1393/12/19 - 14 : 43
کد خبر: 2374
با پايان شمارش آرا
اتاق بازرگاني تبريز منتخبان خود را شناخت + اسامي
احرارنيوز:نتايج انتخابات اتاق بازرگاني تبريز مشخص شد.
رئيس انجمن هيئت نظارت بر انتخابات اتاق بازرگاني تبريز در گفتوگو با خبرنگار فارس در تبريز گفت: انتخاب اعضاي هيئت اتاق بازرگاني تبريز ساعت 18 امروز و بدون تمديد اين رقابت به پايان رسيد و اتاق بازرگاني تبريز هيئت خود را براي 4 سال آينده شناخت.
حسين نجاتي نتايج را چنين اعلام کرد:
* در بخش بازرگاني
مسعود بنابيان با 207 راي
قاسم خليلنژادقويدل با 191 راي،
صونيا انديش با 176 راي
اسماعيل چمني با 170 راي
رضا کامل با 159 رأي
* بخش صنعت
يونس ژائله با 345 راي
رسول بيوک با 266 راي
علي نجاتي با 171 راي
پرويز بيوک با 162 راي
سيد باقر شريفزاده با 153 راي
* بخش معدن
صمد حسنزاده با 256 راي
جمشيد برزگر با 252 راي
* بخش کشاورزي
ابوالفتح ابراهيمي با 214 راي،
عليرضا پورآقابالا با 187 راي
پرويز کليني با 166 راي
به گفته رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت 561 نفر در اين انتخابات آراء خود را در صندوق انداختند.
، در اين دوره از انتخابات بعداز کش و قوسهاي فراوان و بنا به اعلام سايت اتاق بازرگاني ايران 62 نفر به عنوان کانديداي اتاق بازرگاني تبريز حضور دارند که خود را در معرض انتخاب 986 نفر از فعالان اقتصادي آذربايجانشرقي قرار دادهاند که واجد شرايط راي دادن بودند.
از مجموع کانديداهاي اين انتخابات 25 نفر در بخش بازرگاني، 21 نفر بخش صنعت، 12 نفر بخش کشاورزي و 4 نفر در بخش معدن ثبت نام کردهاند که در نهايت 15 نفر به عنوان هيئت نمايندگان تبريز انتخاب ميشوند که از تعداد ياد شده 5 نفر از بخش بازرگاني، 5 نفر از بخش صنعت، 3 نفر از بخش کشاورزي و 2 نفر نيز از بخش معدن انتخاب شده و به مدت 4 سال سکاندار اتاق بازرگاني تبريز شدند.
اتاقهاي بازرگاني به منظور کمک به فراهم آوردن موجبات رشد و توسعه اقتصاد کشور تشکيل شده و از طريق وظايفي همچون ايجاد هماهنگي و همکاري بين بازرگانان و صاحبان صنايع و معادن و کشاورزي در اجراي قوانين مربوطه و مقررات جاري کشور، ارائه نظر مشورتي در مورد مسائل اقتصادي کشور اعم از بازرگاني، صنعتي و معدني و مانند آن به قواي سه گانه، ارتباط با اتاق ساير کشورها و تشکيل اتاقهاي مشترک، تلاش براي شناسايي بازار کالاهاي صادراتي ايران در خارج از کشور، تشويق و ترغيب سرمايهگذاري داخلي در امور توليدي بالاخص توليد کالاهاي صادراتي که داراي مزيت نسبي باشند، تلاش براي بررسي و حکميت در مورد مسائل بازرگاني داخلي و خارجي اعضا و ساير متقاضيان از طريق تشکيل مرکز داوري اتاق ايران، ايجاد و اداره مرکز آمار و اطلاعات اقتصادي به منظور انجام وظايف و فعاليتهاي اتاق، تشکيل اتحاديههاي صادراتي و وارداتي و سنديکاهاي توليدي در زمينه فعاليتهاي بازرگاني، صنعتي، معدني و خدماتي طبق مقررات مربوط، دائر کردن دورههاي کاربردي در رشتههاي مختلف بازرگاني، صنعتي، معدني و خدماتي متناسب با احتياجات کشور، تهيه، صدور، تفريغ و تاييد اسنادي که طبق مقررات بينالمللي به عهده اتاق ايران است با هماهنگي وزارت بازرگاني، تشکيل اتاقهاي مشترک با کشورهاي دوست با هماهنگي وزارت بازرگاني و امور خارجه و ... که برايش تعريف شده تلاش ميکند حال و هواي اين عرصهها را رونق بخشند.
تاريخچه اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي تبريز امروز و خانه تجارت ديروز نشان ميدهد که تبريز در زمره مراکز عمده داد و ستاد و حساسترين نقطه تجاري ايران و آسيا از لحاظ انجام مبادلات و معاملات بازرگاني قلمداد و راه ارتباطي ايران به اروپا و روسيه و عثماني را برعهده داشته به خصوص مستقر شدن وليعهد دوران قاجاريه و بالاخص عباس ميرزا نائب السلطنه در تبريز يک رونق خاصي از لحاظ داد و ستد به اين شهر داده بود و صادرات و واردات کالا به اروپا و بالعکس تبادلات و معاملاتي قابل توجهي را به شهر تبريز ارزاني داشته و اين شهر را به يک مرکز فعاليت اقتصادي و تجارتي در آورد به حدي که نمايندگان تجاري کشورهاي اروپايي در شهر تبريز دفتر تجارتي به نام «قانطور» آن زمان تأسيس کردند.
در پي اين قبيل تفکرات تجاري ضرورت ايجاد دفاتر لمس و در نتيجه تجار خوشنام و معروف آن زمان اين فکر را تقويت و مسئله را براي تحقق پيگيري ميکنند و اين امر باعث ميشود که در انديشه ايجاد يک مرکز قابل توجه اقتصادي و بازرگاني براي خود باشند و خوشبختانه مقدمه تأسيس اتاق بازرگاني امروز و خانه تجارت آن روز را فراهم ميآيد تا اينکه درسال 1289 اتاق تجارت رسما در تبريز به عنوان اولين اتاق بازرگاني آغاز به کار نموده و از تاريخ مذکور به بعد تاريخچه اتاق بازرگاني و صنايع و معادن تبريز امروز و خانه تجارت رسما در دل تاريخ ثبت ميشود و تا به امروز نيز به عنوان اولين اتاق بازرگاني ايران به کار خود ادامه داده است.
کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید: