1393/12/6 - 14 : 29
کد خبر: 2278
آغاز سي‌وهفتمين دوره مسابقات سراسري قرآن در تبريز
احرارنيوز:سي‌ و هفتمين دوره مسابقات سراسري قرآن به عنوان بزرگ‌ترين رويداد قرآني کشور در نخستين پايتخت تشيع جهان اسلام آغاز شد.

به گزارش احرارنيوز، سي‌ و هفتمين دوره مسابقات سراسري قرآن صبح امروز در سالن اجتماعات مصلاي امام خميني تبريز با حضور 470 نخبه قرآني که 220 نفر آن را خواهران و 250 نفر را برادران تشکيل مي‌دهند آغاز شد.

اين مراسم با تلاوت آياتي از کلام‌الله مجيد توسط «احمد شحات احمد السيد» قاري مصري آغاز شد.

در اين دوره از مسابقات سراسري قرآن کريم که در سالن اجتماعات مصلاي اعظم امام خميني برگزار مي‌شود 470 نفر از نخبگان و چهره‌هاي برتر قرآني کشور در رشته‌هاي حفظ، قرائت، ترتيل و مفاهيم در آن در آن به رقابت مي‌پردازند.

از اين تعداد 250 شرکت کننده برادر و 220 شرکت کننده خواهر هستند که پس از انجام يک هزار و 920 مسابقه در 381 شهرستان و 280 مسابقه استاني در 31 استان به اين دوره از رقابت‌هاي قرآني راه يافته‌اند.

نفرات برتر هر رشته به عنوان نماينده جمهوري اسلامي ايران در مسابقات بين‌المللي که اواخر رجب و اوايل شعبان در سال 94 برگزار مي‌شود، شرکت مي‌کنند.

هيئت داوران سي و هفتمين دوره مسابقات سراسري قرآن کريم در بخش برادران

25 داور برادر مسابقات اين دوره را در بخش برادران داوري مي‌کنند که در رشته قرائت هيئت داوران به رياست، سيدمرتضي سادات فاطمي و نظارت کريم پارچه‌باف دولتي تشکيل مي‌شود.

استادان عباس امام‌جمعه و علي‌اکبر حشمتي در بخش تجويد

هاشم روغني در بخش لحن

مهدي دغاغله در بخش حسن حفظ

رحيم خاکي و جوادمسگري در بخش صوت

ابوالفضل غلامي و محمدرضا شهيدي‌پور در بخش وقف و ابتداء نيز در اين دوره به داوري مي‌پردازند.

در رشته قرائت حميدهروي و محمدگندم نژادطوسي به عنوان استاد راهنما اين دوره از مسابقان را هدايت و راهنمايي مي‌کنند.

در رشته حفظ هيئت داوران به رياست حبيب مهکام و نظارت سعيد رحماني تشکيل مي‌شود.

محمد حاج ابوالقاسم، معتز آقايي، مهدي حسني، محمدمهدي بحرالعلوم در بخش حسن حفظ، محمود لطفي‌نيا در بخش لحن، محمد عباسي در بخش صوت، جواد پناهي در بخش تجويد، حسين اخوان‌اقدم در بخش وقف و ابتداء در اين دوره تلاوت‌ها را داوري مي‌پردازند.

رضاعابدين‌زاده و خليل دلپاک به عنوان استاد راهنما در اين دوره حضور دارند.

*اسامي داوران بخش خواهران سي و هفتمين دوره مسابقات سراسري قرآن

کميته فني سي‌وهفتمين دوره مسابقات سراسري قرآن کريم، اسامي 20 داور بخش خواهران اين دوره را اعلام کرد.

در سي و هفتمين دوره مسابقات سراسري قرآن کريم که امسال به ميزباني استان آذربايجان‌شرقي و شهر تبريز از 6 تا 11 اسفندماه برگزار مي‌شود، در رشته حفظ خواهران، استادان؛ بهاري در بخش صوت، آقايي در بخش لحن، مسجدي، در بخش وقف و ابتدا، نياوراني در بخش تجويد، اديب‌زاده و افخمي در بخش حسن حفظ رشته حفظ کل، سعيدي و قلع‌ريز در بخش حسن حفظ رشته حفظ 20 جزء، رقابت‌ها را داوري مي‌پردازند.

