1393/11/8 - 16 : 22
کد خبر: 2175
سراب واهي تبريزي‌ها براي بيمارستان بزرگ/ بيمارستاني که هنوز زمين ندارد
احرارنيوز:عمليات اجرايي بيمارستان ??? تختخوابي مصوب دولت دهم براي احداث در آذربايجان شرقي توسط تامين اجتماعي نه تنها تا کنون آغاز نشده بلکه با گذشت بيش از شش سال هنوز حتي وضعيت زمين آن نهايي نشده است.

به گزارش احرارنيوز به نقل از مهر، انتظار شش ساله براي مشخص شدن وضعيت و ساخت اين مرکز درماني درحاليست که اگر اين روزها سري به بيمارستان هاي تبريز بزنيد انبوه مراجعه کنندگاني را از شهرها و استان ها و حتي کشورهاي همسايه مي بينيد که براي انجام امور درماني خود را به تبريز رسانده اند ولي بيشتر آنها به دليل نبود فضاهاي درماني و تخت بيمارستاني با مشکلات متعددي مواجه اند.

کمبود تخت بيمارستاني در اين کلانشهر گردشگر سلامت پذير، مسئولان دولت گذشته را مجاب کرد تا چاره اي بينديشند و براي همين احداث بيمارستان ??? تخت‌خوابي تبريز طي سفر استاني دوم هيئت دولت دهم به آذربايجان ‌شرقي در سال ???? به تصويب رسيد و پروژه احداث بيمارستان بر عهده سازمان تامين اجتماعي گذاشته شد که در آن روزها قرار شد که اين مجموعه در قسمت جنوب‌شرقي تبريز احداث شود.

با گذشت سه سال از تصويب اين مصوبه و عدم انجام هيچ فعاليتي در خصوص اين بيمارستان در کنار افزايش نياز استان به يک بيمارستان بزرگ باعث شد تا در سال ???? مديران وقت تامين اجتماعي استان با مشکل بزرگي به نام مطالبه عمومي مردم در اين خصوص مواجه شدند که در نهايت دو قطعه از اراضي شهرک جديد الاحداث خاوران تبريز همراه با نقشه‌ها و اطلاعات مستند از سوي استانداري به سازمان تامين اجتماعي استان معرفي شد و همگان فکر کردند بالاخره عمليات اجرايي اين بيمارستان آغاز مي شود.

اين مکان معرفي شده بعد از پيگيري‌هاي مستمر چند ماهه و استعلام از ادارات مختلف با مخالفت اداره گاز به دليل انتقال خط لوله گاز اصلي به کشور ترکيه و بررسي در کارگروه تخصصي استانداري آذربايجان شرقي در آن سال ها منتفي شد تا همچنان تبريزي ها چشم انتظار انتخاب مکان اصلي پروژه باقي بمانند.

اوايل سال گذشته بود که مدير وقت تامين اجتماعي استان از انتخاب زميني در فاز سه شهرجديد سهند براي ساخت بيمارستان خبر داد ولي اين پايان داستان نبود، چراکه هنوز مکان قطعي نشده بود و در بهمن ماه سال ?? نيز معاون درمان تامين اجتماعي آذربايجان‌ شرقي در گفتگو با خبرنگار مهر از نهايي شدن مکان اين بيمارستان در ابتداي بزرگراه تبريز – سهند خبر داد و به آغاز عمليات اجرايي بيمارستان ??? تختخوابي تامين اجتماعي تبريز وعده داد.

به گفته سيد حسن سيدي زمين ?? هکتاري مسطح و مناسب براي ساخت بيمارستان مورد تصويب قرار گرفته بود که اميد مي رفت بعد از تحويل زمين، تامين اجتماعي اقدام به مطالعه و تهيه نقشه براي احداث اين بيمارستان کند و انتظارات چندين ساله بالاخره به پايان رسد.

فرماندار سابق اسکو نيز در آن روزها با اشاره به جمعيت رو به افزايش شهرستان اسکو به جهت احداث مساکن مهر در شهر جديد سهند از ايجاد مرکز درماني تامين اجتماعي در اين منطقه خبر داده و اعلام کرده بود که زمين مورد نياز براي احداث بيمارستان فوق تخصصي ??? تختخوابي در ?? هزار مترمربع در شهر جديد سهند تامين شده و آماده واگذاري است.

درحاليکه همگان فکر مي کردند اکنون تامين اجتماعي در حال تهيه نقشه و تعيين پيمانکار براي اين پروژه است ولي در روزها و ماه هاي اخير با اعتراض نمايندگان استان در مجلس به سازمان تامين اجتماعي مشخص شد که تامين اجتماعي براي تحويل گرفتن زمين بيمارستان ??? تختخوابي تبريز در سهند اقدام نمي کند درحاليکه زمين اين بيمارستان در مکان قبلي تعيين شده آماده تحويل بود.

همچنين مشخص شد که بيمارستان در آخرين مکان تصويب شده يعني ابتداي بزرگراه تبريز- سهند ساخته نمي شود و مکان ديگري براي آن مشخص مي شود تا اين تراژدي انتخاب مکان براي بيمارستان تامين اجتماعي شش ساله شود، درحاليکه در بسياري از شهرها و استان هاي کشور بيمارستان هاي اين چنيني در اين مدت ساخته و به بهره برداري مي رسد.

متاسفانه اکنون و با گذشت بيش از شش سال خبري از اين بيمارستان و مکان يابي ساخت آن نيست و هنوز مسئولان مربوطه بعد از گذشت اين همه مدت به دنبال زمين مناسب مي گردند که  باعث ايجاد شائبه هايي شده است.

