1400/08/15 - 19 : 19
کد خبر: 22477
اشتغالزايي بانوي تبريزي با پرورش آلوئه ورا/وقتي فعل خواستن صرف شد
احرار: فاطمه نوحي لاله، بانوي مددجوي تبريزي است که از سال 1390در زمينه کشت گلخانه‌اي فعاليت داشته و در حال حاضر در پرورش آلوئه ورا دستي توانا دارد و توانسته است در اين حوزه اشتغالزايي کند.

آناهيتا رحيمي؛از قديم گفته‌اند از تو حرکت از خدا برکت؛ توکل بر خدا و داشتن عزم و اراده‌اي راسخ، موانع پيش رو را از بين مي‌برد و آدمي پله‌هاي ترقي و پيشرفت را يکي پس از ديگري مي‌پيمايد.

علاقه شرط اول براي رسيدن به موفقيت است، اين را بانوي خوش ذوق تبريزي مي‌گويد که سال‌هاي متمادي است بذرهاي اميد را در خاک پرورش مي‌دهد و همواره به خداوند توکل کرده است. او معتقد است که اگر علاقه همراه هميشگي ما در انجام هر کاري باشد هيچ‌وقت سختي‌ها حريف ما نمي‌شوند و سال‌هاي متمادي با همين اراده و عزم راسخ، قدم در مسيري نهاده است و به اميد توسعه فعاليت خود، شب و روز ندارد.

اگر گذرتان به جاده آذرشهر بيفتد همه از بانوي خوش ذوق تبريزي صحبت مي‌کنند که دستي توانا در کشاورزي دارد و سال‌هاي متمادي است که روزي خود را از همين راه به دست مي‌آورد.

فاطمه نوحي لاله بانوي مددجوي شهرستان اسکو است که رفاقتي ديرينه با خاک دارد؛ اين بانوي 39 ساله تبريزي از اوايل کودکي علاقه بسياري به کشاورزي داشته و حتي کمک دست پدر خود نيز بوده است و حالا همين علاقه و اراده، منجر به شکوفايي استعداد خود و اشتغالزايي در بخش کشاورزي شده است.

اشتغالزايي بانوي تبريزي با پرورش آلوئه ورا/وقتي فعل خواستن صرف شد

اين بانوي مددجو، کشت گلخانه‌اي را از سال 1390 آغاز کرده است و بعد از پيمودن راه‌هاي بسياري توانسته است براي خود، گلخانه‌اي دست و پا کند. اين بانوي کارآفرين در حال حاضر به پرورش آلوئه ورا مشغول است و در کنار آن، به تهيه مرباي آلوئه ورا نيز همت گماشته است.

ما نيز به سراغ اين بانوي فعال و علاقه مند به حوزه کشاورزي رفتيم تا سير تا پياز احداث اين گلخانه و پرورش آلوئه ورا را از زبان خود او بشنويم.

به کشاورزي علاقه بسياري داشتم

نوحي لاله گفت: من متولد سال 1361 هستم و تحصيلات خودم را در رشته کارشناسي معماري به اتمام رسانيده‌ام و موفق به کسب اخذ مدارک کامپيوتر و کشت کار گلخانه‌اي از آموزشگاه فني و حرفه‌اي نيز شده‌ام.

وي ادامه داد: کشت کار گلخانه‌اي را در سال 1390 آغاز کرده‌ام و خيار اولين محصول ما در گلخانه‌اي بود که در همين سال توسط پدرم احداث شده بود اما از سال 1399 با کمک پدرم کاشت آلوئه ورا را آغاز کرديم که بعد از گذشت يک سال به بهره‌برداري رسيد.

اين بانوي کارآفرين افزود: شغل پدرم کشاورزي بود و من نيز به صورت عملي در اين شغل فعاليت داشتم تا اينکه همين علاقه باعث شد تا اين شغل را به صورت حرفه‌اي ياد بگيرم و به سمت اشتغالزايي روي آورم.

نوحي لاله بيان کرد: همان طور که گفتم خيار، اولين محصولي بود که در اين گلخانه کاشتيم اما متأسفانه به دليل نبود برق و گاز مجبور شديم تا به سمت پرورش سبزيجات برويم تا اينکه بعد از رسيدن برق و گاز به اين منطقه، به اخذ پروانه بهره برداري براي کاشت گياهان دارويي و آلوئه ورا اقدام کردم.

وي گفت: کاشت آلوئه ورا را با کمک و مشاوره دکتر رحيم کاظمي و در نهايت بعد از آناليز آب و خاک آغاز کرديم و هدفم اين است که کاشت اين محصول را توسعه دهم و حتي در روزهاي آتي با استفاده از دستگاه آب شيرين کن، در زمينه پرورش گل و گياه نيز فعاليت داشته باشم.

اشتغالزايي بانوي تبريزي با پرورش آلوئه ورا/وقتي فعل خواستن صرف شد

نياز مبرم به استفاده از سوخت گاز

اين بانوي مددجو و کارآفرين ادامه داد: اين کار را با سرمايه اوليه 100 ميليون تومان آغاز کرده‌ام و با اعلام امکانات موجود و هم‌چنين اشتغالزايي در حوزه کشاورزي، موفق به اخذ وام‌هاي خوداشتغالي از سوي کميته امداد اسکو شدم و سپس با ياري خداوند متعال، به راحتي گلخانه را به مرحله توليد انبوه رسانيدم.

