1393/12/15 - 08 : 31
کد خبر: 2342
ساز زدن خانم‌ها با ادوات موسيقي در مقابل جوانان در دانشگاه‌ چه معنايي دارد/آذربايجان شرقي جاي اين لاابالي‌گري نيست
احرارنيوز:امام جمعه تبريز گفت: ساز زدن خانم‌ها با ادوات موسيقي در مقابل جوانان در دانشگاه‌ چه معنايي دارد.

 به گزارش احرارنيوز به نقل از فارس، آيت‌الله محسن مجتهدشبستري ظهر امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تبريز در مصلاي امام خميني(ره) اين شهر با اشاره به اعزام کاروان راهيان نور اظهار داشت: اعزام به مناطق جنگي يادآور حماسه‌ها و فداکاري‌هاي هشت سال دفاع مقدس است و برکات ويژه و فراواني دارد.

وي افزود: راهيان نور بحمدالله تبديل به يک سنت حسنه شده است و جزو سفرهاي معنوي و پربار است و براي جوانان عزيزي که آن زمان را درک نکرده‌اند بسيار مفيد و تأثيرگذار بوده و محل درس‌هاي فضيلت، ايثار، فداکاري و شجاعت است.

خطيب جمعه تبريز با بيان اينکه مسئولان به کاروان راهيان نور کمک کنند، خاطرنشان کرد: جوانان عزيز بايد بدانند که امنيت و آرامش حاکم در کشور مرهون ولايت مطلقه فقيه، خون شهدا و زحمات و فداکاري‌هاي انسان‌هاي انقلابي و مؤمن است.

نماينده ولي فقيه در آذربايجان‌شرقي از برنامه مبتذل در برخي دانشگاه‌ها اظهار تأسف کرد و عنوان داشت: ساز زدن خانم‌ها با ادوات موسيقي در مقابل جوانان در دانشگاه‌ها چه معنايي دارد.

وي با طرح اين سئوال که هدف از اين لاابالي‌گري چيست؟ متذکر شد: آيا رفتن به طرف لاابالي‌گري در جمهوري اسلامي به ويژه آذربايجان‌شرقي که به عنوان غيرت مذهبي مطرح است، صلاح است.

امام جمعه تبريز با انتقاد از کم‌توجهي مسئولان به اردوهاي راهيان نور، بيان کرد: مسئولان به جاي صرف بودجه براي نوازندگي خانم‌ها در دانشگاه‌ها، به اردوهاي راهيان نور توجه کنند.

آيت‌الله شبستري عنوان کرد: جوانان بدانند استقلال کشور مفت و مجاني به دست نيامده است و چه شخصيت‌هاي فداکاري از جان خود گذشتند تا انقلاب به ثمر رسيده و اقتدار امروز ما پس از 36 از انقلاب به برکت خون شهدا است.

عضو مجلس خبرگان رهبري در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به مذاکرات هسته‌اي ايران با گروه 1+5 متذکر شد: اگر مذاکرات به نتيجه برسد اشکالي ندارد و فتح‌الفتوحي نشده و موفقيت در مذاکرات سياسي است و اگر هم خداي ناکرده موفقيتي به دست نيامد از عظمت و عزت ملت ايران کاسته نشده است.

وي با اشاره به سفر نتانياهو نخست وزير دلقک رژيم صهيونيستي به آمريکا، يادآور شد: اين سفر به دعوت کنگره آمريکا بوده و کاخ سفيد از اين نخست وزير کودک‌کش دعوت نکرده و حتي در زمان سخنراني در کنگره 60 نماينده محل سخنراني را ترک کرده‌اند که مورد شکاف بين کنگره و کاخ سفيد را نمايان کرد.

آيت‌الله مجتهدشبستري ادامه داد: شايد اين شکاف در سياست آمريکا با رژيم صهيونيستي اثر نگذاشته و نمايشي است، اما آمريکا هم از کارهاي رژيم صهيونيستي به ستوه آمده است.

خطيب جمعه تبريز با بيان اينکه حرف‌‌هاي نخست وزير دلقک رژيم صهيونيستي مورد تمسخر رسانه‌هاي دنيا حتي غرب قرار گرفت، توضيح داد: نتانياهو در سخنان خود در کنگره آمريکا اعلام کرد با توافق 1+5 با ايران به شرط حمايت نکردن ايران از تروريست‌ها و تهديد نکردن اسرائيل موافق است.

آيت‌الله مجتهدشبستري خطاب به اين مرد خبيث و کودک‌کش رژيم صهيونيستي، گفت: اگر منظورشان حمايت ايران از حزب‌الله لبنان، حماس فلسطين، نيروهاي مردمي در سوريه و عراق است، بايد بداند ما مسلمان هستيم و اسلام گفته دشمن ظالم، غاصب و جنايتکار باشيد و رژيم فاسد صهيونيستي در رده جنايتکاران و غاصبان قرار دارد.

وي ادامه داد: به کوري چشم رژيم صهيونيستي، ايران تا آخر از حزب‌الله لبنان، مردم مسلمان سوريه، عراق و يمن و هرکسي که موافق ايران است، حمايت کرده و مي‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبري تصريح کرد: تا زماني که رژيم جعلي و فاسد صهيونيستي ريشه‌کن و منقرض نشود، شعار «مرگ بر اسرائيل» از زبان ملت‌هاي مسلمان نخواهد افتاد.

امام جمعه تبريز همچنين به ايام فاطميه و همزماني آن با ايام نوروز اشاره کرد و گفت: نبايد اين ايام تحت‌الشعاع عيد نوروز واقع شود و مردم در کنار صله ارحام و ديد و بازديد حرمت اين ايام را حفظ کنند.

* از درختکاري غفلت نشود

آيت‌الله مجتهدشبستري در ادامه با اشاره به اهميت حفاظت از منابع طبيعي و جنگل‌ها، درختکاري را يکي از زيباترين و پرثمرترين نعمت‌هاي الهي بيان کرد و افزود: دست‌اندرکاران امر بايد با برنامه‌ريزي مناسب در افزايش فضاي سبز و درختکاري بيشتر از آلودگي هوا بکاهند.

* رفع نيازمندي‌ها و گرفتاري‌هاي مسلمانان، توفيقات الهي را به ارمغان مي‌آورد

وي در ادامه خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تبريز با اشاره به برگزاري آيين جشن نيکوکاري، تبيين کرد: فلسفه زندگي انسان، عبادت است و کمک به همنوع يکي از عبادت‌هاي مهم محسوب مي‌شود و رفع نيازمندي‌ها و گرفتاري‌هاي مسلمانان، توفيقات الهي را به ارمغان مي‌آورد.

وي اظهار داشت: کميته امداد امام خميني (ره) يادگار بي‌بديل معمار بزرگ انقلاب است که اميد نيازمندان و افراد بي‌سرپرست و فقير شناخته مي‌شود.

نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي اضافه کرد: بايد با شرکت در مراسم نيکوکاري فرهنگ نوع‌دوستي و کمک به يکديگر را که ريشه در فرهنگ غني اسلام دارد در جامعه حفظ کرده و بيش از پيش آن را تقويت کنيم.

آيت‌الله مجتهدشبستري در پايان مردم استان آذربايجان شرقي را به شرکت پرشور در جشن احسان و نيکوکاري دعوت کرد و افزود: شايسته است کساني که توانايي مالي دارند در کمک به اقشار نيازمند جامعه بکوشند.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 7 + 6

  آخرین اخبار
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
تشکيل کميته ويژه براي اجراي پروژه استراتژيک جاده جلفا- کلاله
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.