1393/12/7 - 15 : 16
کد خبر: 2285
معاون وزير:
روند گسترش کمي مراکز آموزشي نياز به اصلاح دارد
احرارنيوز:معاون آموزشي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري گفت: روند گسترش کمي مراکز و واحدهاي آموزشي که طي يک دهه اخير رو به افزايش بوده بايد اصلاح شود.

به گزارش احرارنيوز به نقل از  روابط عمومي دانشگاه تبريز، مجتبي شريعتي نياسر در نشست شوراي دانشگاه تبريز، کنترل کمي، ارتقاي کيفي و اقتدار و هماهنگي را سه رويکرد اصلي و سياست راهبردي اين معاونت بيان کرد.

وي افزود: داشتن سرعت عمل بالا، اخلاق محوري، قانونمداري و فراجناحي عمل کردن را از جمله ويژگي هاي بارز برنامه هاي اين معاونت برشمرد و گفت: همه مديران، مسئولان، اساتيد و دانشگاهيان يک ماموريت دارند و آن هم توسعه همه جانبه آموزش عالي کشور است.

شريعتي نياسر با اشاره به اينکه در حال حاضر برخي از دانشگاه هاي تازه تاسيس با حداقل استانداردهاي لازم مشغول فعاليت هستند، يادآوري کرد: دانشگاه هاي مزبور اگر استانداردهاي لازم را کسب نکنند ، از پذيرش دانشجو تا رسيدن به استانداردهاي لازم جلوگيري خواهد شد.

وي خاطر نشان کرد: ارتقاي کيفي از رويکردهاي مهم اين معاونت است که مي خواهيم با کمک گرفتن از دانشگاه هاي جامع و برتر کشور و به ويژه با همفکري اساتيد سرشناس دانشگاه ها اين وضعيت را بهبود بخشيم.

شريعتي نياسر با اشاره به رويکرد سوم اين معاونت که مربوط به اقتدار و هماهنگي است، اضافه کرد: در کنار نظارت دقيق و سياست گذاري وزارت علوم، بسياري از مسئوليت ها به مديران دانشگاه ها و به خصوص دانشگاه هاي قديمي و برتر تفويض مي شود که در اين زمينه بايد هماهنگي هاي لازم صورت گيرد چرا که با هماهنگي، همفکري و مشورت مي توان به اهداف تعيين شده رسيد.

وي، فعال کردن شوراي عالي برنامه ريزي آموزشي را از ديگر اقدامات اساسي اين معاونت اعلام کرد و گفت: برنامه هاي آموزشي و سرفصل دروس در دانشگاه ها بايد حداکثر پنج سال با تحول علوم در دنيا، به روز رساني و متحول شود.

شريعتي نياسر افزود: برخي از مراکز آموزش عالي با توجه به دور شدن از رسالت اصلي خود مثل آموزش از راه دور و يا آموزش هاي فني و حرفه اي، احتياج به کمک دارند که به جايگاه اصلي خود برگردند که اين کار نيز يک شبه ممکن نبوده و بايد در اين راستا صبر و حوصله کرد.

مديرکل دفتر برنامه ريزي آموزش عالي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري نيز در اين مراسم با تاکيد بر اينکه بايد همه برنامه ريزي ها با مشارکت دانشگاه ها و اساتيد به سرانجام برسد، گفت: برنامه هاي تدوين شده دانشگاه ها نياز به بازنگري دارد که بايد اين برنامه ها با توجه به شرايط امروز جامعه به روز رساني و دوباره تدوين شود که در اين خصوص 10 دانشگاه برتر کشور مي توانند نقش تعيين کننده اي داشته باشند.

عبدالرحيم نوه ابراهيم افزود: ما از طرح ها و برنامه هاي تدوين و کارشناسي شده دانشگاه استقبال مي کنيم و در برنامه ريزي آموزشي از همفکري و هم انديشي بسياري از اساتيد دانشگاه ها استفاده خواهيم کرد.

رييس دانشگاه تبريز نيز در اين نشست با اشاره به پتانسيل ها و ظرفيت هاي اين دانشگاه در زمينه هاي مختلف، گفت: دانشگاه تبريز برند آذربايجان و به ويژه شهر تبريز است و در امتداد دانشگاه ربع رشيدي به وجود آمده که 700 سال پيش اين دانشگاه با رويکرد بين المللي و دانش بنيان در تبريز تاسيس شده بود.

محمدرضا پورمحمدي افزود: اين دانشگاه در قبل و بعد از انقلاب در همه عرصه هاي فرهنگي، اجتماعي، سياسي و اقتصادي حضور فعالي داشته که مي توان نمود بارز اين را به عينه در زمينه هاي مختلف مشاهده کرد.

به گفته وي، بر اساس رتبه بندي جديد دانشگاه لايدن در سال 2014، دانشگاه تبريز رتبه 492 دنيا، 63 آسيا و دوم ايران را کسب کرده و در رتبه بندي اخير پايگاه استنادي جهان اسلام رتبه 9 کشوري در رشته هاي علوم پايه و فني مهندسي و جايگاه پنجم را در حوزه کشاورزي به دست آورده و در جهان اسلام نيز رتبه هاي 21 الي 25 را کسب کرده است.

در حال حاضر بيش از 21 هزار دانشجو در 115 رشته در مقطع کارشناسي، 250 رشته در مقطع کارشناسي ارشد و بيش از يکصد رشته در مقطع دکترا در اين دانشگاه مشغول به تحصيل هستند که از اين تعداد 40 درصد آنها در مقطع تحصيلات تکميلي مي باشد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 9 + 9

  آخرین اخبار
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
تشکيل کميته ويژه براي اجراي پروژه استراتژيک جاده جلفا- کلاله
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.