1393/12/15 - 08 : 38
کد خبر: 2343
درخشش آماري شاگردان «توني» مقابل شاگردان درخشان
احرارنيوز:شاگردان توني اوليويرا در مقابل شاگردان درخشان از نظر آماري برتري نسبي دارند و در بيشتر ديدارها به برتري دست يافتند.

به گزارش احرارنيوز به نقل از تسنيم، اين دو تيم تاکنون 13 بار در ليگ برتر به مصاف يکديگر رفته‌اند که تراکتورسازي 7 بار و پرسپوليس 5 بار به پيروزي رسيده‌اند و يک ديدار به‌تساوي انجاميده است.

ليگ برتر ايران 80-81

نخستين مصاف دو تيم در رقابت‌هاي ليگ برتر يکشنبه 27 آبان 1380 در تبريز رقم خورد. تراکتور که در اين سال آخرين سال حضور خود را در ليگ برتر پشت سر مي‌گذاشت در تبريز با يک گل مغلوب پرسپوليس شد.

در ديدار برگشت نيز دو تيم در ورزشگاه آزادي مقابل هم صف‌آرايي کردند. سه‌شنبه 21 اسفند 1380 تيم ميزبان موفق شد با نتيجه دو بر يک ميهمان خود را با شکست بدرقه کند تا تراکتورسازان بعد از يک‌فصل نتايج ضعيف با رقابت‌هاي ليگ برتر خداحافظي کنند.

اين دو شکست در حالي رخ داد که تراکتورسازي در نيم‌فصل نخست اين رقابت‌ها مقابل تيم‌هاي سپاهان اصفهان، پاس تهران، استقلال رشت، پيکان تهران، سايپا، فجر سپاسي شيراز به‌تساوي بدون گل دست‌يافته و از تيم‌هاي پرسپوليس، استقلال تهران، ذوب‌آهن اصفهان، ابومسلم مشهد، ملوان بندر انزلي، برق شيراز و فولاد خوزستان شکست خورد.

ليگ برتر ايران 88-89
تراکتور بعد از 8 سال دوري از ليگ برتر توانست با هدايت فراز کمالوند سرمربي جوان خود به ليگ برتر بازگردد. دوشنبه 4 آبان 88 دو تيم تراکتورسازي و پرسپوليس بار ديگر به مصاف يکديگر رفتند.

در اين ديدار با قضاوت هدايت ممبيني و با حضور 60 هزار هوادار در ورزشگاه آزادي تهران برگزار شد.

در اين ديدار مجتبي زارع در دقيقه 60 بازي دروازه سفيد پوشان ميهمان را باز کرد و هوار ملأ محمد در دقيقه 86 تير خلاص ميزبان را به ثمر رساند.

فرهاد خيرخواه در دقيقه 93 توانست يکي از گل‌ها را جبران کند تا بازي با نتيجه دو بر يک به پايان برسد. مصطفي اکرامي و امير محبي از تراکتور و وسلي برازيليا، مجتبي زارع و هوار ملأ محمد از پرسپوليس در اين ديدار با کارت زرد داور جريمه شدند.

جمعه 27 فروردين سال 89 دو تيم در تبريز مقابل يکديگر صف‌آرايي کردند. اين ديدار با قضاوت سعيد مظفري زاده در ورزشگاه مملو از هوادار يادگار امام تبريز برگزار شد.

شاگردان فراز کمالوند در اين بازي توانستند با حمايت هواداران توپ و ميدان را در دست بگيرند و در دقيقه 38 توسط فرهاد خيرخواه گل نخست اين ديدار را وارد دروازه حريف کنند تا نيمه نخست به سود تيم ميزبان پايان پذيرد.

ولي در نيمه دوم اين ديدار پرسپوليس براي جبران نتيجه وارد ميدان شد در دقيقه 56 توسط هادي نوروزي گل تساوي را به ثمر رساند. در اين ديدار فرهاد خيرخواه و کرار جاسم محمد از تراکتور و حسين بادامکي از پرسپوليس کارت زرد دريافت کردند.

