1393/11/8 - 04 : 41
کد خبر: 2178
برخي نانوايان زنجان هنوز از جوش شيرين استفاده مي کنند/ کيفيت پايين آرد
احرارنيوز:اميد مردم، به دنبال افزيش قيمت انواع نان، به بالا رفتن کيفيت پخت نان و عدم استفاده جوش شيرين بود ولي هنوز برخي نانوايان زنجاني جوش شيرين استفاده مي کنند و نانهاي بي کيفيت عرضه مي کنند.

به گزارش احرارنيوز به نقل از مهر، نان هاي نيم پخته، سوخته و بي کيفيت حکايت بي پايان نان در زنجان است و مشترياني که تنها بخشي از نانها را مصرف مي کنند و بقيه را به نان خشکي ها مي دهند.

 به رغم تاکيدات و اقدامات بازدارند توسط نهادهاي مرتبط هنوز برخي از نانوايهاي سطح استان اقدام به استفاده از جوش شيرين مي کنند اقدامي که برخي مواقع از ديد بازرسان پنهان مي ماند و برخي نانوايان زيرکانه از جوش شيرين استفاده کرده و برخي هم از وزن چانه هاي خمير کم مي کنند.

مدير گروه بهداشت شهرستان زنجان گفت: از مجموع نمونه گيري هاي انجام شده ??? مورد مشکوک به استفاده از جوش شيرين و ?? مورد ديگر نيز استفاده از نمک بيش از حد مجاز ثبت شده  و بر اساس اقدامات و جلسات برگزار شده آموزش هاي لازم به متصديان واحدهاي نانوايي در راستاي عدم استفاده از جوش شيرين داده شد.

جمال ناصحي ، افزود: تمامي اماکن توزيع و عرضه مواد غذايي حداقل در هر ماه يکبار مورد بررسي قرار مي گيرند که اين نظارت از نانوايي ها تشديد خواهد شد.

 مدير گروه بهداشت محيط استان زنجان گفت: ?? درصد واحدهاي نانوايي اين استان شرايط بهداشتي قابل قبول و مناسبي دارند و بايد در مناطقي که نانوايي ها عمر بسيار بالايي از لحاظ فيزيکي دارند، تمهيدات لازم در دستور کار قرار گيرد.

ناصحي با اشاره به اينکه يک واحد فعال در اين صنف بايد معيارهاي لازم بهداشتي را داشته باشد، گفت: وجود اين ويژگي ها مي تواند به ارائه خدمات مناسب و عرضه محصولات با کيفيت به مراجعه کنندگان و شهروندان منتهي شود.

وي، بهسازي تجهيزات و لوازم مصرفي مورد نياز و رعايت بهداشتي فردي را از جمله شاخص هاي مهم در ايجاد يک مکان بهداشتي به ويژه در واحدهاي نانوايي  اعلام کرد و گفت: محقق شدن هر کدام از اين شاخص ها باعث ارتقاي پخت نان مي شود.

ناصحي تصريح کرد: فضاي مناسب يک واحد نانوايي بين ?? تا ?? مترمربع است و معمولا اين شاخص در تمامي واحدهاي نانوايي استان مشاهده نمي شود و کمتر از ميزان معمول است و براساس بررسي هايي که انجام گرفته ?? واحد نانوايي در استان با ?? درصد فضاي بين ?? تا ?? متر، ??? نانوايي معادل ?? درصد فضاي بين ?? تا ?? متر، ??? واحد نانوايي با ? درصد فضاي بين ?? تا ?? متر و تنها ??? واحد نانوايي معادل ?? درصد فضايي بالغ بر ?? متر دارند.

توسعه نانوايي ها در بافت فرسوده شهر وجود ندارد

مدير گروه بهداشت شهرستان زنجان گفت: در بافت فرسوده شهر زنجان در چهار راه سعدي نانوايي وجود دارد که فضايي بالغ بر ?? تا ?? متر است و امکان توسعه وجود ندارد و تنها راهکار انتقال اين نانوايي ها است.

ناصحي ياد آورشد: وجود انبار، سرويس بهداشتي، اتاق استراحت و محل انتظار مشتريان از جمله فضاهاي مورد نياز براي نانوايان است که بايد به اينها در نانوايي هاي جديد الاحداث بسيار توجه شود.

وي خاطرنشان کرد: کارشناسان بهداشت محيط اين استان با همکاري دستگاههاي متولي نظارت هاي دقيق را بر فعاليت واحدهاي نانوايي  دارند.

مدير گروه بهداشت محيط استان زنجان گفت: طي ?? ماهه سالجاري ??? واحد نانوايي متخلف به تعزيرات حکومتي زنجان معرفي شدند.

ناصحي گفت: طي ? ماهه نخست امسال اقدامات متعددي از قبيل نمونه برداري، بازديدهاي مستمر و تذکرات لازم بهداشتي به اين واحدها ارائه شده و ??? مورد نمونه برداري نان توسط کارشناسان انجام شده است.

