1393/10/25 - 07 : 21
کد خبر: 2138
درگيري سرمايه گذاران مجتمع هاي رفاهي آذربايجان غربي با بوروكراسي اداري
احرارنيوز:آذربايجان غربي از مناطق ناامن از نظر تصادفات و تلفات ناشي ازسوانح جاده اي است که دراين ميان نبود مکان مناسب جهت استراحت رانندگان ناوگان حمل و نقل ترانزيت نيز از عوامل اين حوداث به شمار مي رود.

به گزاش احرارنيوز به نقل از مهر، خستگي رانندگان از طي مسافت هاي طولاني و نبود مكان مناسب استراحت و  مزاحمت هاي بصري يكي از دلايل مهم بروز تصادفات به شمار مي آيد كه در اين ارتباط تعبيه مكان هايي جهت ايست ناوگان وسايل نقليه سنگين و رفع نيازهاي رانندگان مي تواند تاثيربسزايي در كاهش سوانح داشته باشد.

 اما ساخت اين واحدهاي جذب كننده سرمايه گذار نيز درگيرو دار بروكراسي هاي اداري دست و پنجه نرم مي کنند و ساخت مجتمع هايي كه مي تواند از ابعاد مختلف اشتغال زايي و افزايش ايمني در توسعه آذربايجان غربي به لحاظ تجاري و اقتصادي تاثيرگذار باشد را به تاخير مي اندازد.

سردسير و کوهستاني بودن آذربايجان غربي در کنار وجود پايانه هاي مرزي فعال بازرگان و تمرچين، قرار گرفتن استان در مسير دروازه ورد ايران به اروپا و همچنين دارا بودن تنها مرز زميني ايران با ترکيه استان را در مسير ترانزيتي اروپا با آسيا قرار داده که در اين راستا ضرورت احداث مجتمع هاي خدمات رفاهي دو چندان مي شود.

همچنين آذربايجان غربي يکي از مناطق بکر طبيعي براي حضور گردشگران علاقه مندان به اکو توريسم بوده و وجود دو مجموعه جهاني ميراث فرهنگي قره کليسا در چالدران و تخت سليمان در تکاب و وجود آثار تاريخي با ارزشمند ملي و بين المللي از شمال تا جنوب استان، زمينه حضور گردشگران بوده کهمتاسفانه به دليل آماده نبودن زيرساختهاي لازم استقبال کمتري از آنها مي شود.

 

استعلام و اخذ مجوز ساخت بيشترين زمان براي ساخت مجتمع خدماتي رفاهي را مي گيرد

يکي از سازندگان مجتمع خدماتي و رفاهي اظهري در جاده سلماس به اروميه در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به مشكلات ساخت اين واحدها، گفت: بروكراسي هاي اداري و موازي كاري اداراتي كه در صدور مجوز دخيل هستند،‌ موجب طولاني شدن روند كار و به تاخير افتادن بهره برداري مي شود.

مهدي اظهري با بيان اينكه بيشترين زمان براي ساخت مجتمع هاي خدماتي و رفاهي معطوف به دريافت استعلام ها و اخذ مجوز ساخت است،‌ اضافه كرد: باتوجه به كم بودن فصل كاري در آذربايجان غربي بدليل كوهستاني و سردسير بودن منطقه بايد براي سرعت بخشي به كارها نسبت به تسهيل سازي مراحل اخذ مجوز فكر اساسي شود.

وي با اشاره به اينکه نبايد به دليل طولاني شدن مراحل اخذ مجوز سرمايه گذاران انگيزه خود را براي ادامه كار از دست ندهند، يادآور شد: هم اكنون با وجود اتمام مراحل ساخت بايد هفته ها منتظر دريافت دستگاه كارتخوان باشيم درحاليكه ارسال آن بيش از 3 روز زمان نياز ندارد.

