احرار: رييس کميسيون آموزش، تحقيقات و فناوري مجلس با بيان اينکه، امروز يکشنبه طرح رتبه بندي در دستور جلسه مجلس شوراي اسلامي بررسي مي شود، افزود: معلمان بر اساس طرح رتبه بندي 80درصد مربي پايه يک دانشگاه تهران را دريافتي خواهند داشت.
عليرضا منادي سفيدان گفت: بر اساس طرح رتبه بندي که اجراي آن از 31 شهريورماه 1400 خواهد بود، پايين ترين و حداقل دريافتي معلمان بر اساس طرح رتبه بندي مبلغ 8ميليون و 20 تومان خواهد بود.
عليرضا منادي سفيدان با بيان اينکه، امروز يکشنبه طرح رتبه بندي در دستور جلسه مجلس شوراي اسلامي بررسي مي شود، افزود: معلمان بر اساس طرح رتبه بندي 80درصد مربي پايه يک دانشگاه تهران را دريافتي خواهند داشت.
وي با تاکيد بر اينکه، هدف از اجراي طرح رتبه بندي افزايش کيفيت و منزلت معلمان است، تصريح کرد: بر اساس طرح رتبه بندي هيچ معلمي از اين پس کمتر از 8 ميليون و 20 هزار تومان دريافتي نخواهد داشت. افزايش حقوق معلمان علاوه بر اين حقوق بر اساس جايگاه آنها در رتبه بندي معلمان تا رتبه پنجم خواهد بود.
منادي با بيان اينکه، پيش از اين کارمندان حوزه ستادي و اجرايي آموزش و پرورش در طرح رتبه بندي جايي نداشتند، تصريح کرد: افرادي که در آموزش و پرورش معلم هستند و کار اداري انجام مي دهند اما حکم آنها معلمي است نيز شامل طرح رتبه بندي خواهند شد. به طوري که در حال حاضر مشمولان طرح رتبه بندي از 503 هزار نفر به 760 هزار نفر افزايش يافته است.
حداقل دريافتي معلمان در طرح رتبه بندي 8 ميليون تومان خواهد بود
نماينده مردم تبريز، اسکو و آذرشهر در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه، معلمان هر سال از افزايش حقوق و مزاياي فصل دهم قانون خدمات کشوري و فوق العاده ويژه بهره مند مي شوند، افزود: بر اساس طرح رتبه بندي جديد، معلمان بر اساس رتبه و جايگاه خود نيز در اين طرح افزايش حقوق خواهند داشت.
رييس کميسيون آموزش، تحقيقات و فناوري مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: در طرح رتبه بندي معلمان هر 6 سال يکبار طبق ارزيابي هاي انجام شده حائز رتبه بالاتر خواهند شد.
منادي با بيان اينکه؛ يک معلم با رتبه پنج درحال حاضر 10 ميليون دريافتي دارد، افزود: با اجراي طرح رتبه بندي جديد، حقوق اين افراد به حدود 15 ميليون تومان افزايش خواهد يافت.
ايرنا در پايان نوشت: طرح رتبهبندي معلمان بر اساس سند تحول بنيادين نظام آموزشي يکي از موضوعات مهمي است که در راستاي ارتقاي شايستگي حرفهاي معلمان بايد به مرحله اجرا درآيد.
سند تحول بنيادين آموزش و پرورش آذر ماه سال 1390 به تصويب شورايعالي انقلاب فرهنگي رسيد و توسط رئيسجمهوري وقت ابلاغ شد.
در مقدمه اين سند آمده است: در تهيه سند ملي تحول بنيادين آموزش و پرورش کوشش شده با الهام گيري از اسناد بالادستي و بهره گيري از ارزشهاي بنيادين آنها و توجه به اهداف راهبردي نظام جمهوري اسلامي ايران، چشمانداز و اهداف تعليم و تربيت در افق 1404 هجري شمسي تبيين شود. اين سند مشتمل بر 7 فصل و 131 راهکار ذيل چشمانداز سال 1404 تنظيم شده و در زمان تنظيم مدل سه گام براي اجراي آن تصور شد؛ گام نخست تدوين سند و نقشه راه، گام دوم زمينهسازي براي اجراي سند و گام سوم اجراي احکام سند است.
فصل ششم از اين سند به ارتقاي منزلت اجتماعي و جايگاه حرفهاي منابع انساني با تأکيد بر نقش الگويي و جايگاه معلم ميپردازد و به طور مشخص هدف 10 و راهکار عملياتي 10/2مقرر ميدارد: استقرار نظام سنجش صلاحيتهاي عمومي، تخصصي و حرفه اي، تعيين ملاکهاي ارزيابي و ارتقاي مرتبه (نظام رتبهبندي) علمي و تربيتي معلمان و تقويت انگيزه ارتقاي شغلي در آنان براساس نظام معيار اسلامي است.