1393/12/17 - 11 : 31
کد خبر: 2361
بازار داغ انتخابات اتاق بازرگاني تبريز/تلاش همه جانبه کانديداها
احرارنيوز:در حالي تنها يک روز به برگزاري هشتمين انتخابات اتاق بازرگاني تبريز باقي مانده که فعاليت کانديداها براي پيشتازي در آن به شکلي بي سابقه و حساس جريان دارد.

به گزارش احرارنيوز به نقل از مهر، هشتمين دوره انتخابات اتاق بازرگاني، صنايع و معادن و کشاورزي تبريز در حالي فردا ?? اسفند برگزار خواهد شد که رقابت دراين دوره از انتخابات با دوره هاي پيشين قابل مقايسه نيست و شور انتخاباتي از تيترها و روزنامه ها پا فراتر گذاشته و به ضيافت هاي چند هزار نفري و تشکيل ائتلاف ها کشيده شده است.

شکل گيري ائتلاف هاي گوناگون براي اولين بار براي انتخاب اتاق بازرگاني تبريز

در انتخابات هشتم اتاق بازرگاني تبريز ائتلاف هايي همچون ????، ائتلاف حافظان اتاق يکصد ساله، فرماندهان و فاتحان، ائتلاف بزرگ فعالين اقتصادي آذربايجان شرقي، تشکل ها و  چندين و چند ائتلاف ديگر شکل گرفته اند و با دعوت از اعضاي اتاق و اصحاب رسانه به جلسات شام و متينگ ها حال و هواي پرشور انتخابي به اين دوره بخشيده اند که تاکنون بي سابقه بوده است و ثبت نام ?? نفر و انصراف ?? نفر در يک روز مانده به انتخابات، خود نشان از حساسيت اين دوره دارد، دوره اي که با حواشي گاه خاصي چون تلاش برخي چهره هاي خاص براي حضور در اين عرصه نيز همراه بوده و بر نقاط تمايز اين دوره بيش از پيش افزوده است.

 

انتخاباتي پرشورتر از دوره هاي قبل در تبريز

يونس ژائله، کانديداي دوره هشتم انتخابات اتاق بازرگاني گفت: حساسيت به وجود آمده براي تغيير اساسي در بدنه اتاق بازرگاني است که تبديل به مجموعه اي با کارآيي کم شده بود و اين در حالي است که بدنه و حاکميت نيز به اين نتيجه رسيده است که بخش خصوصي بايد نقش فعالتري در توليد و اقتصاد کشور  ايفا کند و بزرگ ترين بخش و اهرم فراگير اين روند نيز بايد اتاق بازرگاني باشد.

ژائله افزود: اتاق بازرگاني طي سال هاي گذشته با توجه به تحولات سياسي و اقتصادي منطقه نتوانست حرکت قابل قبولي انجام دهد در حالي که اين کلانشهر در گذشته خود عظمت دارد و بايد به جايگاه اصلي خود برگردد.

محسن صدقي نسب يکي ديگر از کانديداهاي دوره هشتم اتاق بازرگاني تبريز، در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تاييد پرشور بودن اين دوره از انتخابات گفت:  واگذاري بعضي از اختيارات به اتاق بازرگاني باعث شده تا در کل کشور اين دوره از انتخابات متفاوت از دوره هاي پيشين برگزار شود.

وي افزود: دولت مي خواهد تا اتاق به عنوان پارلمان بخش فعالان اقتصادي ايفاي نقش کند که اين نگاه به نوبه خود مثبت است.

صمد حسن زاده يکي ديگر از کانديداهاي انتخابات اتاق بازرگاني و يکي از اعضاي اين اتاق نيز در گفتگو با خبرنگار مهر با بيان پر رنگتر شدن نقش اتاق بازرگاني تبريز در آينده گفت: اتاق بازرگاني مي تواند بر روند پويايي اقتصاد ايران و آذربايجان تاثير بگذارد.

وي که جزو يکي از ائتلافهاي انتخاباتي است، افزود: فعالان اقتصادي انتظار مشاوره و کمک دارند چون وقتي آنها به کشورهاي همسايه مثل ترکيه سفر مي کنند و پيشرفت آنها را مي بينند ناراحت مي شوند و افسوس مي خورند و مي خواهند اين تغييرات و پيشرفت ها در موطن آنها نيز نمود يابد.

مشکل عمده اتاق بازرگاني تبريز در ادوار گذشته

محمدي يکي از فعالين اقتصادي تبريز نيز نبود دوره هاي آموزشي مناسب و کافي را از مشکلات اتاق بازرگاني تبريز برشمرده و افزود: نبود مترجم و کارشناس در اتاق يکي از دغدغه هاي ديگر اتاق بازرگاني تبريز است.