اين سرمايه گذار در بخش مجتمع هاي خدماتي و رفاهي در خصوص تامين نياز مالي از طريق تسهيلات بانكي اعلام کرد: پرداخت تسهيلات از سوي بانك ها به اندازه اي مشكل و با شرايط سخت است كه عطاي تسهيلات را به لقاي آن بخشيديم و با آورده شخصي خود اقدام به ساخت مجتمع كرديم هرچند بر طولاني تر شدن روند ساخت تاثيرگذاشت.

 

 شرکت نفت به همه استعلام هاي ساخت مجتمعهاي خدماتي رفاهي پاسخ منفي داده است

مسئول مجتمع هاي خدماتي و رفاهي اداره كل حمل و نقل و پايانه هاي آذربايجان غربي در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تاييد وجود بروكراسي هاي اداري در مسير ساخت اين واحدها گفت: مجتمع هاي خدماتي و رفاهي يكي از ابزارهاي مهم براي جذب سرمايه گذار و ايجاد زمينه هاي اشتغال زايي محسوب مي شود اما تعلل برخي ادارات در پاسخ گويي به استعلام هاي مربوطه اين فرصت جذب سرمايه گذار را از بين مي برد.

امين اشرف زاده ادامه داد: شركت نفت يكي از اين ادارات را شامل مي شود كه به تمام نامه هاي ارسال شده براي اخذ استعلام جهت صدور موافقت اصولي ساخت مجتمع هاي خدماتي و رفاهي پاسخ منفي داده است و علت آن را نبود نياز براي ساخت جايگاه عنوان مي كند.

وي اضافه كرد: اين درحاليست كه براساس بند 5 تصميم نامه سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي با وزارت نفت مقرر شده است تا وزارت نفت براساس درخواست سازمان مشكلي در ساخت اين مجتمع ها ايجاد نكرده و اعلام موافقت کند درحاليكه طي ماههاي اخير از ادامه عمل كردن به اين تصميم نامه سرباز زده كه مكاتبات براي حل اين مشكل در حال انجام است

.

 

طولاني بودن اخذ استعلام و تسهيلات بانکي سرمايه گذاران را منصرف مي کند

مسئول مجتمع هاي خدماتي و رفاهي آذربايجان غربي عنوان کرد: متاسفانه روند كار بسيار طولاني است و متقاضيان براي اخذ استعلام از ادارات و بانك ها بايد دوندگي زيادي انجام دهند كه اين امر بسياري از سرمايه گذاران را از ادامه كار منصرف مي كند هرچند از سوي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي حمايت هاي خوبي از سازندگان انجام مي شود.

اشرف زاده اضافه كرد: پرداخت تسهيلات بلاعوض تا سقف 250 ميليون تومان براي ساخت رمپ هاي ورودي و خروجي و 25 ميليون تومان جهت نصب تابلوهاي راهنمايي مجتمع هاي خدماتي و رفاهي از  جمله اين حمايت ها به شمار مي آيد.

اين مقام مسئول در پاسخ به سوالي مبني بر علت جلوگيري از ورود متقاضيان ناتوان در ساخت اين واحدهاي خدماتي و رفاهي به اين بخش گفت: پيشتر ازطريق دريافت پرينت هاي بانكي از توانايي مالي متقاضيان اطمينان حاصل كرده و با غربالگري متقاضيان كم توان، نسبت به صدور مجوز براي ساير سرمايه گذاران اقدام مي شد در حاليكه اين مهم در شرايط كنوني انجام نمي شود.

اشرف زاده با اظهار گلايه مندي از پرداخت نشدن تسهيلات بانكي به سرمايه گذاران اظهار كرد: آخرين وام در سال 91 از محل بنگاه هاي زودبازده پرداخت شده است و از آن تاريخ تاكنون هيچ ميزان تسهيلاتي به اين مجتمع هاي تعلق نگرفته كه همين موجب افزايش صدور موافقت هاي اصولي نسبت به سال هاي قبل شده است درحاليكه هيچ نتيجه عملي و اجراي ندارند.

گرارش :روحينا مجيدي

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 8 + 5

  آخرین اخبار
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.