 سرپرست هيئت داوران رشته حفظ استاد کريم‌زاده است و استاد حسيني‌فر نيز استاد راهنما در اين رشته است.

در رشته قرائت استادان گنبدي و نافذ کلام در بخش صوت، سلطاني و صحاف در بخش لحن، عچرش و فلکي در بخش وقف و ابتداء، دياني و نظري در بخش تجويد اين دوره از مسابقات را داوري مي‌پردازند.

سرپرست هيئت داوران در رشته قرائت استاد الوندي است و استاد اسوار نيز استاد راهنماي اين رشته است.

*برگزاري 10 کارگاه آموزشي در سي‌وهفتمين مسابقات سراسري قرآن

10 کارگاه آموزشي در سي‌وهفتمين مسابقات سراسري قرآن در حاشيه سي‌وهفتمين دوره مسابقات سراسري قرآن کريم در تبريز برگزار مي‌شود.

کارگاه تصحيح قرائت نماز (ويژه عموم مدعوين و بازديدکنندگان)، کارگاه مطالعه روش‌مند قرآن کريم، کارگاه مراحل انس با قرآن، کارگاه آموزش روش صحيح‌خواني قرآن، کارگاه روش حفظ قرآن، کارگاه مهارت‌هاي زندگي قرآني و اسلامي، کارگاه مهدويت، کارگاه روش حفظ موضوعي قرآن کريم، کارگاه روش تدريس روخواني و روان‌خواني قرآن و کارگاه ساختارشناسي قرآن کريم همزمان با سي و هفتمين دوره مسابقات قرآن کريم در تبريز داير مي‌شود.

يکي ديگر از برنامه‌هاي آموزشي برپايي کلاس آموزشي تدبر در قرآن است که در حاشيه سي و هفتمين دوره مسابقات سراسري قرآن برگزار مي‌شود.

‌دوره آموزشي نشست تخصصي اساتيد و هيئت داوران با مسابقان پيرامون ارائه قرائت استادانه و معنامحور در طي پنج جلسه از ششم تا دهم اسفند در تبريز برگزار مي‌شود.

برگزاري کلاس‌هاي روش صداسازي، وقف و ابتدا، فنون داوري، آموزش تخصصي نغمات و آموزش اختلاف قرائات را در سي‌وهفتمين دوره مسابقات سراسري قرآن در تبريز بخش ديگري از برنامه‌هاي آموزشي است.

گزارش فارس حاکي است، در حاشيه اين مسابقات همايش استاد شهريار و قرآن هفتم اسفند ماه جاري در مجتمع فرهنگي و هنري 29 بهمن تبريز و همايش علامه طباطبايي و قرآن در دهم اسفند برگزار و همزمان با آيين پاياني اين مسابقات دانشکده قرآني در تبريز به صورت رسمي افتتاح مي‌شود.

شبکه‌هاي قرآن، شما، العالم، الکوثر و سهند اين مسابقات را پوشش مي‌دهند.

سي و هفتمين دوره مسابقات سراسري بزرگسالان قرآن کريم از ششم تا يازدهم اسفند ماه, برادران در سالن اجتماعات مصلاي اعظم امام خميني و خواهران در مجتمع فرهنگي پتروشيمي تبريز برگزار مي‌شود.
 

سي‌ و هفتمين دوره مسابقات سراسري قرآن به عنوان بزرگ‌ترين رويداد قرآني کشور در نخستين پايتخت تشيع جهان اسلام آغاز شد. - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931206000267#sthash.xffyuVnL.dpuf
کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 2 + 7

  آخرین اخبار
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
تشکيل کميته ويژه براي اجراي پروژه استراتژيک جاده جلفا- کلاله
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.