سيد وحيد پيمان يکي از کانديداهاي اين دوره از انتخابات نيز  گفت: اتاق هاي بازرگاني ما به صورت سنتي اداره مي شوند که مدل استوانه اي بهترين الگو براي اداره چنين اتاق هايي است.

کانديداي بخش صنعت اتاق بازرگاني تبريز؛ خود محوري و خود مداري را از آفت هاي اتاق هاي بازرگاني کشور برشمرده و افزود: بايد شخص محوري را کنار بگذاريم و برنامه و توسعه محور باشيم.

فريدون جعفري نيز با اشاره به روند مذاکرات اتمي ايران با کشورهاي سلطه طلب و احتمال عبور قريب الوقوع از تحريم هاي ناعادلانه اقتصادي ايران تصريح کرد: با توجه به اين موضوع اتاق ها بايد نقش موثرتري در بازسازي و گسترش مجدد روابط اقتصادي بين المللي داشته باشند.

وي در ادامه به مهر گفت: با توجه به موقعيت استان ما و هم جواري با چندين کشور، اتاق تبريز بايد در موقعيتي باشد که با خلاقيت و ابتکار عمل اعضاء و مديريت خود، نه تنها به رونق توليد و روان سازي تجارت فرامرزي کمک کند، بلکه ياري کننده مديريت کلان استان و کشور در بهبود توسعه همکاري هاي بين المللي و به خصوص روابط تجاري با کشورهاي همسايه باشد.

اين کانديداي اتاق بازرگاني افزود: يکي از راهکارهاي ارتقاء کارآمدي اتاق، بهره گيري از کارشناسان و مشاوران و مديران توانمند بر مبناي شايستگي و تخصص و پرهيز از رابطه گرايي است که متاسفانه در سال هاي گذشته اتاق تبريز نتوانسته از اين رويه براي چابک سازي فعاليت هاي خود استفاده کند و ائتلاف هايي چون «حافظان اتاق يک صد ساله» مصمم است براي توانمندسازي و فعال کردن بيش از پيش اتاق از کارشناسان و مشاوران شايسته استان به طور بهينه بهره بگيرد.

جايگاه اتاق بازرگاني در قانون يک تشکل مردمي است

رئيس شوراي اسلامي شهر تبريز نيز  با اشاره به جايگاه اتاق بازرگاني تاکيد کرد: اتاق بازرگاني يک تشکل بشدت تاثير گذار مردمي است و هماهنگي بين بازرگانان، صنايع و فعالان اقتصادي، ارتباط با سه قوه اجرايي کشور و حمايت از توليد داخلي از اهم وظايف آن است.

شهرام دبيري در ادامه به شيوه رقابت در عصر حاضر نيز اشاره کرد و افزود: فعالان اقتصادي امروز به دنبال تحول هستند و دنياي آزاد، دنياي رقابت و کيفيت بالا است و بايد کيفيت ارتقاء يابد تا صادرات بيشتر شود.

وي در پايان با اشاره به افت جايگاه اقتصادي ايران در سال هاي اخير تصريح کرد: اتاق بازرگاني بايد مشاوره لازم را به تجار و بازرگانان بدهد و زمينه را براي رشد و توسعه فراهم کند تا شاهد ارتقاء و جبران جايگاه از دست رفته اقتصادي تبريز باشيم.

به هر ترتيب ?? اسفند تنها به عنوان روزي براي انتخابات اتاق هاي بازرگاني کشور تعيين شده و در ظاهر امر شايد تنها نقطه تمايز اين روز براي اين قشر در سراسر کشور نيز همين باشد اما انتخابات اتاق بازرگاني تبريز بدون شک يکي از حساس ترين و يا حتي چالش برانگيزترين روزهاي تاريخ يکصد و چند ساله خود را به عنوان نخستين اتاق بازرگاني ايران تجربه خواهد کرد چرا که طي روند انتخابات اين اتاق در روزهاي گذشته بدون حاشيه نيز نبوده و برخي تلاش ها براي حضور برخي چهره ها در آن به هر نحو، بر حساسيت آن افزوده و در واپسين روزها و شب هاي مانده به روز سرنوشت کرسي هاي مديريت اين اتاق نيز با  انبوه دعوت ها، پيامک ها، کارت پستال ها و حتي گاه اوقات ضيافت هاي شبانه کانديداها براي پيشتازي در آن شکل جدي تري به خود گرفته است.

-------------------------------

گزارش از: اسد بابايي

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 7 + 8

  آخرین اخبار
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
تشکيل کميته ويژه براي اجراي پروژه استراتژيک جاده جلفا- کلاله
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.