1393/12/15 - 08 : 26
کد خبر: 2341
آيت‌الله شبستري:
نبايد مشکلات جامعه را به مذاکرات و تحريم‌ها گره زد
احرارنيوز:عضو خبرگان رهبري با بيان اينکه نبايد مشکلات جامعه را به مذاکرات و تحريم‌ها گره زد، گفت: با ويترين‌سازي فرهنگي مشکلات جامعه حل نمي‌شود و بايد حساب شده و دقيق و جلو رفت.

 آيت‌الله مجتهد شبستري صبح امروز در آستانه اعزام کاروان‌هاي راهيان نور و در ديدار با مسئولان اجرايي اين کاروان‌ها، اظهار داشت: جهاد هم به معني اصطلاحي و هم به معني لغوي واقعا مايه عزت اسلام و مسلمين است و منظور از جهاد اصطلاحي يعني نبرد با کفار و متجاوزان و جهاد لغوي نيز به معني جد و جهد در زمينه‌هاي علمي، فکري و زباني که عبارت است از امر به معروف و نهي از منکر و جهاد علمي است.

وي ضمن ابراز خوشحالي از برنامه‌هاي راهيان نور، افزود: برنامه راهيان نور تبلوري از جهاد اصطلاحي و زمينه‌اي براي تبلور جهاد لغوي است.

عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: اعزام به مناطق جنگي يادآور حماسه‌ها و فداکاري‌هاي هشت سال دفاع مقدس است و برکات ويژه و فراواني دارد.

وي افزود: به مجرد اينکه انقلاب اسلامي ايران به پيروزي رسيد استکبار جهاني که تاب و تحمل ديدن نظام جمهوري اسلامي ايران مستقل را نداشت با تحريک صدام عليه نظام نوپاي جمهوري اسلامي به قصد تجزيه و براندازي دست به اقدامات تجاوزکارانه و خصمانه زدند اما به برکت انفاس قدسي امام خميني(ره) و ايمان رزمندگان هشت سال دفاع جانانه انجام گرفت و اجازه کوچکترين تعرضي را ندادند.

مجتهد شبستري اظهار داشت: راهيان نور بحمدالله تبديل به يک سنت حسنه شده است و جزو سفرهاي معنوي و پر بار است و براي جوانان عزيزي که آن زمان را درک نکرده‌اند بسيار مفيد و تاثيرگذار است.

رئيس شوراي عالي مجمع جهاني اهل بيت(ع) خاطرنشان کرد: جوانان عزيز بايد بدانند که امنيت و آرامش حاکم در کشور مرهون ولايت مطلقه فقيه، خون شهدا و زحمات و فداکاري‌هاي انسان‌هاي انقلابي و مومن است.

وي اضافه کرد: اگر به خاطر امنيت و استقلال موجود در کشور جهاد اصطلاحي که عبارت است از جنگ با کفار مقدر نيست در عوض جهاد لغوي که جد و تلاش در زمينه‌هاي علمي، فرهنگي است بايد به نحو احسن مورد توجه ويژه قرار گيرد.

عضو خبرگان رهبري گفت: در راهيان نور بحث‌هايي از قبيل اقتصاد مقاومتي، ولايت فقيه و بصيرت و شبهاتي که از طرف استکبار جهاني مطرح مي‌شود بايد مورد بحث و بررسي قرار گرفته و بصيرت افزايي شود.

وي افزود: دانشجويان و عالي الخصوص بسيجيان عزيز بايد پاسخگوي شبهات روز جامعه باشند و در جهت بصيرت افزايي جوانان تلاش نمايند.

آيت‌الله مجتهد شبستري تصريح کرد: اگر بر فرض مسئله هسته‌اي هم حل شود دشمن سراغ بهانه‌اي ديگر خواهد رفت و دشمني آن‌ها با ملت مسلمان ايران تمام ندارد.

رئيس شوراي عالي مجمع جهاني اهل بيت(ع) خاطرنشان کرد: نبايد مشکلات جامعه را به مذاکرات و تحريم‌ها گره زد و بايد به ظرفيت‌هاي داخلي تکيه و توجه کرد چرا که فقط با تکيه به ظرفيت‌هاي داخلي جامعه مشکلات حل مي‌شود.

آيت‌الله مجتهدشبستري تصريح کرد: با ويترين‌سازي فرهنگي مشکلات جامعه حل نمي‌شود و بايد حساب شده و دقيق جلو رفت.

وي افزود: مجازات اسلامي بايد در ملا عام صورت گيرد چرا که نفس اين کار حالت بازدارندگي دارد و موجب پيشگيري و کاهش جرم مي‌شود.

نماينده ولي فقيه در آذربايجان‌شرقي گفت: مسئله تفکيک جنسيتي بايد انجام گيرد چرا که موجب پيشرفت علمي و معنوي دانشجويان مي‌شود و بايد مورد توجه مسئولان و دانشجويان عزيز قرار گيرد.

وي اضافه کرد: افراد قليلي که در قبال جامعه احساس مسئوليت مي‌کنند بهتر از افراد کثير بي‌تفاوت به امور جامعه هستند.

آيت‌الله مجتهد شبستري افزود: اميدواريم همه دانشجويان با تلاش و کوشش و کسب مدارج علمي و معنوي در جهت رشد و تعالي جامعه موفق و مويد باشند.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 4 + 7

  آخرین اخبار
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
تشکيل کميته ويژه براي اجراي پروژه استراتژيک جاده جلفا- کلاله
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.