 

تعلل و وسواس در انتخاب زمين بهانه‌اي براي عدم ساخت اين بيمارستان است

عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار مهر با انتقاد شديد از برخي مديران اجرايي استان و همچنين تامين اجتماعي گفت: به نظر مي رسد تعلل و وسواس در انتخاب زمين بهانه‌اي براي عدم ساخت اين بيمارستان توسط تامين اجتماعي است.

محمدحسين فرهنگي با اشاره به تصويب ساخت اين بيمارستان در سال ???? توسط سازمان تامين اجتماعي گفت: تا به امروز در هر سال مکان هاي جديدي براي ساخت اين بيمارستان پيشنهاد شده و باعث ازبين رفتن وقت و فرصت خدمت به مردم مي شود.

وي با تاکيد بر ضرورت ساخت اين بيمارستان و نيازي که در استان براي اين بيمارستان احساس مي شود، گفت: تامين اجتماعي براي تحويل گرفتن زمين بيمارستان ??? تختخوابي تبريز اقدام نمي کند درحاليکه زمين اين بيمارستان در مکان قبلي تعيين شده آماده تحويل بود ولي کسي حاضر به تحويل اين زمين نشد.

فرهنگي بر ضرورت ساخت بيمارستان هاي جديد در تبريز اشاره کرد و اظهار داشت: بايد با توجه به جمعيت استان و کلانشهر تبريز و نيز تعداد مراجعه گردشگران سلامت از کشورهاي همسايه بيمارستان جديد ??? تختخوابي هرچه سريعتر مکان يابي نهايي شده و عمليات اجرايي آن آغاز شود.

احداث بيمارستان جديد تامين اجتماعي از نيازهاي اساسي کلانشهر تبريز است

رئيس مجمع نمايندگان آذربايجان شرقي در مجلس شوراي اسلامي نيز در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: احداث بيمارستان جديد تامين اجتماعي از نيازهاي اساسي کلانشهر تبريز است.

ميرهادي قره سيد با بيان اينکه نبايد مصوبات با تغيير دولت مورد غفلت قرار گيرد، ابراز داشت: موقعيت خاص آذربايجان شرقي به جهت وجود پزشکان خوب و باتجربه باعث شده تا روزانه تعداد زيادي گردشگر سلامت از استان ها و کشورهاي مجاور به تبريز سفر کنند و اين خود به خود باعث ناکافي بودن امکانات و تخت هاي بيمارستاني فعلي شده است.

بيمارستان جديد در غرب تبريز و در ?? هکتار ساخته مي شود

نماينده مردم تبريز، آذرشهر و اسکو در مجلس شوراي اسلامي گفت:اميدواريم اين بيمارستان جديد که قرار است توسط تامين اجتماعي در غرب تبريز و در ?? هکتار زميني که از سوي استانداري واگذار شده به زودي اجرايي ‌شود.

رضا رحماني با تاکيد بر اينکه ايجاد اين بيمارستان از مصوبات دولت قبلي بوده اما تامين اجتماعي زير بار اجراي آن نمي‌رفت، گفت: به رغم اختصاص زمين از سوي استانداري، تامين اجتماعي در صدد آن بود که اين بيمارستان جديد را در محل بيمارستان ?? بهمن تبريز و توسعه آن احداث کند.

وي همچنين افزود: زميني که قبلا از سوي استانداري در اختيار سازمان تأمين اجتماعي قرار گرفته بود در شهر جديد سهند بود که تامين اجتماعي نيز با آن مخالف بود و در نظر داشت آن را در شرق تبريز احداث کند.

بيمارستان تامين اجتماعي در سهند ساخته نمي شود

مديرکل تامين اجتماعي آذربايجان شرقي نيز در گفتگو با خبرنگار مهر از منتفي شدن ساخت اين بيمارستان در ابتداي بزرگراه تبريز- سهند خبر داد و گفت: بيمارستان تامين اجتماعي در سهند ساخته نمي شود چراکه اين شهر جمعيت کافي براي ساخت اين بيمارستان را ندارد.

رحيم اردلان با تاکيد بر اينکه مکان يابي ساخت بيمارستان بعد از شش سال به زودي نهايي مي شود، ادامه داد: نظر هيئت مديره سازمان تامين اجتماعي بر اين است که بيمارستان جديد تامين اجتماعي در خود کلانشهر تبريز ساخته شود.

وي با انتقاد از برخي نمايندگان مردم تبريز در تبريز که خبر از نهايي شدن مکان اين پروژه داده بودند، اظهار داشت: مکان اين پروژه هنوز مشخص نيست و با اين حال تعجب مي کنم که چطور نمايندگان از مکان ساخت اين بيمارستان خبر مي دهند.

اردلان با بيان اينکه اين بيمارستان نياز تمام مردم استان است که بايد در مرکز استان ساخته شود تا همه از آن استفاده کنند، ادامه داد: نمي خواهيم بيمارستاني درست کنيم که بعد از ساخت در انتظار پزشک متخصص براي آن باشيم و با کمبود امکانات و پرسنل مواجه شويم.

وي افزود: مصادره به نام در اين خصوص درست نيست و تامين اجتماعي درصدد مکان يابي استاندارد براي اين پروژه است.

با اين حال و با گذشت بيش از شش سال از تصويب ساخت اين بيمارستان اميد است با همت جدي برخي مديران دستگاه هاي اجرايي مربوطه شاهد مکان نهايي آن و همچنين آغاز عمليات اجرايي ساخت بيمارستان و تجهيز و بهره برداري آن باشيم.

گزارش از محمدرضا علي اشرفي

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 9 + 8

  آخرین اخبار
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.