1393/10/29 - 14 : 34
کد خبر: 2170
مرکز آمار اعلام کرد؛
وضعيت فاصله درآمدي خانوار در ايران/ نابرابري کاهش يافت
احرارنيوز:مرکز آمار ايران با انتشار گزارش وضعيت فاصله درآمدي خانوار در 10 استان طي سال 92 نسبت به سال 90 اعلام کرد: بيشترين کاهش ضريب جيني در خراسان جنوبي به ثبت رسيد.

، به گزارش احرارنيوز به نقل از مهر، مرکز آمار ايران در گزارشي به وضعيت ضريب جيني کل کشور در سال هاي ??-???? پرداخت و اعلام کرد: بر اساس نتايج طرح آمارگيري هزينه و درآمد خانوار سال ????، ضريب جيني در مناطق روستايي ?.???? در مناطق شهري ?.???? و در کل کشور ?.???? است. روند کاهشي ضريب جيني که تا سال ?? وجود داشته در سال ?? نيز ادامه يافته است.

سهم 10 درصد ثروتمندترين جمعيت به 10 درصد فقيرترين جمعيت در کل کشور از ??.?? درصد در سال ?? به ??.?? درصد در سال ?? رسيده که اين کاهش خود توضيحي براي کاهش نابرابري است.

همچنين سهم 20 و 40 درصد ثروتمندترين جمعيت به سهم 20 و 40 درصد فقيرترين جمعيت در کل کشور به ترتيب از ? و ?.?? درصد در سال ?? به ?.?? و ?.?? درصد در سال ?? کاهش يافته است.

نتايج نشان مي دهد که در سال ???? در مناطق شهري بالاترين ضريب جيني در استان گلستان (?.????) و پايين ترين ضريب جيني در استان خراسان جنوبي ( ?.????) مشاهده مي شود.

همچنين در سال ???? در مناطق روستايي بالاترين ضريب جيني در استان يزد ( ?.????) و پايين ترين ضريب جيني در استان البرز ( ?.????) مشاهده مي شود. در صورتي که روند تغييرات ضريب جيني در سال ?? در هر استان نسبت به سال ?? بررسي شود، به طور خلاصه نتايج زير مشاهده مي شود:

در مناطق شهري در ?? استان ضريب جيني در سال ???? نسبت به ضريب جيني در سال ???? افزايش يافته است. بيشترين کاهش ضريب جيني در سال ???? نسبت به سال ???? در مناطق شهري استان خراسان جنوبي و کمترين کاهش در مناطق شهري استان مازندران مشاهده مي شود.

همچنين در مناطق روستايي نيز در ?? استان، ضريب جيني در سال ???? نسبت به ضريب جيني در سال ???? افزايش يافته است که ? استان آن متفاوت از بند اول هستند. بيشترين کاهش ضريب جيني در مناطق روستايي استان ها در سال ???? نسبت به سال ???? در استان بوشهر و کمترين کاهش در استان مازندران مشاهده مي شود.

جدول وضعيت ضريب جيني در استان ها (90 تا 92)

کلیدواژه ها:

احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 3 + 1

  آخرین اخبار
  پربازدیدترین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.