.

با پايان فصل 93-92 ليگ برتر، قصه تکراري برکنار شدن توني اوليويرا و بي سرمربي ماندن تراکتور در مقطع حساس يارگيري آغاز فصل، تکرار شد و تراکتورسازان مدت زيادي در پي انتخاب سکان دار هدايت تيم ماندند.

در اين بين، بازيکنان بزرگي که فصل قبل در تراکتورسازي توپ مي زدند، راه جدايي از اين تيم را انتخاب کردند و همگان، تراکتور فصل جديد را تيمي بحران زده عنوان کردند.

پس از بلاتکليفي طولاني مدت نيمکت باشگاه تراکتورسازي، بالاخره سرمربي جديد اين تيم انتخاب شد و مربي جوان و بومي تبريز، هدايت سرخپوشان را برعهده گرفت.

رسول خطيبي که پيش از اين نتايج خوبي با گسترش فولاد گرفته بود و در ميانه هاي فصل، پس از درگيري با بحران "نبردن" از هدايت اين تيم کنار گذاشته شده بود، اين بار سکان دار هدايت تيمي شد که ديگر خبري از بازيکنان بزرگ و نامدار فصل گذشته نبود و بايد با اندک بازيکنان باقي مانده، در سه جبهه ليگ برتر، جام حذفي و ليگ قهرمانان آسيا مي جنگيد.

رسول خطيبي در آغاز راهش در تراکتورسازي، اقدام به جذب بازيکنان جوان و بومي کرد که در گسترش فولاد تبريز، شاگردان خودش بودند و هر چند که در ابتداي کار، جذب بازيکنان جوان و کم تجربه و جايگزيني آن ها با ستاره هاي نامي فصل گذشته، هواداران را دچار نگراني کرد و حتي هجمه انتقادات را عليه اين مربي جوان در پي داشت، اما نتايج درخشان تراکتور در آغاز فصل جديد ليگ برتر، همه را حيرت زده کرد و منتقدان خطيبي را به سکوت وا داشت.

تراکتورسازي با رسول خطيبي موفق شد نيم فصل اول ليگ برتر را با قهرماني به پايان برساند و نويد روزهاي خوش را به پرشورها بدهد، اما با آغاز نيم فصل دوم مسابقات و چند نتيجه دور از انتظار ابتداي فصل و حتي حذف از مرحله يک چهارم نهايي جام حذفي با شکست مقابل پديده، ورق را براي اين تيم برگرداند و تيمي که در شرايط آرماني قرار داشت، به يکباره دچار بحران شد و در هياهوي اين اتفاقات، استعفاي ناگهاني جمشيد نظمي از مديريت باشگاه، تراکتورسازي را بيش از پيش دچار مشکل کرد.

در پي همين اتفاقات و البته اختلافات کادر فني با بعضي از اعضاي هيئت مديره باشگاه، رسول خطيبي از هدايت تراکتورسازي کنار گذاشته شد تا هواداران در شوک اين برکناري باشند و تراکتور بي مدير، بي سرمربي هم بشود.

در اين مدت که عباسي به عنوان سرپرست موقت، اداره امور تراکتورسازي را بر عهده داشت، بار ديگر طبق رسم هر ساله تراکتور، نام توني اوليويرا در تبريز پيچيد و براي سومين بار اين مربي پرتغالي در آستانه حضور در تبريز قرار گرفت و در اين بين، عباسي به عنوان مديرعامل جديد تراکتورسازي انتخاب شد. اما بالاخره شايعات بوي واقعيت گرفت و توني اوليويرا براي مذاکره و توافقات نهايي به ايران آمد تا بار ديگر سرمربي پرشورها شود و اينگونه هم شد و توني اوليويرا در بازگشت دوباره خود به تبريز، سه برد ارزشمند را در رقابت هاي ليگ برتر کسب کرد و خود را به يک قدمي صدر جدول رساند.

حضور تراکتورسازان در رقابت هاي فصل جديد نيز با هدايت مرد سيبيلوي پرتغالي آغاز شد و در دو بازي ابتدايي اين تيم در نسف و تبريز، يک باخت و يک برد نصيب تراکتوري ها شد تا سال 93، با پيروزي هاي دلچسب شاگردان اوليويرا در ليگ برتر و ليگ قهرمانان آسيا رو به پايان باشد و همچون سال 92، هواداران پرشور تراکتورسازي با اميد زيادي وارد سال جديد شوند.

اکنون در آستانه سال 1394 شمسي، تراکتورسازي تنها يک بازي حساس ديگر در سال 93 پيش رو دارد و روز بيست و هفتم اسفند، در عربستان به سر خواهد برد و مقابل الاهلي اين کشور قرار مي گيرد تا دور رفت مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا به پايان برسد.

تراکتورسازي در آغاز سال 94، هفت بازي حساس در ليگ برتر و سه بازي دشوار در ليگ قهرمانان آسيا پيش رو دارد و با نتايج درخشان اخير اين تيم، هواداران اميد زيادي به موفقيت تيمشان در آغاز سال نو دارند.

يادداشت از فرشيد رئوفي

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 5 + 4

  آخرین اخبار
خطوط توليد تراکتورهاي ايراني در خارج از کشور به چهار خط افزايش مي يابد
77کانون تخصصي خواهران در مساجد آذربايجان‌شرقي فعال است
آخرين زمان ثبت‌نام نمايندگان نامزدها در سامانه «داوطلب»/ اين مهلت تمديد نخواهد شد
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
  پربازدیدترین اخبار
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
تشکيل کميته ويژه براي اجراي پروژه استراتژيک جاده جلفا- کلاله
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
77کانون تخصصي خواهران در مساجد آذربايجان‌شرقي فعال است
خطوط توليد تراکتورهاي ايراني در خارج از کشور به چهار خط افزايش مي يابد
آخرين زمان ثبت‌نام نمايندگان نامزدها در سامانه «داوطلب»/ اين مهلت تمديد نخواهد شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.