ليگ برتر ايران 89-90

سه‌شنبه 05 مرداد 89 دو تيم اين بار در ورزشگاه آزادي گام به ميدان گذاشتند. اين ديدار که آغازگر اختلاف علي دايي با هواداران تراکتور بود حواشي زيادي در پي داشت. شاگردان علي دايي توانستند با تک‌گل غلامرضا رضايي در دقيقه 46 بازي از سد رقيب خود بگذرند و پيروز اين مصاف حساس باشند.

غلامرضا رضايي، کريم باقري و جلال اکبري اخطاري‌هاي پرسپوليس در اين ديدار بودند و عرفان اولروم نيز از تراکتور کارت زرد دريافت کرد.

در ديدار برگشت همين فصل پنجشنبه 18 آذر تراکتور نخستين پيروزي خود را در ليگ برتر مقابل تيم دايي کسب کرد. در اين مصاف کرار جاسم محمد بازيکن پرحاشيه تراکتور در دقيقه 27 و از روي نقطه پنالتي دروازه سرخ پوشان را از هم گشود.

در نيمه دوم بازيکنان پرسپوليس بارها روي اين بازيکن تکنيکي مرتکب خطا شدند که سبب عصبانيت اين بازيکن شد.

بازيکن عراقي تراکتور که از کوره دررفته بود با بازيکنان پرسپوليس درگير شد و با کارت قرمز داور از زمين مسابقه اخراج شد. مجتبي شيري، مازيار زارع، حسين بادامکي و اميرحسين فشنگچي از تيم ميهمان در اين ديدار کارت زرد دريافت کردند.

ليگ برتر ايران 90-91

ديدارهاي تراکتور و پرسپوليس در فصل 90-91 ليگ برتر براي سرخ پوشان ديار آذربايجان خاطره‌انگيز و رؤيايي بود. 11 ذر ماه و در يک روز تعطيل آخر هفته دو تيم در ورزشگاه آزادي مقابل يکديگر صف‌آرايي کردند.

در اين ديدار شاگردان امير قلعه نوعي در دقيقه 49 قفل دروازه ميزبان را از هم گشودند تا نيمي از ورزشگاه غرق در شادي شود. پس‌ازاين گل حملات دامنه‌دار ميزبان نتيجه‌اي در پي نداشت تا تراکتورسازان سه امتياز خارج از خانه اين ديدار را نصيب خود کنند.

سياوش اکبرپور در نخستين دقيقه اين ديدار به دليل تکل خطرناک خود از محمود رفيعي کارت زرد دريافت کرد و محمد نوري، مهرداد اولادي، غلامرضا رضايي و عليرضا نور محمدي اخطاري‌هاي ميزبان بودند.

پنجشنبه 7 ارديبهشت در ديدار برگشت از ساعت 16 و 30 فوتبال دوستان هوادار تراکتور روز به يادماندني تجربه کردند. هر چند نيمه نخست اين ديدار چنگي به دل نزد و گلي از دروازه تيم‌ها رد و بدل نشد ولي نيمه دوم شور و هيجان کافي داشت تا بازي نيمه اول اين ديدار را جبران کند.

هواداران تراکتور که به شدت منتظر به ثمر رسيدن گل تيم خود بودند در حال تشويق تيم خود بودند که فلاويو امانوئل لوپز پيکاسو در دقيقه 50 نخستين گل تيمش را وارد دروازه پرسپوليس کرد. در ادامه فرزاد حاتمي موفق شد در دقيقه 57 دومين گل سرخ‌پوشان را وارد دروازه پرسپوليس کند.

اما اين پايان کار نبود و فلاويو لوپز بار ديگر در دقيقه 63 سومين گل تيمش و دومين گل خود را وارد دروازه حريف کرد و بلافاصله دو دقيقه پس از آن محمد ابراهيمي تير خلاص را بر قلب پرسپوليس زد تا اين تيم در تبريز 4 تايي شود و 4 خاطره ساز در تبريز به يادگار بماند. البته عليرضا نورمحمدي در دقيقه 79 يکي از گل‌هاي خورده را جبران کرد تا شاهد شعار «عيبي يوخ» هواداران تراکتور باشيم.

احسان حاج صفي از تراکتور و اميرحسين فشنگچي، آمون زايد و مهدي مهدوي کيا اخطاري‌هاي اين ديدار پر گل بودند.