وي ابراز کرد: بر اين اساس ?? واحد نانوايي نيز در اين استان به دليل تکرار تخلفات پلمپ شده است.

مدير عامل شرکت غله و خدمات بازرگاني استان زنجان نيز با اشاره به اينکه نظارت بر نانوايي ها در زنجان تشديد مي شود، گفت: توجه به اين امر باعث ارتقاي کيفيت توليد نان مي شود.

رسول منصوري ، با اشاره به اينکه زنجان در بحث کيفيت پخت نان لواش رتبه اول را در سطح کشور دارد، افزود: در اين ميان بربري و سنگکي رتبه ششم را به خود اختصاص داده اند.

وي با اشاره به اينکه واحدهاي خبازي نبايد از جوش شيرين استفاده کنند اظهار داشت: در اين ميان مرکز بهداشت استان بايد نظارت کافي از خبازي ها را داشته باشد.

مدير عامل شرکت غله و خدمات بازرگاني استان زنجان گفت: ?? درصد از نانوايي هاي استان زنجان از اول بهمن ماه به صورت آزاد پز فعاليت دارند  و هدف از آزاد سازي نرخ نان ايجاد رقابت بين نانوايان در خصوص ارتقاي کيفي نان است و نانوايان سعي مي کنند نسبت به پخت نان بيشتر دقت کنند وتخلفات هم در اين راستا به کمترين حد ممکن مي رسد.

منصوري تاکيد کرد: در راستاي اجراي طرح آزاد سازي نرخ نان ??? نانوايي داراي پروانه کسب به پخت نان اقدام خواهند کرد.

 وي از فعاليت هزار و ??? نانوايي در زنجان خبر دارد و ياد آورشد: نظارت از اين نانوايي‌ها به طور جدي با کمک سازمان صنعت، معدن وتجارت و اتحاديه خبازي ها انجام مي گيرد.

مدير عامل شرکت غله و خدمات بازرگاني استان زنجان با اشاره به اينکه در راستاي ارتقاي کيفيت نان آموزش در دستور کار اين شرکت است گفت: آموزش حرف اول را در کيفيت نان بر عهده دارد و اين شرکت در طول سال برنامه آموزشي نانوايان را با همکاري سازمان فني و حرفه اي برگزار مي کند و اين آموزش‌ها نيز همچنان تدوام دارد.

منصوري اظهار داشت: ارتقاي نظارت و بازرسي بر خبازي ها باعث ارتقاي کيفيت نان مي شودو در اين ميان اين مرکز برنظارت خود از نانوايي ها بسيار مصمم است.

وي در ادامه، به امر آموزش نانوايان اشاره کرد و افزود: آموزش بر توليد نان نقش موثري در کيفيت نان توليدي دارد و شرکت غله در سالجاري هم آموزش نانوايان را اولويت کاري خود دارد. 

پايين بودن کيفيت گندم در استان و به تبع در زنجان خبر داد و گفت: نبايد ناديده گرفت که گندم آرد در هم در کيفيت نان بسيار موثر است ولي متاسفانه کيفيت گندم در استان بسيار پايين است.

کيفيت آرد و  نان در زنجان پائين است

به رغم گفته هاي منصوري در خصوص وضعيت کيفيت نان قنبري رئيس اتحاديه نانوايان استان زنجان نظر ديگري دارد و معتقد است وجود آرد بي کيفيت موجب شده است نان بي کيفيت به مردم عرضه شود.

رحمان قنبري از پايين بودن کيفيت گندم و به تبع در زنجان خبر دادو گفت: نبايد ناديده گرفت که گندم آرد هم در کيفيت نان بسيار موثر است ولي متاسفانه کيفيت گندم در استان بسيار پايين است.

وي افزود: در مجموع در شهرستان زنجان، قره پشتلو، بخش مرکزي و زنجانرود ??? واحد نانوايي فعال است و با توجه به افزايش قيمت نان انتظار شهرواندان از پخت نان به جا است و که بايد کفيفت نان بهتر باشد.

قنبري با اشاره به اينکه قيمت نان لواش در زنجان ?? درصد، نان سنگگي ??,? درصد و بربري هم ??,? درصد افزايش پيدا کرده گفت: با اين آمارها قيمت نان افزايش پيدا نکرده بلکه هزينه زيادي تحميل شده است.

رئيس اتحاديه نانوايي استان زنجان با اشاره به آزاد سازي ?? درصد نانوايي افزود: با تحقق اين مهم در استان وضعيت خوبي در کيفيت نان ايجاد مي شود و رقابت بيشتر خواهد شد و با اجرا يي شدن اين مهم رضايت مردم هم محقق مي شود.

قنبري به نظارت وبازرسي از نانوايي ها ها اشاره کردو گفت: سازمان صنعت و معدن و اتحاديه نانوايي وزن چانه، استفاده از نمک و جوش شيرين نانوايان در پخت نان بسيار توجه دارد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 1 + 2

  آخرین اخبار
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.