1393/10/25 - 13 : 35
کد خبر: 2150
سرپرست کميته امداد:
پيشنهاد ايجاد 700 هزار شغل را به دولت داده‌ايم
احرارنيوز:سرپرست کميته امداد امام خميني گفت: ما از دولت خواسته‌ايم تا با اختصاص پنج هزار ميليارد تومان به اين نهاد در مدت 2 سال زمينه‌اي را فراهم کند تا اين مجموعه فرصت شغلي براي 700 هزار نفر را فراهم کند.

به گزارش احرارنيوز، حسين انواري صبح امروز در جمع مددجويان کميته امداد امام خميني در اردبيل گفت: ما متعهد شديم که در مدت پنج سال نيز به دنبال ايجاد اين تعداد اشتغال در اقساط‌بندي مشخص بازپرداخت اين تسهيلات را شاهد باشيم تا با توانمندسازي مددجويان زمينه ايجاد فرصت اشتغال مناسب فراهم آيد.

وي فرآيند گسترده توانمندسازي مددجويان را يادآور شد و ادامه داد: با توجه به اينکه مددجويان ما آمادگي کار نداشته و حاضر به پذيرش مسئوليت نيستند و ريسک‌شان نيز پايين است ما در حوزه مددکاري و مشاوره سعي داريم تا آن‌ها را آماده سرمايه‌گذاري مناسب در اين حوزه کنيم.

سرپرست کميته امداد امام خميني تصريح کرد: ما با اين آموزش‌ها در کنار ايجاد اشتغال مولد مي‌توانيم اشتغال خرد و کوچک را نيز ساماندهي کنيم به شرط آنکه از منابع مالي به شکل تسهيلات قرض‌الحسنه در ايجاد اشتغال مددجويان استفاده کرده و مراقبت‌هاي لازم را در اين زمينه شاهد باشيم.

انواري تصريح کرد: در سال‌جاري و تاکنون براي 60 هزار فرصت شغلي تسهيلات پرداخت شده و ما آمادگي داريم تا 200 هزار فرصت شغلي را با همراهي بانک‌ها انجام دهيم به شرط آنکه منابع بانکي در اين زمينه اختصاص پيدا کند که قطعا تا پايان سال اين بيشتر از 60 هزار مورد خواهد بود.

اين مسئول در مورد پرداخت مستمري براي چهار ميليون و 300 هزار مددجوي تحت حمايت نيز عنوان کرد: ما کمک‌هاي‌مان را به پرداخت مستمري محدود نکرديم بلکه خدمات متنوع بهداشتي، درماني، فرهنگي و آموزشي و .... ارائه مي‌کنيم.

پرداخت 250 ميليارد تومان زکات در سال‌جاري  

سرپرست کميته امداد امام خميني در مورد پرداخت صدقات و زکات از سوي مردم نيز گفت: 800 ميليارد تومان مردم ايران صدقات پرداخت کرده و 250 ميليارد تومان نيز پرداختي زکات را از سوي مردم شاهد بوديم.

انواري در مورد ارائه خدمات به مددجويان خارج از کشور نيز تصريح کرد: ما تا 150 کارگاه توانمندسازي و ايجاد فرصت‌هاي اشتغال را براي اين مددجويان فراهم کرديم و تلاش‌مان بيشتر بر خودکفايي و تامين معيشت اين مددجويان است.

وي افزود: دولت آمادگي دارد تا در قالب اعتبارات قرض‌الحسنه به ايجاد مشاغل خانگي کمک کند اما گاه بانک‌ها به دليل بهانه‌جويي در هم‌خواني نداشتن منابع و مصارف مانع ايجاد اشتغال کوچک و خانگي هستند.

سرپرست کميته امداد امام خميني در پايان اين اشتغال را بسيار مناسب و مطلوب و در استحکام نظام اقتصادي مثبت و رو به جلو خواند و گفت: اگر بانک‌ها همراهي کنند در اين نوع پرداختي‌ها ما با مشکلي روبه‌رو نخواهيم شد.
 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 9 + 7

  آخرین اخبار
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.