ليگ برتر ايران 91-92

پيروزي 4 بر 1 تراکتور مقابل پرسپوليس پايان روزهاي خوش اين تيم مقابل  پوشان پايتخت نبود. دوشنبه 13 آذر سال گذشته دو تيم در ورزشگاه آزادي تهران به مصاف يکديگر رفتند و اين ديدار با پيروزي يک بر صفر تيم ميهمان به پايان رسيد.

شاگردان توني اوليويرا توانستند در ورزشگاه آزادي با ارائه يک ديدار منطقي ميزبان خود را با شکست رو به رو کنند.

در ديدار برگشت همين فصل تراکتور در حالي به مصاف پرسپوليس مي‌رفت که سرمربي خود را اخراج شده مي‌ديد.20 ارديبهشت تراکتور در روزهاي بحراني خود به مصاف پرسپوليس رفت ولي باز هم سرخ پوشان پايتخت را با شکست بدرقه کرد.

تراکتور با هدايت حسن آذرنيا توانست نتيجه اي مشابه پيروزي فصل قبل را رقم بزند با اين تفاوت که اين بار يک گل کمتر به ثمر رساند.

در اين ديدار تيم ميزبان با نتيجه سه بر يک ميهمان خود را با شکست بدرقه کرد تا چهارمين شکست پياپي سرخ پوشان پايتخت مقابل نماينده فوتبال آذربايجان رقم بخورد و عدد 4 در ميان هواداران تراکتور فراموش نشدني بماند.

ليگ برتر ايران 92-93

چهارشنبه 2 مرداد سال 92 تراکتور در نخستين ديدار نيم فصل اول در حالي به مصاف پرسپوليس مي‌رفت که هيچ يک از دو تيم آماده اين مصاف حساس نبودند. هر دو تيم از بدن‌سازي نيم فصل خارج شده بودند و خود را براي شروع ليگ آماده مي‌کردند.

شاگردان جلالي با برگزاري چند ديدار دوستانه سبک گام به اين مصاف گذاشته بودند و شاگردان دايي نيز هنوز به آمادگي کامل نرسيده بودند.

از سوي ديگر اين ديدار حساسيت‌هاي زيادي به دليل حضور برخي بازيکنان در تيم‌هاي مقابل داشت. حضور کريمي، کاظميان، نصرتي و احمدزاده در مقابل پرسپوليس و حضور دهنوي، صادقيان، پولادي و سيد صالحي مقابل تراکتور حساسيت‌ها را فراتر برده بود.

استقبال بي نظير هواداران دو تيم از اين مسابقه در ابتدا سبب شد تا محسن قهرماني به مدت 5 دقيقه ديرتر از زمان مورد نظر سوت بازي را به صدا درآورد.

سفيد پوشان تراکتور سازي از همان دقايق اوليه نبض کامل توپ و ميدان را در تسلط خود درآورند.

اما در آخرين دقايق نيمه نخست محسن قهرماني در يک اقدام تعجب برانگيز يک ضربه پنالتي به نفع پرسپوليس اعلام کرد ولي اين پنالتي با واکنش خوب حامد لک مهار شد.

در نيمه دوم اخراج کاپيتان تراکتورسازان توسط قهرماني در کنار چندين سوت مشکوک ديگر باعث شد تا تراکتورسازان تا ماه‌ها بعد از اين بازي معتقد باشند داور در اين ديدار به سمت پرسپوليس «غش» کرد. اصطلاحي که بعدها توسط علي دايي در فوتبال ايران باب شد.

لازم به ذکر است سيد مهدي سيد صالحي در دقايق پاياني اين ديدار دروازه تيم سابق خود را گشود و سبب پيروزي يک بر صفر سرخ پوشان تهراني شد.

8 آذر 1392 در ديدار برگشت تيم‌هاي فوتبال تراکتورسازي و پرسپوليس تهران در آغاز نيم فصل دوم ليگ برتر فوتبال از هفته شانزدهم در ورزشگاه يادگار امام تبريز از ساعت 15 به مصاف يکديگر رفتند که در پايان تيم تراکتورسازي با تک گل کريم انصاري فرد توانست سه امتياز بازي را نصيب خود کرده و بالاتر از پرسپوليس در صدر جدول ليگ برتر قرار بگيرد.

