1393/12/4 - 13 : 04
کد خبر: 2254
مراسم گراميداشت روز پرستار در مرند/
كمبود تخت در بيمارستان جديد مرند/ پرستاران مورد حمايت قرار گيرند
احرارنيوز:فرماندار مرند گفت: بيمارستان جديد مرند در حال حاضر با كمبود ??? تخت مواجه است که بايد در اين خصوص اقدامات لازم انجام گيرد.

تقي کرمي دوشنبه در مراسم گراميداشت روز پرستار اظهار داشت: حياتي و اساسي ترين موضوع در دولت تدبير و اميد بحث سلامت است چرا كه انسان سالم، محور و مدار توسعه است که البته به اذعان همگي دولت تدبير و اميد موفق ترين دولت در زمينه بهداشت و درمان بوده است.

وي افزود: شاه كليد دولت تدبير و اميد در حوزه داخلي در بحث سلامت بوده و حتي آنهايي كه مخالف دولت تدبير و اميد هستند به اين باور رسيده اند كه دولت در بخش سلامت گام هاي بلند و موفقي برداشته است.

کرمي با اشاره به توجه ويژه دولت به بخش سلامت و درمان در بودجه ?? گفت: دولت تدبير و اميد با تمام توان خود در پي تامين سلامت جامعه و کم کردن مشکلات بيماران است.

فرماندار مرند با اشاره به وضعيت شهرستان مرند در حوزه بهداشت گفت: بيمارستان حجت كوه كمر شهرستان با هزينه ??? ميليارد ريال به دليل عدم وجود فاضلاب نتوانسته بود به مرحله بهره برداري برسد که با همت مديران و با هزينه كرد ?? ميليارد ريالي اين مشكل برطرف و در جهت ارائه خدمات به مردم آماده شد.

وي ادامه داد: با تلاش هاي فراوان توانسته ايم هشت دستگاه دياليز در بيمارستان نصب كنيم كه با راه اندازي آن دستگاه ها، شهروندان به ساير شهر ها كمتر مراجعه خواهند كرد .

کرمي با اشاره به كمبود تخت در بيمارستان جديد شهرستان افزود: در حال حاضر با كمبود ??? تخت در اين بيمارستان مواجه هستيم که بايد در جهت تجهيز کامل آن گام هايي برداشته شود.

وي با بيان اينکه دولت تدبير و اميد با احداث بيمارستان جديد در شهرستان موافقت کرده است، گفت: دولت متعهد به پرداخت ?? درصد هزينه شده و ?? درصد آن از منابع درآمد داخلي شهرستان و استان هزينه خواهد شد كه به زودي كلنگ اين بيمارستان زده مي شود.

فرماندار مرند با اشاره به ديگر دغدغه هاي درماني شهرستان گفت: بيشترين دغدغه اهالي شهر زنوز نبود پزشك عصر و عدم تكميل درمانگاه بود كه با همت و تلاش شبكه بهداشت علاوه بر وجود پزشك عصر، تمامي مراحل تكميل درمانگاه بر طرف و با اعتبار شش ميليارد ريالي آماده شروع عمليات عمراني است.

وي افزود: دولت تدبير و اميد ?? ميليارد ريال جهت تجهيز امكانات تخصيص داده كه ?? ميليارد ريال آن فقط در چهار ماه گذشته جهت تكميل خانه هاي بهداشت شهرستان به استثناي ? خانه بهداشت كه در دهه مبارك فجر افتتاح شد، هزينه شده است.

کرمي ادامه داد: براي اولين بار است كه در سطح استان در شهرستان مرند طب اورژانس راه اندازي مي شود و متخصص بيهوشي، جراحي، متخصص داخلي و زنان به صورت آنكال بودند كه با راه اندازي اين بخش در بيمارستان به صورت دائمي مستقر خواهند شد.

فرماندار مرند با اشاره به افتتاح مركز انتقال خون در مرند گفت: افتتاح مركز انتقال خون كه يكي از مطالبات به حق مردم بوده در ايام مبارك دهه فجر به همراه ? خانه بهداشت تقديم مردم شريف شهرستان شد.

پرستاران بايد مورد توجه و حمايت بيشتري قرار گيرند

حجت الاسلام علي نعمت زاده، امام جمعه شهرستان مرند نيز در اين مراسم ضمن تشكر از زحمات پرستاران گفت: حضرت زينب (س) اسطوره  پرستاري از ارزش هاي اسلامي بود و كسي جز حضرت زينب (س) نمي توانست اين رشادت ها را انجام دهد که اين رشادت ها سبب شده است تا هم اکنون ايشان الگويي براي جهانيان محسوب شوند.

وي ادامه داد: پرستاران بيشترين سهم تلاش در حوزه درمان و بهداشت را دارند و کار اين افراد اجر معنوي بالايي دارد اما مسئولان بايد توجه ويژه اي نيز نسبت به پاداش مادي اين قشر داشته باشند.

حجت الاسلام  نعمت زاده افزود: تا زماني که پرستاران از نظر مادي در رفاه و تامين مادي نسبي نباشند نمي توان انتظار آرامش روحي در آن ها و افزايش خدمات دهي از سوي آن ها را داشت که اين امر سبب افت پايين کيفيت درماني خواهد داشت.

امام جمعه مرند با بيان اينکه پرستاران تا زمان مداواي کامل بيماران مراقب آنان هستند، گفت: شايد ساير افراد دخيل در امر بهداشت و درمان تنها چند ساعت در روز را درگير با بيمار باشند اما يک پرستار بايد ?? ساعت روز را در بيمارستان و بر سر بالين بيماران بگذراند که اين امر نيازمند روحيه بسيار قوي است که خوشبختانه اين روحيه در پرستاران ديده مي شود.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 9 + 8

  آخرین اخبار
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
تشکيل کميته ويژه براي اجراي پروژه استراتژيک جاده جلفا- کلاله
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.