اين کار را با سرمايه اوليه 100 ميليون تومان آغاز کرده‌ام و از سوي کميته امداد استان آذربايجان شرقي نيز با اعلام امکانات موجود و هم‌چنين اشتغالزايي در حوزه کشاورزي، موفق به اخذ وام شدم

وي گفت: علاقه اولين شرط موفقيت در کار است و همين موجب مي‌شود تا با وجود تمام مشکلات، به کار خود ادامه دهم.

اين بانوي مددجو افزود: با وجود اينکه از سهميه گازوئيل برخوردار هستيم اما چرا زماني که گاز در کشور ما وجود دارد بايد از گازوئيل استفاده کنيم چرا که به دليل وجود خطرات احتمالي ناشي از سوخت گازوئيل، مجبور هستم تا شب‌ها نيز در اينجا بمانم و اين در حالي است که اگر از سوخت گاز استفاده کنيم ديگر نيازي به نگهباني شبانه نيست.

نوحي لاله افزود: از حمايت‌هاي مسئولان تشکر مي‌کنم اما اي کاش از توليد کنندگان، بيشتر از اين حمايت کنند و به راحتي تمامي امکانات را در اختيار آنان قرار داده و راه را براي توليد آنان هموار کنند تا از اين رو توليدکنندگان نيز به راحتي قادر باشند تا در عرصه توليد، خودي از خود نشان دهند و به سمت اشتغالزايي روي آورند.

وي گفت: از ديگر مشکلات موجود در حوزه کشاورزي، افزايش قيمت کودهاي آلي است. متأسفانه دست توليدکنندگان از سود نهايي يک محصول کوتاه است و در اين ميان سود بيشتر نصيب واسطه گران و دلالان مي‌شود.

اشتغالزايي بانوي تبريزي با پرورش آلوئه ورا/وقتي فعل خواستن صرف شد

باردهي 20 کيلويي آلوئه ورا و فروش آن به ساير شهرستان‌ها

اين بانوي کارآفرين بيان کرد: اگر فردي تمام تلاش خود را به کار گيرد و شرايط گلخانه اعم از رطوبت، دما و نحوه آبياري را به خوبي مديريت کند به طور ميانگين و ساليانه به باردهي 20 کيلويي آلوئه ورا خواهد رسيد و حتي در صورت رسيدگي بهتر، قابل افزايش نيز خواهد بود.

نوحي لاله ادامه داد: باردهي و برداشت آلوئه ورا در فصل گرماست و در فصل سرما نيز بايد دماي گلخانه حدود 25 تا 30 درجه باشد که در اين حالت نيز از وسايل گرمايشي استفاده مي‌کنيم.

اين بانوي مددجو گفت: محصولات گلخانه اکثراً به ساير شهرستان‌ها، بازار تبريز و حتي عطاري‌ها به فروش مي‌رسد.

وي افزود: اين گلخانه 700 متر است و تاکنون من و پدرم توانسته‌ايم با کمک همديگر به خوبي مديريت کنيم اما در فصل برداشت و وجين کاري که حجم کاري، زياد است کارگر استخدام مي‌کنيم.

اين بانوي کارآفرين گفت: از مسئولان حاضر در شرکت گاز استان و سازمان آب منطقه‌اي آذربايجان شرقي تقاضا دارم تا از نزديک از اين گلخانه بازديد کنند و برخي از مسيرها را براي ما هموار کنند چرا که اين توليد ملي است و ما هم قصد داريم از منابع طبيعي کشور خود استفاده کنيم.

اشتغالزايي بانوي تبريزي با پرورش آلوئه ورا/وقتي فعل خواستن صرف شد

لزوم حمايت بيشتر مسئولان از توليدکنندگان

نوحي لاله بيان کرد: اي کاش خود مسئولان از توليدکنندگان حمايت کنند و پيگير فعاليت آنان باشند و سعي کنند تا استعدادهاي آنان را نيز شکوفا کنند چرا که در اين صورت، توليداتي در کشور به راه انداخته مي‌شود که افتخاري براي کشور و حتي استان آذربايجان شرقي خواهد بود.

بانوان نبايد هيچ‌وقت خود را ناديده بگيرند بلکه بايد به استعدادهاي خود دقت کنند

اين بانوي مددجو معتقد است: بانوان نبايد هيچ‌وقت خود را ناديده بگيرند بلکه بايد به استعدادهاي خود دقت کنند و از خانواده‌ها تقاضا دارم که هيچ‌وقت استعداد فرزندان خود ناديده نگيرند.

نوحي لاله گفت: من از پدر و مادر خودم تشکر مي‌کنم که تمامي امکانات خود را در اختيارم قرار دادند و توانستم خودم را در عرصه توليد به خوبي نشان دهم. بعد از ياري خداوند متعال، قرار دادن امکانات پدر و مادرم و هم‌چنين با شناسايي و شکوفايي استعدادهايم توانستم روز به روز پيشرفت کنم.

هنوز هم که هنوز است دستاني توانا، با وجود تمام مشکلات به خدا توکل کرده‌اند تا با توسعه فعاليت خود، دستان بيشتري را به ياري بخوانند از اين رو توليد ملي نيازمند حمايت‌هاي بيشتر از سوي مسئولين است تا موانع، سد راه توليدکنندگان نباشد.

 

نگارنده: آناهيتا رحيمي

 

کلیدواژه ها:
حامدبیدار
1400/09/13-19:43:18
1
0

به این میگن یک اراده آهنین

احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 4 + 7

  آخرین اخبار
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.