در اين ديدار کريم انصاري فرد، فرشاد احمدزاده و مهدي کياني از تراکتورسازي کارت زرد گرفتند حميدرضا علي عسگر تنها بازيکن پرسپوليس بود که با کارت زرد داور جريمه شد.

ليگ برتر ايران 94-93

در ديدار رفت اين ديدار در ادامه ديدارهاي هفته هفتم ليگ برتر فوتبال پرسپوليس از ساعت 17:50 در حضور 40 هزار تماشاگر ورزشگاه آزادي به مصاف تراکتورسازي رفت و بازي را 3 بر يک به ميهمانش واگذار کرد.

دو تيم در نيمه اول بازي نمايشي محتاطانه داشتند و توپ بيشتر در ميانه ميدان قرار داشت. درحالي‌که اين نيمه بدون موقعيت جدي رو به پايان بود و اخطار محسن شفيعي تنها اتفاق مهم بازي تا دقيقه 38 بود، ارسال اوت دستي حسين ماهيني بر روي سر محسن بنگر نشست تا اين بازيکن گل نخست پرسپوليس را وارد دروازه تراکتورسازي و حامد لک کند و اين نيمه با برتري يک بر صفر پرسپوليس به پايان برسد.

نيمه دوم با حضور مي‌رهاني هاشمي بجاي احمد آل نعمه در ترکيب تراکتورسازي آغاز شد و درحالي‌که محسن دلير دقيقه 48 در مصاف تک‌به‌تک با سوشا مکاني توپ را از دست داد در ادامه توپ و ميدان در اختيار پرسپوليس قرار گرفت. دقيقه 50 ضربه سر عباس زاده را لک به‌زحمت دفع کرد و توپ برگشتي را رضا حقيقي از مقابل دروازه بيرون زد.

دقيقه 64 اميد عاليشاه در يک‌قدمي دروازه توپ را با ضربه سر به آغوش حامد لک فرستاد. دقيقه 66 مهدي کياني دومين بازيکن تراکتورسازي بود که کارت زرد گرفت.

دقيقه 67 و لحظاتي بعدازآنکه افشين اسماعيل‌زاده جايگزين محمد نوري شد، طارمي در مقابل دروازه توپ را در شرايطي نامتعادل به لک سپرد. دقيقه 69 ارسال فرشاد احمدزاده با ضربه سر بنگر به تير دروازه برخورد کرد و در ادامه با برخورد به سوشا مکاني وارد دروازه شد تا بازي به‌تساوي کشيده شود. مکاني پيش‌ازاين و در مسابقه پرسپوليس برابر نفت نيز با يک گل به خودي دو امتياز از سرخ‌پوشان گرفته بود.

دقيقه 81 در ادامه موج حملات پرسپوليس پاس احمد نوراللهي در محوطه جريمه به افشين اسماعيل‌زاده رسيد که شوت او به تير دروازه برخورد کرد. دقيقه 85 درحالي‌که حملات پرسپوليس ادامه داشت، فرشاد احمدزاده با پاسي دقيق توپ را به ادينيو فرستاد تا او با ضربه‌اي دقيق گل دوم تراکتورسازي را به ثمر برساند.

دقيقه 2+90 سامان نريمان جهان گل سوم را وارد دروازه پرسپوليس کرد تا شاگردان علي دايي در خانه 3 بر يک مغلوب تراکتورسازي شوند و سومين شکستشان را در هفتمين بازي تجربه کنند.

با اين نتيجه پرسپوليس 8 امتيازي ماند و در رده نهم جدول ايستاد و تراکتورسازي با 16 امتياز در تعقيب استقلال و رده دوم جدول باقي ماند. اين اولين شکست خانگي پرسپوليس در ورزشگاه آزادي پس از 17 ماه بود.

گزارش از امير توپچي‌پور

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 3 + 5

  آخرین اخبار
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
تشکيل کميته ويژه براي اجراي پروژه استراتژيک جاده جلفا- کلاله
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.